Paard komt precies niet goed door haar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Paard komt precies niet goed door haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:15

Mijn paard heeft deze winter voor het eerst winterhaar gekregen. In haar eerste 12 levensjaren was ze vooral een sportpaard, dat geen wei zag, en altijd helemaal verpakt zat in dekens.

Bij mij staat ze wel op wei, en haar tere huidje verdraagt al steeds meer. Maar nu heb ik de indruk dat ze niet goed door
haar haar komt. Ze is al veel later begonnen met te verharen dan onze merens, en nu komen er nog steeds pakken haar af. Waar ze zelf kan 'krabben' lijkt ze bijna kaal.

Verder heeft ze geen korstjes of schilfertjes, alsook geen luizen. Maar ze glanst wel niet mooi, eigenlijk voor het moment niet, en ziet er zo 'stekelig' uit.

Heeft er iemand soms raad hoe ik haar beter door de verharing uit help? Want het jeukt ook ... ze vindt het héérlijk als ik haar borstel/krabbel, en daarmee vallen de haren dan met hopen af!

IvysToeter

Re: Paard komt precies niet goed door haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:23

Lekker nog door laten verharen.
Dat haar komt er op den duur echt wel af.
Je kan haar eventueel lijnzaadolie of zonnebloemolie door haar voer geven.
dit helpt het verharen makkelijker te maken (het werkt alleen niet bij ieder paard, de meeste wel)
Lekkere borstelbeurten geven.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:08

Je kan ook sedochol geven dat bevorderd het ruien en daar zitten ook aminozuren in.

Is heel goed, geeft ook glans aan de vacht en wordt in een kuur van ongeveer 3 weken gegeven...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:32

heel normaal hoor dat het langer duurt. Hoe dikker de vacht was, hoe langer ze er mee bezig zijn om te verharen.

Die van ons begonnen in februari en zijn nu nog aan het pluizen.