wedstreid met jong paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wedstreid met jong paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:55

hoi,

binnenkort ga ik mijn 1e onderlingen wedstreid starten met mijn 4 jarige. Maar ik ben bang dat hij er tijdens de proef heel erg hard tussen uit naait. zelf ben ik nl niet zo heel koel in mijn hoofd ^^ of altans niet op wedstreid. verder is het ook mijn paard zijn eerste wedstreid dus die kan mij er ook niet door heen "leiden" weet iemand mss dingen die ik kan oefenen om het dan een beetje goed te laten verlopen... ? ik heb nog een 2 a 3 maanden om te oefenen. dus tijd genoeg. ik ga dan ook niet voor de winst ofzo. maarja ik wil mijn paardje toch wel een beetje bij mij houden dan. dus wie heeft tips ?

xx nina

Angelaa2

Re: wedstreid met jong paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:57

gewoon doen alsof je normaal in de bak rijd, en als ie er vandoor gaat, gewoon rustig blijven hem terug halen en verder gaan Knipoog niet boos worden oid. daar helpt het niet mee.. en het is de 1e keer dus dan doe je vanzelf ervaring op! en als je eenmaal aan het rijden bent let die wel op jou en dan heeft ie minder tijd om aan er vandoor gaan te denken.
Gewoon rustig en consequent blijven en vooral niet boos worden, het is ten slotte de 1e keer

off-topic : je schrijft wedstrijd met lange ij Knipoog!

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:05

Gewoon altijd vooruit blijven gaan en blijven sturen. Niet gaan twijfelen, dan gaat het goed komen:D

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:11

Misschien kan je vast een keer op vreemd terrein gaan oefenen? Zodat je weet hoe hij op alles reageert en jij ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:40

angelaatjuh schreef:
gewoon doen alsof je normaal in de bak rijd, en als ie er vandoor gaat, gewoon rustig blijven hem terug halen en verder gaan Knipoog niet boos worden oid. daar helpt het niet mee.. en het is de 1e keer dus dan doe je vanzelf ervaring op! en als je eenmaal aan het rijden bent let die wel op jou en dan heeft ie minder tijd om aan er vandoor gaan te denken.
Gewoon rustig en consequent blijven en vooral niet boos worden, het is ten slotte de 1e keer

off-topic : je schrijft wedstrijd met lange ij Knipoog!

oeps sorry heb dislexie... maarja dankje voor de tips
@Suprice :
ik rijd behoorlijk veel op vreemde tereinen dus dat is niets nieuws. maar met toeschouwers enz enz. zal hij wel iet wat zenuwachtig worden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:10

Anoniem schreef:
ik rijd behoorlijk veel op vreemde tereinen dus dat is niets nieuws. maar met toeschouwers enz enz. zal hij wel iet wat zenuwachtig worden

Hoe meer jij denkt dat hij zenuwachtig wordt, hoe meer dat zo is. Je paard voelt je stemming perfect aan. Probeer gewoon te gaan rijden, net als anders.