Dus mijn vraag: Weten jullie hoe we de staldeur heel laten
? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? 

Die van mij timmerde heel de buurt wakker
crossmonster schreef:Ik heb mijn huidige merrie 2 nachten vast gezet in de stal. Ze stond eerst aan huis en we hadden gewoon 2 buren, die beiden konden genieten van onze "verbouwing"aan de stallen om 5 a 6 uur sochtends. 2 nachten heb ik haar tussen 2 touwen gezet. En toen was het grapje over. Ik zal bokt wel over me heen krijgen, maar mijn mening is dat een verwend paard geen leuk paard is
Zou idd niet zo snel mijn idee zijn voor een oplossing, maar vind het gaaf dat het heeft geholpen.
, check onderschrift)
crossmonster schreef:Bekleden met rubber heeft meestal niet zoveel nut, beter kun je een cm of 10 a 20 een balk hangen, met daaraan een rubberen mat. Zo word de trap afgeremd door de rubberen flap en maakt het geen herrie meer, geen herrie is al gauw niet leuk meer en dus zullen ze ophouden.
Bekleed je de deur met rubber, dan zal het stampen doorgaan, omdat het herrie blijft maken
Maar goed, je zou natuurlijk eerst de rubberen mat moeten proberen. En ik neem aan dat de buurt weinig last heeft van deze ponyDie van mij timmerde heel de buurt wakker

crossmonster schreef:Kappen heet dat.
Dan zou ik een handig persoon een balk laten maken op de stalduur of net achter de staldeur of waar ze tegen kapt. En daar een rubberen mat aan. Het is erg belangrijk dat de mat een stukje van de deur/muur afhangt, zodat het herrie-effect weg is.
Kim14 schreef:Dus mijn vraag: Weten jullie hoe we de staldeur heel laten?

JoviBan schreef:Kim14 schreef:Dus mijn vraag: Weten jullie hoe we de staldeur heel laten?
Paard niet meer zo lang opsluiten misschien?
Van 6 tot 10 uur is toch 16 uur achtereen opgesloten staan, iedere dag weer.
joepluffer schreef:Maar er zijn ook paarden die nooit buiten staan..
Oke, 16 uur is wel lang maar als de stal er mooi uit ziet en er vrisse lucht bij kan komen dan is het toch nog neit zo'n groot probleem ?

Kim14 schreef:Bedankt voor de reacties! We hebben het niet zo luxe dat we een bak of paddock hebben. En ze staat met 2 andere paarden op de wei, die ze vanuit haar stal ook zien kan. En de mogelijkheid is er helaas niet om ze eerder naar buiten te doen ivm andere paarden die het land delen (om en om). Ik denk dat we met een balk de rubber mat op gaan hangen.