Vaste prijs voor juryleden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Vaste prijs voor juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 10:37

Gisteren iets heel aparts meegemaakt. Sta netjes te wachten tot de andere jury afrekent en ik dat daarna kan doen, hoor ik hem een bedrag zeggen, terwijl ik altijd de kilometers noem. Nou is dat nog niet zo heel raar maar....hij noemde blijkbaar een zodanig hoog bedrag dat ik de persoon van het secretariaat hoor zeggen, maar hoeveel kilometer heeft u dan gereden? Hij antwoordt 80 en zij zegt nou ik heb het alvast uitgerekend en volgens mij is het 22 kilometer enkele reis. Hij antwoordt daarop dat hij ergens anders vandaan kwam dus dat ie dat rekent. Kortom hij rekent dus het dubbele van wat normaal vanuit zijn woonplaats zou zijn.

Nog even nagepraat met dame van het secretariaat en toevallig ken ik die erg goed en zij probeerde het echt heel netjes bij deze man duidelijk te maken maar gaf het dus op en betaalde maar gewoon. Ze zei daarna dat ie dit dus de vorige keer ook deed.....

Kun je dit maken? Kun je als jury blijkbaar je eigen vaste prijs aanhouden ongeacht waar je moet jureren? Want daar lijkt het dus nu op en ik vind dit toch best typisch. Het secretariaat opperde nog (en één van hen is zelf ook jury) om voortaan een uitdraai van ANWB routeplanner erbij te doen en het bedrag alvast van te voren in een envelop te doen. Ik vond dit zelf eigenlijk wel een strak plan.

texelse

Re: Vaste prijs voor juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:42

dat is niet netjes van dat jurylid. Misschien aankaarten/informeren bij de knhs? Zelf reken ik een beetje, in ieder geval minder dan ik "mag" rekenen. Het is mijn hobby, ik vind het leuk om te doen, en dat daar dan een reiskostenvergoeding tegenover staat is leuk, maar dat is meer dan genoeg. Dus meestal rond ik het bedrag flink naar beneden af. Hangt ook een beetje van de wedstrijd af. Als het een hele grote wedstrijd is met flinke grote sponsors, dan reken ik gewoon wat er voor staat, km x 0,28 + het aantal dagdelen, maar kleine wedstrijdjes, daar reken ik maar een klein beetje. Omdat ik zelf ook weet dat de verenigingen ook rond moeten komen van "niet te veel".

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 10:49

Das wel weer het andere uiterste...ik reken wel gewoon mijn kilometers en het dagdeel. Een vereniging kan namelijk voor een groot deel zelf invloed hebben hoe duur jury's zijn door jury's uit te nodigen die niet al te ver weg wonen! Ik moet zondag naar Roosendaal, das zo'n 70 kilometer enkele reis....dat doen ze dus zelf! Ik vind het niet erg om daarvoor te reizen maar vind dan wel dat mijn kilometer betaald kunnen worden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:54

dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar de vergoeding is best redelijk, 28 ct. de km. En met een kleine wedstrijd laat ik het dan vaak bij die km.vergoeding en reken ik mijn dagdeel niet. Net hoe het uitkomt, zodat het een mooi rond bedrag is. Als we zelf wedstrijd hebben dan kijk ik van te voren via de routeplanner hoe groot de afstand is die het jurylid moet reizen en ik maak voor de juryleden alvast een berekening. Het gebeurt bij ons vaker dat een jurylid minder rekent dan "mag".

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:07

Als je alles rekent, redt je het echt niet met 0,28 per kilometer met de huidige benzineprijzen. Ik reken gewoon hetgeen er voor staat en meestal ronden verenigingen het naar boven af.
Ik heb 1 x meegemaakt dat een vereniging een routeplanner had gedaan op basis van de kortste route en dan zou ik ongeveer 3 kwartier langer onderweg zijn dan de snelste. Daar pas ik dus voor en daar ben ik nooit meer geweest.
Als er dan toch al gerekend wordt met routeplanners, wat ik overigens een blijk van wantrouwen vind, neem dan iig de snelste route.

Ik vind het overigens jammer dat andere mensen naar beneden afronden, omdat het dan net lijkt alsof iemand die wel het normale tarief rekent 'duur' is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:19

Wel apart dat het dure jurylid gewoon een volgende keer weer gevraagd wordt. Dit overkomt je toch gewoon maar 1 x.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:04

Fitzroy schreef:
Ik heb 1 x meegemaakt dat een vereniging een routeplanner had gedaan op basis van de kortste route en dan zou ik ongeveer 3 kwartier langer onderweg zijn dan de snelste. Daar pas ik dus voor en daar ben ik nooit meer geweest.
Als er dan toch al gerekend wordt met routeplanners, wat ik overigens een blijk van wantrouwen vind, neem dan iig de snelste route.

Dat is ook niet erg netjes om dan de kortste route te nemen....

