Help!!!Opstellen huurcontract hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meliza

Help!!!Opstellen huurcontract hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 21:17

Hai,Allemaal

Mijn Man heeft voor mijn paardjes een stukje land geregeld,waar ik natuurlijk super blij mee ben Haha!
Alleen heeft hij ook geregeld dat IK een simpel contract zo opstellen.
Ja en daar zit ik nu toch mee in mijn maag,en ben al een paar dagen aan het piekeren en doen.
Heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
Dus hoop ik dat er hier bokkers zijn die mij wat aanwijzingen kunnen geven.
En ik mijn man kan laten zien dat ik niet zo`n hele domme doos ben Bloos
Voor ieder die mij een end op weg helpt alvast duizend maal bedankt.

Mirjam

Kaisa

Re: Help!!!Opstellen huurcontract hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:41

ik had ergens een site gevonden met wat voorbeelden van hippische (gerelateerde) contracten. Alleen heb ik die link thuis opgeslagen bij mijn favorieten, en ik ben pas over 2 maand thuis Knipoog Misschien eventjes googlen? (hippische contracten oid)

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 23:55

Oke bedankt zal even weer gaan googlen.
Want 2 maanden duurt wel lang Nagelbijten / Gniffelen wil ze graag over 3 weken erop hebben.

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:23

Zoek maar eens naar pachtcontract en zie

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:57

Ik zou je aanraden om in ieder geval goede afspraken te maken over het onderhoud van het land (bemesten, omploegen, inzaaien etc), wie is er voor verantwoordelijk en wie moet het betalen? Wie is verantwoordelijk voor het plaatsen van en eventueel herstellen van de omheining? Ligt er een waterleiding voor de drinkbakken? Wie zorgt ervoor dat deze leiding niet bevriest in de winter en wie moet eventuele schade betalen?

Zet ook zeker op papier wat de consequenties zijn als één van beide partijen zijn afspraken niet nakomt, dit kan een hoop ruzie voorkomen mocht het onverhoopt misgaan.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:21

Bedankt voor de adviezen. OK dan!
Heb nu een simpel contractje gemaakt,en we moeten er vanmiddag om 2 uur zijn om het te laten zien en hopelijk te tekenen.

boyke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:57

Toevallig hebben wij vandaag ook een contract getekend om een wei te huren Lachen Dingen die erin stonden is de maandelijkse/jaarlijkse prijs ervoor, de rol van ons en van de eigenaren, dat het contract minimaal een aantal jaren (kan bij jou anders zijn) voortduurt, en dat het land in dezelfde staat als het nu was moest worden afgeleverd na het pachten ervan. Misschien heb je er wat van (het is trouwens getekend! Tong uitsteken)

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 07:59

We hebben het contract getekend Haha!
Ons stukje land was hiervoor een stukje bouwland,we hebben dus afgesproken dat wij het land bewerken en afrasteren.(afrastering blijft ons eigendom)
De looptijd is 3 jaar en naar 3 jaar gaat hij mondeling elk jaar over in een jaar.
We hebben geen huurprijs we mogen het lenen Vingers aflikken
Ben super blij hiermee heb nu een stukje land wat ik kan zien als ik in mijn achtertuin sta.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:55

meliza - heel goed dat je met een contract hebt gewerkt, je weet nu waar je aan toe bent en ook de verhuurder kan daar niet op terug komen.

Ik heb erg slechte ervaringen met mondelinge afspraken {niet nakomen ervan etc. met de rechtsgang als gevolg} dus spreek uit ervaring.