Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
afram schreef:Ik neem mijn hond (bijna) altijd mee met een buitenrit, ze weet wanneer ze los kan en mijn ijsie ook. Aanlijnen is zo weer gebeurd de hond (duitse staande) komt naast mijn paard staan zodat ik de riem weer kan vastmaken.
Afstappen is dus niet nodig en ik doe dit al vele jaren en gaat super! Ik blij hond blij !
Ik zou het rustig opbouwen, eerst even aan de lijn in de bak een paar rondjes en steeds wat langer en verder.
Succes !!!
JoCo schreef:schattig beest, is toch foto uit je profiel hé?
Dit is Kaï:
Wat vinden jullie van mijn 'doggy make-over'???

JoCo schreef:Heb het vandaag geprobeerd en ging werkelijk super!!! Hond liep keurig langs het paard, zonder te trekken of te dichtbij te komen! In het bos mocht hond los, maar hij bleef keurig bij me! Ook bij het passeren van andere honden, was ons Kaï superbraaf (ik had voor de veiligheid wel stukjes worst bij, je weet maar nooit).
Woensdag probeer ik het opnieuw met mijn andere hond!

Francis schreef:Zelf nam ik mijn hond altijd los mee, maar die kon dan ook netjes volgen naast het paard en die kan ik op bijv. 200 meter afstand in de berm af leggen.
Een tijdje geleden kwam ik in een oude Landleven een klein stukje tegen over een hondenriem die dus speciaal bedoeld was om honden naast het paard mee te nemen. Je kunt de hond vanuit het zadel heel makkelijk loskoppelen en weer aanlijnen, ook als de hond niet helemaal hoog tegen het paard op kan/wil staan. Weet dus alleen niet meer wel bedrijf dat ding had, was geloof ik een duitse site waar'ie te koop was.
[edit] Toch even gezocht en gevonden:
Plaatje:
Website:
http://www.merothisch.com/prod.htm#prod3 (en dan even op 'Merotische Hundeleine' klikken
maar je kunt dus 'op afstand' aan en aflijnen.
) keihard over de straat brullen wat een 'onverantwoorde dierenbeul' ik wel niet was!!! Heel mijn rit was ik geshoqueerd!!! En andere dorpsbewoners geamuseerd toekijken en roddelen!!!