Over dat je het gebruik van routeplanners een blijk van wantrouwen vindt: Het is vaak voor een wedstrijdsecretariaat juist erg handig. Het scheelt gewoon erg veel tijd en gedoe op de wedstrijddag wanneer je alles van te voren al thuis in een envelopje hebt kunnen doen, dan wanneer je het op de dag zelf nog moet gaan uitrekenen, opschrijven en afrekenen. Ik denk dat dit meer de insteek is dan een gebrek aan vertrouwen in de juryleden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:43

Juryleden kunnen het toch zelf uitrekenen? Meestal wordt er gevraagd hoeveel ze moeten betalen. Even de km's op de teller nakijken en op de mobiele telefoon uitrekenen hoeveel het is.
Vind ik niet een taak van het wedstrijdsecretariaat maar van de juryleden zelf.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:47

Bij ons op de wedstrijd geven juryleden je vaak hun aantal kilometers door, en is de rest van het werk voor ons Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:21

daffodil schreef:
Gisteren iets heel aparts meegemaakt. Sta netjes te wachten tot de andere jury afrekent en ik dat daarna kan doen, hoor ik hem een bedrag zeggen, terwijl ik altijd de kilometers noem. Nou is dat nog niet zo heel raar maar....hij noemde blijkbaar een zodanig hoog bedrag dat ik de persoon van het secretariaat hoor zeggen, maar hoeveel kilometer heeft u dan gereden? Hij antwoordt 80 en zij zegt nou ik heb het alvast uitgerekend en volgens mij is het 22 kilometer enkele reis. Hij antwoordt daarop dat hij ergens anders vandaan kwam dus dat ie dat rekent. Kortom hij rekent dus het dubbele van wat normaal vanuit zijn woonplaats zou zijn.

Nog even nagepraat met dame van het secretariaat en toevallig ken ik die erg goed en zij probeerde het echt heel netjes bij deze man duidelijk te maken maar gaf het dus op en betaalde maar gewoon. Ze zei daarna dat ie dit dus de vorige keer ook deed.....

Kun je dit maken? Kun je als jury blijkbaar je eigen vaste prijs aanhouden ongeacht waar je moet jureren? Want daar lijkt het dus nu op en ik vind dit toch best typisch. Het secretariaat opperde nog (en één van hen is zelf ook jury) om voortaan een uitdraai van ANWB routeplanner erbij te doen en het bedrag alvast van te voren in een envelop te doen. Ik vond dit zelf eigenlijk wel een strak plan.

Dat je meer zoveel meer kilometers rekend vind ik niet netjes, maar een envelop die klaar ligt vind ik ook niet prettig. Ik heb het pas nog gehad, maar daarmee wordt geen rekening gehouden met eventuele omleidingen, wegopbrekingen enz.. en ook heb ik gemerkt dat via de ANWB de kilometers vaak niet kloppen.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:49

Wij hebben op de manege wel altijd al een envelop klaarliggen, maar dan wel met geld dat aardig naar boven is afgerond. We hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Maar niet van te voren melden dat er extra kilometers gemaakt moeten worden vindt ik zeker niet netjes. We bellen ook altijd juryleden die redelijk uit de regio komen, dan sta je niet snel voor verassingen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:43

Er wordt bij het vragen van juryleden uitgegaan van de woonplaats van de jury en het is logisch dat dat aantal km's aangehouden wordt. Ik vind het niet kunnen om extra te rekenen omdat je net toevallig die dag ergens anders vandaan komt. Ik kom ook wel eens rechtstreeks van stal (39 km van mijn woonplaats) of van een verjaardag, dat wil niet zeggen dat ik die km's dan zomaar kan berekenen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:06

jury schreef:
Wel apart dat het dure jurylid gewoon een volgende keer weer gevraagd wordt. Dit overkomt je toch gewoon maar 1 x.

Heel goed, ik zou als vereniging denken: 1x en NOOIT meer. Vind het ook niet prettig dat een collega-official zoiets doet. Komt de naam van het jurykorps niet ten goede.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:09

texelse schreef:
dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar de vergoeding is best redelijk, 28 ct. de km. En met een kleine wedstrijd laat ik het dan vaak bij die km.vergoeding en reken ik mijn dagdeel niet. Net hoe het uitkomt, zodat het een mooi rond bedrag is. Als we zelf wedstrijd hebben dan kijk ik van te voren via de routeplanner hoe groot de afstand is die het jurylid moet reizen en ik maak voor de juryleden alvast een berekening. Het gebeurt bij ons vaker dat een jurylid minder rekent dan "mag".

Hardstikke vriendelijk en nobel dat je dit doet. Maar het wordt wel lastig voor anderen die gewoon rekenen wat er voor staat. Kan een vereniging de wedstrijd niet bekostigen, dan maar geen wedstrijd, maar niet over de rug van de officials.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:17

[quote="CharleyTHardstikke vriendelijk en nobel dat je dit doet. Maar het wordt wel lastig voor anderen die gewoon rekenen wat er voor staat. Kan een vereniging de wedstrijd niet bekostigen, dan maar geen wedstrijd, maar niet over de rug van de officials.[/quote]

Ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje rekening mee hou. Bij kleinere goed georganiseerde wedstrijden rond ik ook naar beneden af.
Maar ik vind het ook helemaal geen probleem om het volle pond (of onsje Haha! ) te rekenen.

