ervaringen met de trailer naar Engeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

ervaringen met de trailer naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 21:06

Hoe kom je toch met de trailer in engeland? Ik heb een leuke wedstrijd in Hickstead gezien, maar ik zou echt niet weten hoe ik in Engelenad kan komen met de trailer.

Sim

Re: ervaringen met de trailer naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:01

met de boot.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:03

of de tunnel denk ik? Of zou dat niet mogen met de trailer??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:04

-> TAO

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:12

Met de tunnel mag niet, dus inderdaad met de boot. Beste overtocht is dan via Calais-Dover, dat kost ongeveer 1,5 uur. Kennissen van me hebben dat ook gedaan, auto-met-trailer mocht op het buitendek staan, dus ook niet in het benauwde cardeck. Ik ben kwijt met welke maatschappij ze toen hebben gevaren, want er zit wel verschil in de behulpzaamheid van het personeel.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:36

Een paar jaar geleden ben ik met paard en trailer naar engeland gereist, dus heb ervaring.
kom er vanavond op terug, moet nu eerst knollierijden en lesgeven.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:38

Voor Engeland is het zeer belangrijk dat je alle veterinaire dingen in orde hebt, anders wordt je aan de overkant direkt weer teruggestuurd. Ach gut
Als je de reis boekt, geef je meteen door dat je een paard vervoerd en daar wordt heel veel rekening mee gehouden.
Aan de overkant zou dan als het goed is een da klaar staan om je papieren/paard te controleren.
Wij stonden beneden deks en konden gewoon naar beneden om het paard te voeren en drinken te geven Vork

Wij hebben het 1 maal gedaan, met een vrachtwagen en een hengst, maar we waren blij dat we weer thuis waren Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:44

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:16

Je gaat dan met de boot cleo.. wij zijn daar ook eens met een paard heen gegaan die daar geveild werd..

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:35

estherL schreef:
Je gaat dan met de boot cleo.. wij zijn daar ook eens met een paard heen gegaan die daar geveild werd..

ik ben dus ook nieuwsgierig hoe dat gaat, de boot, tja, maar welke boot, vanuit calais, of vlissingen??

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:29

Oke mijn ervaring met het reizen naar engeland.
We zijn eenmaal met de trailer heen en weer gereist en hebben meerdere paarden uit engeland geimporteerd, deze zijn door john Parker vervoert.

Afhankelijk van de lokatie waar je moet wezen in engeland kan je het beste de boot uitkiezen, in jouw geval Calais-Dover.
Je wordt gerekent onder vrachtverkeer en betaalt de lengte van de combinatie per meteren dan ben je al snel goedkoper uit met een klein vrachtwagentje dan met een auto met trailer.
De reis met de trailer verliep heel anders dan verwacht.
Wij zijn met de snelle boot van hoek van holland- Harwich gegaan en we verwachtte strenge controles maar niets was minder waar, we reden zonder controle of papieren check op boot op en weer af en zo ging het de terug reis ook.
Natuurlijk was alles in orde maar toen ik in Engeland de boot afkwam duurde het 5 min voordat ik echt door had dat ik zomaar kon doorrijden.
Een ding om rekening mee te houden is dat een paard alleen mee mag als de windkracht minder is dan 3.
Je doet er ook verstandig aan om een dag eerder te boeken zodat je in het geval van meer wind die dag altijd nog de ruimte hebt om de volgende dag te vertrekken.
Het was geen goedkoop grapje.

Ik mocht op ieder gewenst tijdstip kijken bij mijn hengst, hij was heel rustig gedurende de reis maar was ook niet de eerste keer voor hem op een boot.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:56

Mag ik weten wat dat koste Zahlina?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:13

Euh ja natuurlijk mag je dat weten, dacht alleen ga niet gelijk met €tekens gooien.
Het transport met john parker, natuurlijk wel een enkele reis kost zo rond de €250,- euro met al het papier werk ect ect.
De reis die wij zelf hebben gemaakt kwam rond de €1200,- uit, combinatie Saab + trailer ging ruim over de 11 meter heen en daarnaast nog een hoop regelwerk wat anders Parker voor ons doet.
Het scheelt dus maar een klein beetje.

Edit. De reizen met Parker zijn allemaal via Calais-Dover verlopen en de reis met de trailer via Hoek van Holland Harwich want een duurdere verbinding was maar ivm de reistijd (naar calais en van Dover naar braintee) wel het snelste.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:36

Wij zijn vorig jaar naar Engeland geweest voor een wedstrijd, we zijn van Calais naar Dover gevaren met Seafrance, we betaalden voor een auto met trailer het goedkope caravan-tarief, we kwamen op nog geen 200 euro uit voor een retour. Ze zijn super klantvriendelijk, de trailers stonden op het buitendek dus geen last van vrachtwagens en uiitlaatgassen. Bij het inchecken in frankrijk was een van de paarden over de voorstang van de trailer gesprongen, er werd meteen een veearts gebeld om het paard te sederen voor de overtocht en we werden met alle drie de trailers kosteloos omgeboekt naar een boot later. Op de terugweg waren we te vroeg en mochten we een boot eerder nemen.

Ik had ook geinformeerd bij P&O daar betaal je vrachttarief, dit gaat per meter en we kwamen op 600 euro uit voor een retour. Een kennis was ook met P&O gevaren, die moest uiteindelijk nog bij betalen en kwam op 1000 euro uit en heeft uren moeten wachten in Calais voor hij de boot opmocht.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:37

250 en 1200 vind ik wel een hoop schelen! Ik wil binnenkort namelijk ook een paardje gaan laten overkomen, voor 200-250 euro is dat een leuke prijs.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:48

Als je een paard laat overbrengen kan ik je alleen maar adviseren om contact op te nemen met John Parker.
Zij reizen meerdere malen per week met paarden van Engeland naar europa en visa versa.
Wij laten onze paarden altijd met een gecombineerde reis reizen, dus met meerdere paarden zodat je de kosten drukt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:56

Ik was een 700 euro kwijt met John Parker Bloos (nov 2006)
Er komt misschien nog een paardje uit Engeland over, maar ik ben niet van plan dát weer te gaan betalen als ik hoor dat er ook gesproken wordt over een 200 tot 250 euries .... Vork

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:17

Zahlina schreef:
Edit. De reizen met Parker zijn allemaal via Calais-Dover verlopen en de reis met de trailer via Hoek van Holland Harwich want een duurdere verbinding was maar ivm de reistijd (naar calais en van Dover naar braintee) wel het snelste.

Die snelle verbinding van Hoek-Harwich is er niet meer, op die route is het weer gewoon een dag- of nachtboot (uurtje of zeven, meen ik) en dan staan ze in een cardeck.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:27

ArabianRanch schreef:
Ik was een 700 euro kwijt met John Parker Bloos (nov 2006)
Er komt misschien nog een paardje uit Engeland over, maar ik ben niet van plan dát weer te gaan betalen als ik hoor dat er ook gesproken wordt over een 200 tot 250 euries .... Vork

Heb jij toen gekozen voor een gecombineerde reis?
Laatste keer was van Guildford - Wezuperbrug en dat heeft echt niet boven de 300 euro gekost met John Parker.
Shanon stond op de wagen met 2 renpaarden die net verkocht waren naar het midden-oosten en onderweg waren naar Schiphol.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:37

Ik zou het niet weten, ze stond volgens mij niet alleen op de vrachtwagen, daar er bij Erik Dorssers ook één uit moest Bloos Maar dit keer zal ik hier goed op letten !!