Wedstrijd toelatingseisen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Wedstrijd toelatingseisen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 05:41

Hay
Laatst zat ik met een vriendin in de auto die zei dat je allerlei papieren van je paard moet hebben (incluis geboorte'akte' etc) om met je paard mee te mogen doen aan wedstrijden later. Nou is mijn paardje (nu nog twee) niet echt een raszuiver iets en z'n eigenaar is niet echt van de paspoort en inentingen bijhouden. Nu is ze wel telkens ingeënt, maar dit is nergens bijgehouden, dit gaat vanaf de herfstvakantie wel gebeuren (omdat ik dan haar vaste huurster word). Nou vroeg ik me af of het ooit wel mogelijk is om met haar aan wedstrijden deel te nemen, want naar die vriendins idee dus niet. En mocht dit niet waar zijn, wat heb je dan nodig van je paard om aan wedstrijden te beginnen?
Groets

Joltsje

Re: Wedstrijd toelatingseisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 05:57

er staat veel in het regelement van de KNHS denk ik.

maar je paard moet:
- gechipt zijn, dan krijgt hij ook een paspoort
- ingeent zijn. dit 1x en dan na 6 weken nog een keer. dan 1x per jaar herhalen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 06:58

Ook zonder wedstrijden heeft je paard een paspoort en chip hebben. Anders mag ze niet verplaatst worden.
Veulen entingen MOETEN in het paspoort staan, zo niet zal je opnieuw moeten enten.
Dure grap.

En voor de rest staat alles voor wedstrijden wel in de FAQ.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 07:49

Laat de volgende keer gewoon eerst een basisenting doen en dat gelijk goed noteren. Dan hij is wat betreft de entingen in orde (wel steeds op tijd enten daarna natuurlijk Knipoog )
Als hij steeds bij dezelfde dierenarts is ingeent kun je wel even informeren of ze het bijgehouden hebben in het systeem, misschien spaart het een basisenting uit. Dan kunnen ze noteren in het paspoort dat je paard de basisenting heeft gehad.
Verder heeft je paard een paspoort en een chip OF DNA-registratie nodig. Het geeft niet dat hij geen stamboekpapieren heeft, bij afstamming komt dan Onbekend te staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:04

Alles wat je nodig hebt om wedstrijden te rijden en hoe het zit met de entingen is vermeld in de FAQ en de site van de KNHS.