Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sinadama schreef:Hoe oud is je paard? als je op een rustig stuk gaat lopen voldoet een halster prima als je maar geen touw hebt wat snel uit je handen glijd
Jannepauli schreef:Wat je ook doet: doe in ieder geval een handschoen aan, al is het nog zo warm! Dan heb je meer grip op het leidtouw als je paard er onverhoopt vandoor zou gaan en voorkom je brandwonden als het touw uit je handen getrokken wordt! (Spreek uit ervaring!)
Liiesjjj schreef:Misschien kun je een hengstenketting kopen die je onderdoor vastzet.
Je kunt het touw gewoon met een boogje laten hangen, maar als hij er een keer vandoor gaat heb je wel meer controle.
Als je van plan bent er 1 te kopen zou ik eerst in de wei ermee oefenen om te kijken hoe hij erop reageerd, eerst gewoon eentje van 7 euro kopen, die gaan snel kapot.
Gaat dat goed, zou ik toch een duurdere kopen, anders breekt je paard dalijk los en dan ben je nog verder van huis
luxx schreef:oja goed idee, hengstenketting onderlangs = steigerend paard.
als je toch zoiets doet leg hem er dan overheen, blijft hij tenminste op vier benen staan.

)
, maar dat zou je dan later weer op kunnen lossen._Sammie_ schreef:Ik vind dat je paard gewoon aan een halstertje moet luisteren, zo kan je het hem ook gewoon het beste leren. Als hij met een hoofdstel en hengstenketting gek gaat doen, wat ga je dan de volgende keer gebruiken? Hij moet toch gewoon respect voor je hebben. Het kan zelfs zo zijn, dat je paard gekker gaat doen met hoofdstel en hengstenketting, een paard is een vluchtdier, hij moet dus het idee hebben dat hij weg kan.
Mijn paard had nog nooit een auto gezien toen ik hem kreeg, ik ben toen elke dag een uur met hem door een woonwijk gaan wandelen, eerst was natuurlijk alles eng en spannend, maar hij is wel heel braaf aan de hand met alleen een halstertje.
(ik zou denk ik zelf zonder halster kunnen, gewoon aan zijn voorpluk, maar als hij dan gras ziet, is het zo zonde van de voorpluk)

Noebje schreef:Ik zou idd nog een ander braaf paard meenemen, dan zal hij al een stuk meer vertrouwen hebben. En verder gewoon een halstertje met misschien een longeerlijn.. mocht hij schrikken heb je net iets meer controle dan met een korte touw