Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De oorzaak zit hem in de omgang van de moeder en/of dochter met deze pony. Of er is iets helemaal mis met het dier (lichamelijk). Ga alsjeblieft niet aan symptoombestrijding doen door met hulpteugels of heftigere bitten te gaan werken. Het lijkt me duidelijk dat er iets fout is gegaan en dat het niet de schuld van de pony is. Maak je mij niet wijs. Dit ligt in mijn ogen toch echt duidelijk aan die mensen zelf..... Misschien vragen ze teveel van het dier, zijn ze niet consequent (wat goed zou kunnen met zo'n kleine meid)...
pretletter17 schreef:Ik denk dat je beter dat meisje kunt begeleiden, er zelf op gaan zitten heeft imo geen zin omdat hij bij jou toch meestal wel braaf was. Dat meisje moet hem aankunnen, hij moet begrijpen dat hij naar háár moet luisteren. Als je haar daarin helpt en leert wat ze moet doen als hij dwars/lui is, hebben ze daar allebei wat aan (de pony en het meisje). Inderdaad jammer dat ze geen les willen, komt een beetje over als 'duhh, dat kunnen wij zelf wel hoor, ik rij al zó lang...'.
. zap schreef:pretletter17 schreef:. Het is misschien sneu voor de pony, maar het is nu eenmaal gebeurd en het moet nu opgelost worden.

jomaro schreef:Hebben ze er misschien een ander zadel op?
Kan dat het niet goed past en dat de pony daarom met rijden nu een onaardig "draakje" is geworden.
Denk dat je nog een groter schuld gevoel ga krijgen als je even die pony weer op zijn plek wil zetten.
Misschien kan moeder en dochter een betere band krijgen met de pony door er eerst grondwerk mee te gaan doen. Dochter erop en lekker gaan wandelen kan b.v. ook. Misschien hebben ze het allemaal te veel en te snel willen doen. Succes en hoop dat je er met een goed gevoel weer weg kan gaan.
viv77 schreef:Zou de pony niet gewoon enorm moeten wennen aan het nieuwe adres, nieuwe baasjes en nieuwe manier van aanpakken??
Ik heb meerdere paardjes moeten verkopen die bijna allemaal de eerste weken/maanden anders waren als ze bij mij thuis waren..
Ik geloof dat er voor een verhuizing veel veranderd voor de pony en e kunt dan niet verwachten dat dat even te regelen is..
Daar zou ik zeker eens over nadenken..
Tuurlijk is deze pony ook aan het uitproberen, dat doen ze toch allemaal??Kijken of je rijtechnisch advies kunt geven, en adviseren ze les te laten nemen..
qt_shetties schreef:Nadya: Thnx voor je lieve reactie, ik vind het gewoon zo erg, en ik zou het helemaal erg vinden als ze haar weer "moeten" verkopen! Want ik kan me heel goed in hun verplaatsen, en dan bedoel ik dat het zo gewoon niet leuk is,
qt_shetties schreef:zap schreef:Het is misschien sneu voor de pony, maar het is nu eenmaal gebeurd en het moet nu opgelost worden.
whahahah ik ben geen boeman of vetklep hoor, dus heel sneu zal het niet zijn, maar ik ben gewoon van mezelf (onbewust) misschien toch wel heel streng en consequent. En daardoor kan ik mijn pony's heel veel vrijheid geven, omdat ze perfect (naja bijna) luisteren
. Meer het idee dat de pony zo'n lange tijd zoveel vrijheid heeft gekregen en dat de nieuwe eigenaren daar nu last mee krijgen en het de pony is die op zijn plek wordt gezet, terwijl het eigenlijk de nieuwe eigenaren moeten zijn die op hun plek gezet worden
.
ik heb zelf ook z'n draakje. bij mij is de oplossing gewoon geen biks meer voeren. nu gaat het super ze is liever en luister stukke beter. als ze goed haar best heeft gedaan met rijden krijgt ze een beetje biks. elke dag zeker een uur laten lopen om de energie kwijt te raken. die van mij had gewoon te veelenergie. succes!