Voor mijn eigen rijvereniging jureer ik 1 x gratis (mijn vrijwilligerswerk).

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:08

Ik rond mijn km vergoeding altijd af naar een heel bedrag naar beneden. Ik ga uit van de km van de anwb en doe alleen aan hele kilometers. Dat rekent wat makkelijker. Haha!
Als ik bij mijn eigen vereniging jureer dan laat ik meestal de km vergoeding weg.
Hier zijn er ook wel juryleden die duurder zijn dan een ander terwijl zij echt niet zo ver weg wonen. Die hebben vooral zichzelf ermee en worden minder gevraagd.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:13

tja z'n vetpot is het jureren toch al niet dus ik rekening wat mag!!
wil niet absoluut niet zeggen dat ik het voor het geld doe, maar soms denk ik wel eens... Clown

zeker als wij weer eens niet gewaarderd worden, en de wedstrijdruiters het zelf beter weten

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:56

Als een jurylid dat doet,lijkt het me wel zo netjes om het van te voren even te melden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:01

abcde schreef:
tja z'n vetpot is het jureren toch al niet dus ik rekening wat mag!!
wil niet absoluut niet zeggen dat ik het voor het geld doe, maar soms denk ik wel eens... Clown

zeker als wij weer eens niet gewaarderd worden, en de wedstrijdruiters het zelf beter weten

Denk dat de meeste juryleden het niet voor het geld doen want een simpele rekensom leert dat je als je die vier uur dat je jureert bijvoorbeeld les staat te geven, je daar een stuk "rijker" van wordt......

Maar het gaat mij dus om het idee erachter, wat bezielt iemand om daar maar zijn of haar eigen regels aan te hangen en in hoeverre sta je dan op het wedstrijdsecretariaat met je mond vol tanden? Had ik als mede jurylid me er tegenaan moeten bemoeien? Overigens deed het jurylid wat als secretariaat fungeerde dat ook niet, dus ik ook maar niet.

Ik rond ook niet af naar beneden hoor, vind ik ook gewoon niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:37

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ze gewoon het bedrag vragen (ik reken dat voor mezelf altijd al ff uit als ik de km's weet..) Maar gister moest ik op een formulier de km's invullen en wat ik wou hebben voor het dagdeel en rekende zij het uit.

Normaal reken ik altijd gewoon de afstand van huis naar de wedstrijd, maar 1 x moest ik een eigen schrijfster meenemen en moest ik behoorlijk omrijden om haar op te halen, toen heb ik uiteraard die km's wel gerekend.. Ja

Verder vind ik het van die jury niet echt netjes om zulke dikke km's op te geven..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:04

Heeft iemand van jullie ooit weleens een flink bedrag gevraagd als een vereniging met spoed belt?
Dus ze zochten dringend een jury voor morgen of aankomende zaterdagavond ofzo..
Is er dan weleens iemand geweest die gezegd heeft: Ik wil wel komen maar kost je "zoveel"....??

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:11

Nee dat heb ik nog nooit gedaan en ga dan ook niet doen
Vind als ik ze uit de brand kan helpen, prima toch.
Zo verwacht ik zelf (als ruiter) ook weleens dat een secretariaat moeite voor me doet om een startplaats te krijgen, zou wat zijn dat als ik op het laatste moment toch mag starten ik ook meer startgeld zou moeten betalen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:43

texelse schreef:
dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar de vergoeding is best redelijk, 28 ct. de km.

Kost mij er grof geld bij..........hoor je mij niet over Nagelbijten / Gniffelen
(die 28 cent is nog gebaseerd op een dieselprijs van 87 cent (nu 1,40) ........ en vóór invoering van de slurptax)
Als het moet kom ik gratis, maar kom niet aan met "vergoeding is best redelijk"

Als je het gemiddelde concours hier bezoekt ben je wel verplicht om met een 4wd te komen opdagen...... Als het al geen blubberboel is, dan is het terrein wel dusdanig ongelijk dat je met een normale auto niet eens de "inrit" doorkomt zonder vast te komen liggen met de bodem van je micra, smart of 121......... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:46

Nou bij mij kan die vergoeding wel uit met mijn KA Knipoog Ik krijg idd alleen vast nog wel het probleem dat ik niet bij de ring kan komen Clown Maar das niet mijn probleem Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:00

Relaxed schreef:
Ik krijg idd alleen vast nog wel het probleem dat ik niet bij de ring kan komen Clown Maar das niet mijn probleem Knipoog

Keep on dreaming. Jij jureert nog niet lang begrijp ik.