Ervaringen Atec trailers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Ervaringen Atec trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 22:11

Hoi hoi,

Morgen ga ik naar een Atec trailer kijken. Ik weet niet precies het type, hij is van hout met poliester kap en van het bouwjaar 1999. Natuurlijk zegt de eigenaar dat hij in prima staat is Knipoog, maar zijn er zo dingetjes waarvan jullie zeggen dat ik daar wat extra op zou moeten letten (bodem is uiteraard bekend om te controleren Knipoog).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Charmaine

Re: Ervaringen Atec trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:20

hoi hoi.

Ik heb een Atec 1,5 paards uit ik geloof 2000 of 2001.
als het er 1 is met een polyester gietvloer met van die korreltjes, dan moet je er even goed op letten dat die niet versleten is.
De mijne heeft aardig geleden onder het geschraap van mijn vorige paard. De korreltjeslaag is daardoor gaan slijten, met als gevolg dat de ondergrond niet alleen glad werd, maar ook weggespoten werd met de hogedruk-spuit. als de houten ondervloer dan vrijkomt, heb je kans op houtrot in de bodem.
ik heb er nu een rubbergietvloer inliggen en die bevalt prima!

succes morgen!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:04

Polyester gietvloer? Kan niet hoor! Ws. een rubber gietvloer met antislipkorrels.
Voorheen heb ik een Atec gehad en ik ben er goed over te spreken. Goede prijs/kwaliteitverhouding en geen overbodige fratsen die stuk kunnen gaan.
Als je hem besluit te kopen, rij dan even langs een goede trailerboer (bijv. Peters in Heesch) om hem te laten keuren. Koop allleen bij positief keuringsresultaat en meld dat ook aan de verkopers.
Mag je hem niet laten keuren, dan moet je hem ook echt NIET kopen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:50

Ik heb op m'n vorige werk met een Atec gereden (was nog een jonge trailer, jaar of 3 oud denk ik), een kleine 2-paards waar we meestal het schot tussenuit hadden. (er was ook nog een andere 2-paards)
Trailer lag erg lekker achter de auto, maar hij was al wel aardig ontzet doordat er wel eens wat tegen de wand ging hangen of over de stang heen sprong (en dat heb je wel eens met jonge paarden natuurlijk) vond ik jammer, en de andere, een Humbaur, had meer te lijden gehad en daar totaal geen last van. Ik zou niet gauw een Atec aanschaffen, de oudere modellen hebben me daarvan ook net iets teveel weg van Waco, en dat is helemaal een ramp.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:54

Ik heb een Atec uit '96, en ben er tevreden over. Geen grote luxe, maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Idd letten op de bodem, en kijk ook maar de wanden goed na (tegen de bodem aan), idd laten keuren, en nakijken of het remsysteem nog goed in orde is!

Succes!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 10:10

Ik denk dat je in zijn algemeenheid goed op moet letten bij het kopen van een tweede hands, maar laten keuren is inderdaad geen verkeerd iets Lachen we zullen wel zien wat het wordt! Bedankt voor jullie reacties

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:55

Ik heb al een aantal jaren een atec, maar ik ben niet zo te spreken over de kwaliteit van mijn trailer. Ik heb niet zoveel ervaringen met andere trailers, dus ik kan niet vergelijken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:21

Ik heb een Atec Starline 1 1/2 paards, nu 3 jaar oud. Ik gebruik hem gemiddeld 4x per week, staat droog in de loods en ligt super achter de auto. Ik vind het een superfijne trailer en als ik een nieuwe koop wordt het weer een Atec OK dan!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:25

We hebben hem gekocht Lachen eindelijk dan een eigen paardensleurhutje voor mijn paard. Hij zag er picobello uit, natuurlijk wel gebruikerssporen, maar de man waar hij van was was met zijn paarden gestopt.