pony keert me de kont toe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

pony keert me de kont toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:42

Vreemd gedrag:
als ik met mn pony in de buitenbak sta, en ik sta gewoon niks te doen in het midden, staat hij naast , achter of tegenover me, met zn hoofd naar mij gericht.
Loop ik echter naar de rand en ga daar zitten tegen de rand aan, dan loopt hij naar me toe en krijg ik zn kont in mn gezicht geduwd.
Dit doet hij echt ALLEEN als ik aan de rand zit of sta.
weet iemand wat hij hiermee bedoeld?

zag ergens staan dat hij dan niks met je te maken wilt hebben maar dat lijkt me sterk, waarom komt hij dan naar me toe,
en in het midden van de bak of ergens anders doet hij dat niet.

iemand die zich aan wat paarden-psychologie wil wagen? Haha!

Tivoli

Re: pony keert me de kont toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:38

Ik denk persoonlijk dat hij jou wil vertellen dat hij (denkt dat hij) boven jou staat.
De rand zou in kunnen houden dat hij denkt dat jij aan de rand van de kudde staat,dat is een onderdanige positie in de kudde.
Het midden is enkel weggelegd voor de leider.
A) laat jij je paard in het midden komen,
B) vervolgens begeef jij je naar de rand en gaat ook nog eens zitten. (je maakt je klein en kwetsbaar)
Dit zou bij je paard het idee op kunnen wekken dat jij van hem vraagt de leiding over te nemen.Het kont naar je toe draaien is een teken van respectloosheid.
Stelt hij zijn hoofd daarna hoog op met zijn oren iets naar opzij/achter gedraait?
Dan wacht hij af of jij het oke vind dat hij deze positie over jou neemt.Als je niets doet,gaat hij ervan uit dat jij je aan hem overgeeft.

Zodra hij dit bij je doet,moet je hem duidelijk en resoluut wegsturen bij jou positie.
Je moet hem duidelijk maken dat je hem niet de kans geeft het leiderschap over te nemen.

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:24

Ik sluit me aan op wat hierboven staat. Er is steeds een hele omschakeling van jouw houding naar hem toe. Je paardje geeft hier onmiddelijk een reactie op (allert paard). Een paard van een vriendin van mij grijpt ook iedere mogelijkheid om weer boven ons te komen staan, ze is lekker dominant van zichzelf.

Komt het bekend voor of kun je dit niet bij jullie plaatsen?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 22:02

ik duw ook altijd direct zn kont weg. Haha!

vreemde is dat hij dit alleen in de buitenbak doet, in de binnebak kan ik langs de rand staan/ zitten wat ik wil, dan gaat hij gewoon naast me staan met zn gezicht naar me toe.

wil hij dus alleen buiten de leider zijn?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:38

Buiten is misschien een natuurlijkere omgeving?
Of je hebt binnen ooit iets gedaan waardoor hij je daar wel respecteerd.
Geen idee eigenlijk.Soms is het gedrag van een paard erg moeilijk te begrijpen.(voor mensen)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:13

soms zijn mensen ook erg moeilijk te begrijpen Haha!

ach ja, zal wel loslopen dan met pony, toch bedankt!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:09

1 van mij dat dat ook, maar die wilt graag gekriebeld worden op zijn kontje Haha!
Die loopt dan met de kont achteruit, tegen je aan en dan moet je kriebelen, doe je dat niet dan laat ie een dikke scheet Haha!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:10

haha lachen AaronYve..
Nou e zijn een paar dagen verder en pony doet het niet meer, nu volgt hij me de hele tijd overal als een hondje en als ik ga zitten gaat hij aan me snuffelen.
Maffe pony Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:26

Een andere mogelijkheid is dat je pony bij je "waakt". Vaak is het zo dat een paard op wacht staat bij een liggend vriendje, mogelijk dat jouw pony jouw zitten op die manier ziet.
Zonder te zien wat de rest van de lichaamstaal is, is het moeilijk om in te schatten wat de precieze betekenis is.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:59

verder lichaamstaal pony was: hanglip, voet op rust, echt zo van: ik sta hier maar wat te staan...
daarom zei ik al: zie dat niet als dominant gedrag..