gietvloer in trailer scheuren? kapot? iemand evaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

gietvloer in trailer scheuren? kapot? iemand evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 10:30

hallo allemaal

wij hebben een oude trailer gekocht en we zijn hem helemaal aan het opknappen

nu zijn we zo ver dat we een vloer er in willen.

de meeste zeggen dat de gietvloer 1 van de meest gebruikte vloeren zijn
maar als je gaat informeren bij de leverancier dan raden ze je het gelijk af.

de paarden trappen het kapot, het gaat scheuren, en en krijgt kleine gaatjes waardoor het vocht toch nog door de vloer heen gaat.

nu zaten wij te denken om een gietvloer te nemen en dan een losse rubberemat er over heen te doen?

iemand evaring met de gietlvoer

Groetjes

boemel

Re: gietvloer in trailer scheuren? kapot? iemand evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:33

Toen we onze trailer gebruikt kochten zat er een net nieuwe gietvloer in.
Eerlijk gezegd was ik ook bang voor scheurtjes en dat daardoor de bodem slecht zou worden. Ik heb er daarom een paar rubberen matten opgelegd. Als de vloer nat is, gooi ik ze naar voren. Dan kan de boel drogen.

Ik heb de trailer nu 4 jaar en de echte bodem van de trailer is nog prima. Geen idee hoe het zou zijn als ik er geen rubber matten opgelegd had.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:37

--> TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:36

Yep, ervaring. Rubber gietvloeren zijn voor in de showroom. Leg je vloerplaat (25mm watervast verlijmd, buitenkwaliteit) gewoon in je trailer, nadat je eerst gaten hebt geboord en die plaat gelakt hebt alsof het een zeewaardig jacht betreft en leg er een LOSSE rubber mat is, die je dus gewoon weg kunt halen en je houten vloer kunt schoonmaken.
Wil je in werkelijkheid zien waarom gietvloeren niet in trailers horen, kom eens kijken naar mijn trailer. Kun je zien hoe een goede vloer er na 6 jaar uitziet en waarom een gietvloer wordt afgeraden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:50

oke dat is duidelijk haha..

heb je misschien een foto toevallig?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:04

winia4ever schreef:
oke dat is duidelijk haha..

heb je misschien een foto toevallig?

Nee, ik heb een rubber gietvloer in mijn trailer. Dat is voor mij de eerste trailer met gietvloer en tevens de laatste.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:09

ik heb ook een gietvloer in mn trailer, mijn paard staat regelmatig te schrapen, maar de vloer blijft prima hoor! Nou heb ik hem nog niet zo heel lang (1 jaar) maar toch, je ziet nog geen slijtage. Maar voor mijn paard werkt het niet om er ook nog matten overheen te leggen want die 'duwt' onderweg, dus als de matten verschuiven wordt hij nog onzekerder.. Maar mijn gietvloer blijft tot nu toe prima.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:11

Denk dat wij onze nieuwe trailer met gietvloer nu een jaar of 3 hebben. Nergens last van en ik heb een schraper/stamper.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 23:35

denk toch dat het heel verschillend is, misschien ligt het ook aan het merk? en de rustdagen van de gietvloer, hij moet 12 uur drogen en er mag binnen 5 weken geen paard op komen te staan als de gietvloer is aangebracht, misschien zijn daar mensen ook erg slordig mee geweest? heb anders ook geen idee hoe of wat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:52

winia4ever schreef:
denk toch dat het heel verschillend is, misschien ligt het ook aan het merk? en de rustdagen van de gietvloer, hij moet 12 uur drogen en er mag binnen 5 weken geen paard op komen te staan als de gietvloer is aangebracht, misschien zijn daar mensen ook erg slordig mee geweest? heb anders ook geen idee hoe of wat.

Ik wel. Die gietvloer hecht niet op een gelakte ondergrond, zelfs niet als die opgeschuurd is. Maar een onbehandelde plaat is garantie op problemen. Daar komt vroeg of laat vocht in en dan is het "feest".

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:10

we hebben de onderkant van de plaat dus de kant die naar de weg ligt wel gelakt en geverft en tegen het rotten behandeld en de bovenkant niet.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:16

Pfff hou op schei uit over een rubberen gietvloer Rolleyes

Ik heb een Hotra trailer, met rubberen gietvloer namelijk. Door het warme weer (van een week geleden) is de vloer van mijn trailer als het ware gaan smelten Verward Ging oefenen met trailerladen (mijn merrie is niet zo makkelijk) en de hoeven staan gewoon in de vloer! Nu het weer hard is brokkelt het af Boos!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 16:45

zilly: jeetje sireus??? ohw dat is wel heel erg slecht zeg!!! Ach gut

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:49

Ik heb net samen met mijn vader de vloer van onze trailer vervangen. We hebben bij de dealer in garderen een plaat op maat laten zagen. Zelf de oude bodem verwijderd (waar een gietvloer nog op zat die in goede staat was en al uit 1993 was). Na het inleggen van de nieuwe bodem hebben wij zelf de gietvloer aangebracht (geen rubber). Dit was goed te doen. Op aanraden van de dealer hebben we er wel een rubber mat over (hadden we al op de vorige bodem liggen). Omdat de bodem anders aardig ruw is.
Ik ben erg blij met de nieuwe bodem. Maar je hoort over verschillende bodems verschillende reacties. Wij laten onze trailer daarom vaak ook jaarlijks controleren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:23

Carolien007 schreef:
Ik heb net samen met mijn vader de vloer van onze trailer vervangen. We hebben bij de dealer in garderen een plaat op maat laten zagen. Zelf de oude bodem verwijderd (waar een gietvloer nog op zat die in goede staat was en al uit 1993 was). Na het inleggen van de nieuwe bodem hebben wij zelf de gietvloer aangebracht (geen rubber). Dit was goed te doen. Op aanraden van de dealer hebben we er wel een rubber mat over (hadden we al op de vorige bodem liggen). Omdat de bodem anders aardig ruw is.
Ik ben erg blij met de nieuwe bodem. Maar je hoort over verschillende bodems verschillende reacties. Wij laten onze trailer daarom vaak ook jaarlijks controleren.

Waarom dan niet gewoon een rubber mat op de (goed gelakte) houten vloer??