Ruiterbewijs verlengen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Ruiterbewijs verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 10:25

Ik heb lang, lang geleden ooit mijn ruiterbewijs gehaald. En sindsdien ook braaf elke 2 jaar verlengt.

Nu kreeg ik vorige week weer de verlening binnen, maar ben ik aan het twijfelen.
Want wanneer heb je het nou eigenlijk nodig? Toen dacht ik dat je het echt nodig had om buiten te mogen rijden ed. Maar dat blijkt dan later een fabeltje. Dus waarom zou ik het nog verlengen als je het toch niet nodig hebt?
Daarintegen is het zonde van het geld wat je toen voor het ruiterbewijs betaald hebt, als je nu blijft verlengen.

Hoe denken jullie hierover?

Jibbel

Re: Ruiterbewijs verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:29

Af en toe wordt er naar gevraagd als je bijv. op vakantie bent en daar gaat buitenrijden. Ook bij vakanties via trailfinders en time-out vragen ze of je in het bezit bent.
En volgens mij zijn er een aantal plaatsen waar je het bos alleen met een geldig ruiterbewijs in mag (maar dit weet ik niet zeker, dus pin me er niet op vast)
Ik verleng het maar gewoon, straks komt er een wet dat het verplicht wordt en dan heb ik het iig. Als je het weer opnieuw moet halen kost dat meer en de eisen zijn strenger geworden.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:35

Zo denk ik er dus ook over, maar gewoon verlengen want straks is het duurder en zijn de eisen strenger. ik ben het ook nog nooit tegengekomen dat ik hem nodig had, maarjah wie weet ooit.
hoe zit het eigenlijk met verlengen. dit moet gewoon bij de knhs? sturen zij zelf een brief of moet je dat zelf doen?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:07

Ik rijd al jaren zonder, wil hem wel gaan halen. Maar dan met een paard na mijn fjordje (klinkt heel banketstaaf zo is het natuurlijk niet bedoelt) zodat we er samen naartoe kunnen werken. Als ik jou was zou ik hem voor de zekerheid ook maar gewoon verlengen, je weet maar nooit waar je het voor nodig zou hebben.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 11:10

Dan ga ik hem maar gewoon verlengen.

Ik krijg elke 2 jaar een brief binnen dat het weer tijd is... Met zo'n acceptgiro ding eraan.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:16

Ik verleng hem elke keer,
Regels worden ook ieder jaar strenger

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:18

Ik verleng het ruiterbewijs iedere twee jaar, maar heb het ook nog nooit nodig gehad. Ach wie weet met alle regels die steeds strenger worden komt het ooit nog van pas!!!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:48

Smartie2004 schreef:
Ik verleng hem elke keer,
Regels worden ook ieder jaar strenger

Ja om die reden verleng ik hem ook braaf iedere 2 jaar weer

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:59

ik denk een beetje hetzelfde als de TS..
vind het eigk gewoon bullshit.. maar heb er in al die jaren nog nooit iets over gehoort, als ik met paarden op vakantie ga neem ik mijn eigen paard mee dus dan heb ik hem ook niet nodig.

Ik denk niet dat ik hem nog verleng kan me geld wel beter besteden

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:41

Het is wel makkelijk dat je verzekerd bent voor schade die je aan zou kunnen richten buiten, en het ligt er een beetje aan waar je woont, in sommige gebieden is een ruiterbewijs verplicht.

Hier in de Loonse en Drunense Duinen roepen ze al jaren dat ze het gaan verplichten dus toen ik twee jaar geleden via de rijvereniging kon halen heb ik dat maar braaf gedaan, ik heb er eerlijk gezegd nooit wat aan gehad Clown Twwe weken geleden kreeg ik een brief om m'n bewijs te laten verlengen maar aangezien ik gestopt ben met rijden zie ik het nut er niet meer van in Clown

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:24

Ik heb ook net weer de verlengbrief binnen gehad, en ik verleng m gewoon iedere keer. Ik heb ook een paar jaar niet gereden, maar wel altijd verlengd. En dat komt dus goed uit, ik heb vorig jaar mn eigen paardje gekocht. Als ik t nu zou moeten halen kost t erg veel en is erg moeilijk. Dus ik verleng gewoon iedere keer. Maar weet iemand trouwens of je ook je foto kunt laten vervangen? Ik ben 24 en heb de foto van toen ik 10 was er nog op staan. Nagelbijten / Gniffelen (ziet er niet uit!)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:27

ik heb ook de brief om te verlengen weer gehad!
Betaal hem maar weer gewoon, wie weet waar het nog goed voor is ooit Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:29

brokkie87 schreef:
Het is wel makkelijk dat je verzekerd bent voor schade die je aan zou kunnen richten buiten, en het ligt er een beetje aan waar je woont, in sommige gebieden is een ruiterbewijs verplicht.

Je bent altijd verzekerd. Dat is onzin wat de KNHS uitkraamt...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 07:30

Siersma schreef:
Ik heb ook net weer de verlengbrief binnen gehad, en ik verleng m gewoon iedere keer. Ik heb ook een paar jaar niet gereden, maar wel altijd verlengd. En dat komt dus goed uit, ik heb vorig jaar mn eigen paardje gekocht. Als ik t nu zou moeten halen kost t erg veel en is erg moeilijk. Dus ik verleng gewoon iedere keer. Maar weet iemand trouwens of je ook je foto kunt laten vervangen? Ik ben 24 en heb de foto van toen ik 10 was er nog op staan. Nagelbijten / Gniffelen (ziet er niet uit!)

Ja, dat kan.. ik was ooit deel 1 kwijt en dan kun je gewoon een andere bestellen... natuurlijk wel tegen kosten.