Paard bijt erg hard in staart ander paard, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Paard bijt erg hard in staart ander paard, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:47

Lastig altijd om een goede titel te verzinnen maar dit dekt de lading wel.

Ik heb twee paarden, Alfons en Harm, staan vaak samen los en op de wei. Alfons heeft de irritante gewoonte om Harm soms wat op te jutten en te irriteren door hem in zijn staart te bijten. Harm laat dat toe, behalve als hij het echt zat wordt, dan loopt hij naar achter en beukt tegen Alfons aan. Ik had uitgehaald maar goed ik ben geen paard.....

Alfons bijt dus zo hard of venijnig dat Harm elke keer wondjes aan zijn staart heeft. Ik was me rot met betadine om het in ieder geval niet te laten ontsteken maar eigenlijk wil ik gewoon geen wondjes hebben!
Ik heb geprobeerd Harm zijn kont met vliegenspray in te spuiten, had nul komma nul effect. Durf niet echt "troep" op zijn staart te smeren, omdat ie daar toch wat open plekjes heeft en dat bijt denk ik.

Wie weet hier iets voor en niet zeggen niet meer samen los, want als ik Harm alleen zet, blijft ie net zo lang hinniken totdat Alfons erbij komt en andersom!

AliesMeijer

Re: Paard bijt erg hard in staart ander paard, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:49

er bestaan toch speciale antibijt sprays? ook voor als je een irritant veulen hebt? Haha!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:50

Ja antibijt erop smeren heb ik ook gedaan bij mn merrie.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:50

Misschien kun je de 'bijter' met muilkorf/graaskorf in het land zetten totdat de wondjes genezen zijn en er dan antibijt in smeren? Of de 'gebetene' (haha) een staartkoker omdoen met daarop alvast antibijt en daarna als de wondjes genezen zijn op de staart zelf antibijt smeren?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:51

Voor op het paard zelf??? Ik ben zo bang dat ik harm met iets inspuit wat gruwelijk prikt.... Hoe heet dat antibijt spul precies?

Staartkoker heb ik nog nooit gezien maar ik ga eens kijken. Oeh hee Alfons met een muilkorf....dat zou wel een spannende uitdaging zijn!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:57

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:00

Denk wel dat ik voor dierenbeul uitgemaakt wordt als ik de ene ingepakt met zijn staart buitenzet en de andere zijn bekkie dichtbind!!!! Haha! Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:01

Ik denk dat die staartkoker beter is, die muilkorf,, mmm dan kan hij niet meer eten.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:23

idd, de gebetene een staartkoker om doen en daar iets van hertshoornolie op smeren (meurt als de ziekte maar werkt super). Als alles genezen is er gewoon hertshoornolie op doen.

Chanthal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:05

Ze hebben nu van die potten met anti bijt inderdaad.

ik wou dat ze dat twaalf jaar geleden hadden uitgevonden, had ik nu geen litteken gehad :S...

uitleg:
Ben geschopt omdat het paard waar ik op reed beet in de staart van het paard voor me.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:46

ik heb ook die anti bijt gekocht een spray.
Heb dit ook, een pensionpaard bijt me staart aan de bovenkant kapot omdat die wil spelen enz. baal er verschrikkelijk van.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:06

Ik zal daar eens voor shoppen. Had eergisteren geprobeerd zijn staart in te binden maar die was echt binnen 30 seconden eraf.....

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:07

heb ik toen ook geprobeerd, gewoon met een bandages, was idd 1 min. ding eraf en daar gingen ze weer.