mijn Petrie-laarzen vervellen...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_

mijn Petrie-laarzen vervellen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 12:20

ik heb sinds een halfjaar petrielaarzen (2dehands gekocht maar ze waren bijna niet gebruikt). maar nu zie ik dat er op 3 plaatsen stukjes vanaf zijn. een plek word steeds groter omdat die aan de binnenkant van de laars zit. ik vind dit echt zonde.

nu vraag ik mij af hoe dit komt, en of iemand weet of je er wat tegen kunt doen.
mijn moeder zegt dat het geen leren laarzen zijn als dat vel er gewoon afgaat.

Keet

Re: mijn Petrie-laarzen vervellen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:21

Dat is de coating die loslaat. Zijn wel van leer maar er is een coating overheen gedaan en die laat nu los.

Wat je er tegen kunt doen weet ik zo 1 2 3 niet

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:57

klopt, het is de coating van het goedkopere model van Petrie, de Perfect. Er zit een coating overheen omdat het leer niet zo mooi is, en van mindere kwaliteit dan de andere Petrie modellen. Ze zijn dus wel van echt leer. De coating laat los wanneer er bijvoorbeeld zand op zit en deze tegen het zadel aan schuurt. bij de winkel zeiden ze toen dat ik bij aanschaf van deze laarzen dus goed op moest passen en zand en vuil er elke keer af moest halen. Hier is ook een heel groot topic over geweest en heel veel mensen klaagden over deze coating. Ik heb toen expres de Petrie Standard gekocht omdat ik die coating niet wou. Ik denk niet dat je er nu nog iets tegen kunt doen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:25

een stalgenootje van mij heeft dit ook, zij is er mee naar de winkel geweest om te vragen of er wat aan te doen valt en daar zijden ze dat ze er alleen een ander stuk leer tussen kunnen zetten, maar dit is ook lelijk dus zij laat er niets aan doen.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:49

ik heb gevraagd bij de winkel, ze ging bellen en proberen de laarzen te declareren, dan krijg ik of nieuwe of ik kan me nieuwe gaan kopen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:34

Ik heb het zelfde gehad. Ze zeiden dat ze het alleen maar konden poleisten om te zorgen dat het niet verder eraf ging, maar na een paar keer rijden is er nu al weer een super groot stuk af =(
Zonde! Hopelijk krijg je wel nieuwe!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:35

Ik heb het ook gehad, (ik had ze een jaar of zoiets), heb ze terug kunnen brengen want het hoort niet. Heb ze "ingeruild" voor een duurder type en ik hoef ze niet weer!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:02

laarzen met een coating laag zijn wel van leer maar het effect is als van een rubberen laars want je sluit je voet op en als je last hebt van zweetvoeten kan het vocht niet weg.dan 'vreet' het vanbinnen weg en ook laat je laag los.
Mijn dochter had de mountainhorse junior ook met coatinglaag en in 1 jaar 2 paar versleten,toen de coating los liet vielen er gewoon gaten in .Ik heb de eerste keer nieuwe van de fabrikant gekregen en de tweede keer heb ik ze vergoed gekregen omdat ik ze niet meer wou hebben .Heb nu petrie gekocht ZONDER coating laag

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:12

Ik heb het ook.. ben er oook mee terug gegaan ze konder er verder vrij weinig aan doen zeiden ze, ze hebben er iets overheen gespoten waardoor je het nu vrijwel niet meer ziet Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:13

ik heb dit sinds vandaag ook ontdekt bij mijn petrie perfect laarzen.
niet aan de binnenkant, maar aan dat achterste randje...
valt dit onder een of andere garantie? of niet?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:28

Flink balen zeg! Die laarzen dus niet kopen Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:12

Nadine_ schreef:
ik heb gevraagd bij de winkel, ze ging bellen en proberen de laarzen te declareren, dan krijg ik of nieuwe of ik kan me nieuwe gaan kopen

Ik vraag me af of je dit voor elkaar kunt krijgen. Het is namelijk algemeen bekend dat dit bij de Petrie Perfect gebeurd. Ik hoop voor je dat je dit voor elkaar kunt krijgen helaas kun je niets doen tegen het los laten van de coating laag.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:20

ik heb mijn petrie perfects 4 jaar gehad en daar nooit last van gehad ik heb ze pas door verkocht en ze waren nog net zo mooie als toen ik ze kocht.
toch heb ik er altijd intensief mee gereden zijn ze vaak nat en blubberig geweest en ik heb ook echt zweetvoeten dus ik denk niet dat het bij ieder paar is zeg maar.
ik heb het wel vaker gehoord inderdaad maar zelf nooi last van gehad.
ik heb nu de petrie standaard duurdere versie maar vind dat deze sneller inzakken en helemaal stroef worden aan de binnenkant.
al met al vind ik petrie dus niet echt een geweldig merk ondanks dat ze toch wel duur zijn.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:25

Ik had dit eerst ook met de petrie perfect (wel 2e-hands gekocht toen, maar dat was inderdaad al bekend over de coating). Nu heb ik 3 maanden geleden de petrie Glasgow, maar nu gaat dat leer ook barsten op de ingezakte stukken.. Terwijl daar dus geen coating over zit en ik maak ze altijd netjes schoon en poets ze goed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:27

Ik heb nu denk ik een jaar of 5 mijn petrie standaard nergens problemen mee. Heb onlang voor het eerst de zolen vervangen terwijl ik er voorheen hele dagen op liep. Ze zijn wel vrij ver ingezakt maar dat ligt aan het aanmeten niet aan de laarzen zelf.