stalling: wat betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

stalling: wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 07:12

Ik heb de mogelijkheid aangeboden gekregen om een gedeelte van een stal te huren. Ik krijg dan een "zelfstandige unit" van 5 boxen en daarbij een eigen zadelkamer en spoelplaats. De accommodatie kent een binnen- en buiten rijbaan, stapmolen, longeerbaan en weilanden.

Ik kan deze boxen als "volpension" huren, maar heb ook een optie om kale boxen te huren, waarbij ik ruwvoer en stro kan inkopen van de eigenaar. Voerbeurten worden door de eigenaar verzorgd, mijn partner en ik zullen zelf de boxen moeten mesten en de paarden binnen- en buiten moeten zetten. Gebruik van de accommodatie moeten we ook in de prijs verrekenen.

Wat is een realistisch tarief? Volpension kost hier 245,- op mijn huidige stal E240,-
Ik heb 3 eigen paarden en rijd daarnaast regelmatig 1 of 2 paarden voor derden. Ik krijg de boxen dus wel vol, dat is het probleem niet. Voordeel van een "kale" huur is dat voor mij wat voordeliger is als ik eens een box een maand leeg heb staan. Op dit moment werk ik als freelancer en compenseer ik dus de tijd die ik uitspaar door de volledige verzorging door wat meer te werken. Ik zou liever mijn onkosten wat omlaag brengen en wat meer tijd op stal doorbrengen.

Wat is wijsheid?

anitaolja

Re: stalling: wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:40

het ligt er ook aan hoeveel tijd je hebt om ze buiten te zetten, mesten etc.
ik ga altijd liever voor het zekere ook ivm als ik ziek wordt ofzo (bijv griep met koorts dan moet je je er toch naartoe slepen) of als er iets onverwachts gebeurt dan is iig het voeren en de stal gedaan.....

lees ff terug en zie dat de voerbeurten iig wel gedaan worden Bloos

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:56

Ik zou kaal huren, ook omdat je dan inderdaad geen extra kosten hebt als je een boks leeg hebt staan. Moet je het hooi, stro, en voer bij de verhuurder afnemen? zo niet kun je natuurlijk zelf opzoek gaan naar een goedkopere leverancier dat scheelt ook weer.

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:51

Ligt er aan hoeveel tijd je wilt besteden aan het binnen en buiten zetten van de paarden en hoeveel geld het natuurlijk scheelt. Bovendien moet je goed bedenken of er iemand is die voor je in kan vallen als je bijvoorbeeld ziek word (je partner?), maar bijvoorbeeld ook als jullie samen op vakantie willen.
Verder is de prijs erg afhankelijk van waar je woont, in de randstad bijvoorbeeld zijn de stalprijzen aanzienlijk duurder als in brabant.

boyke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:00

Ligt natuurlijk hoeveel tijd je ervoor hebt Knipoog Anders kan volpension wel een uitweg bieden Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:50

ik vind een bedrag van 245 euro een behoorlijk bedrag. Lijkt mij moeilijk vol te krijgen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:04

Nou voor 245 Euro heb je hier die facaliteiten niet hoor, dan ga je al snel een eindje over de 300.
Ik zou sowieso opteren voor de kale boxhuur.

Qua prijs, pfff, zo'n 100 Euro per box eraf omdat je zelf je hooi, voer en stro betaald. Dan zit je aan 750 Euro voor 5 boxen. Eventueel nog naar 700 Euro gaan als 'massakorting'?