Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fitzroy schreef:Ik heb 1 x meegemaakt dat een vereniging een routeplanner had gedaan op basis van de kortste route en dan zou ik ongeveer 3 kwartier langer onderweg zijn dan de snelste. Daar pas ik dus voor en daar ben ik nooit meer geweest.
Als er dan toch al gerekend wordt met routeplanners, wat ik overigens een blijk van wantrouwen vind, neem dan iig de snelste route.
daffodil schreef:Gisteren iets heel aparts meegemaakt. Sta netjes te wachten tot de andere jury afrekent en ik dat daarna kan doen, hoor ik hem een bedrag zeggen, terwijl ik altijd de kilometers noem. Nou is dat nog niet zo heel raar maar....hij noemde blijkbaar een zodanig hoog bedrag dat ik de persoon van het secretariaat hoor zeggen, maar hoeveel kilometer heeft u dan gereden? Hij antwoordt 80 en zij zegt nou ik heb het alvast uitgerekend en volgens mij is het 22 kilometer enkele reis. Hij antwoordt daarop dat hij ergens anders vandaan kwam dus dat ie dat rekent. Kortom hij rekent dus het dubbele van wat normaal vanuit zijn woonplaats zou zijn.
Nog even nagepraat met dame van het secretariaat en toevallig ken ik die erg goed en zij probeerde het echt heel netjes bij deze man duidelijk te maken maar gaf het dus op en betaalde maar gewoon. Ze zei daarna dat ie dit dus de vorige keer ook deed.....
Kun je dit maken? Kun je als jury blijkbaar je eigen vaste prijs aanhouden ongeacht waar je moet jureren? Want daar lijkt het dus nu op en ik vind dit toch best typisch. Het secretariaat opperde nog (en één van hen is zelf ook jury) om voortaan een uitdraai van ANWB routeplanner erbij te doen en het bedrag alvast van te voren in een envelop te doen. Ik vond dit zelf eigenlijk wel een strak plan.
jury schreef:Wel apart dat het dure jurylid gewoon een volgende keer weer gevraagd wordt. Dit overkomt je toch gewoon maar 1 x.
texelse schreef:dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar de vergoeding is best redelijk, 28 ct. de km. En met een kleine wedstrijd laat ik het dan vaak bij die km.vergoeding en reken ik mijn dagdeel niet. Net hoe het uitkomt, zodat het een mooi rond bedrag is. Als we zelf wedstrijd hebben dan kijk ik van te voren via de routeplanner hoe groot de afstand is die het jurylid moet reizen en ik maak voor de juryleden alvast een berekening. Het gebeurt bij ons vaker dat een jurylid minder rekent dan "mag".
) te rekenen.
abcde schreef:tja z'n vetpot is het jureren toch al niet dus ik rekening wat mag!!
wil niet absoluut niet zeggen dat ik het voor het geld doe, maar soms denk ik wel eens...![]()
zeker als wij weer eens niet gewaarderd worden, en de wedstrijdruiters het zelf beter weten

texelse schreef:dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar de vergoeding is best redelijk, 28 ct. de km.

Ik krijg idd alleen vast nog wel het probleem dat ik niet bij de ring kan komen
Maar das niet mijn probleem
Relaxed schreef:Ik krijg idd alleen vast nog wel het probleem dat ik niet bij de ring kan komenMaar das niet mijn probleem