Bedelen voor snoepjes.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Happyhorse_

Bedelen voor snoepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:19

hOii, Haha!
Ik rijd op een manege met veel toffe paarden, maar er zijn enkele paardjes die bedelen voor snoepjes, wortels enz. De meeste luisteren wel als je wilt dat ze stoppen. Knipoog Maar er staan een heel tof paardje, hij is echt een lief paardje maar hij heeft een soort van stress die waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan. omdat hij al zo veel eigenaars heeft gehad Huilen
Als je hem poetst , begint hij altijd met zijn voorbenen over de grond te schuren en hij maakt ook altijd hele rare bewegingen met zijn benen Cool soms probeert hij ook te bijten. Ik heb al veel dingen geprobeert maar echt luisteren doen hij niet Tong uitsteken ... Wat kun je hier aan doen ?? xx

Liiesjjj

Re: Bedelen voor snoepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:15

Slim om een paard met veel stres op een manege te zetten waar kinderen komen die (meestal) geen verstand hebben van paarden met zo'n probleem.
Jij moet het niet oplossen, dat moet de manege eigenaar doen.
Bij de 1 zal hij het wel klaar krijgen om te bijten, bij de ander niet, daarom zal hij het altijd blijven doen.
Denkt dat het voor dit paardje beter is 1 vaste eigenaar te hebben en niet 10.000 kindertjes die op zijn rug hobbelen en hem nog meer stres geven.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:43

Hij vraagt om aandacht door te bedelen.. Ik denk dat je 'm het beste kunt negeren, ook al is dat lastig.

Als je 'm een tik zou geven of een schreeuw, krijgt hij ook aandacht, echter negatief.
En het maakt hem echt niet uit hoe die het krijgt, als hij het maar krijgt.
Als je 'm negeert krijgt hij het niet, is het voor hem ook niet leuk meer.
Mits je consequent blijft natuurlijk. Knipoog En als hij stilstaat, dán belonen.
Dan gaat hij het stilstaan en braaf zijn linken met aandacht.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:39

MarrieLeen schreef:
Hij vraagt om aandacht door te bedelen.. Ik denk dat je 'm het beste kunt negeren, ook al is dat lastig.

Als je 'm een tik zou geven of een schreeuw, krijgt hij ook aandacht, echter negatief.
En het maakt hem echt niet uit hoe die het krijgt, als hij het maar krijgt.
Als je 'm negeert krijgt hij het niet, is het voor hem ook niet leuk meer.
Mits je consequent blijft natuurlijk. Knipoog En als hij stilstaat, dán belonen.
Dan gaat hij het stilstaan en braaf zijn linken met aandacht.

Hij staat op de manege's waar zat mensen zijn die niet consequent zijn Vork

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:55

gewoon negeren dat bedelen, als je er aandacht aan spendeert word het alleen maar erger en dat is niet zielig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:05

Als iedereen dit gedrag nou eens zou negeren op die manege.... Dat zou al kunnen helpen.

Verder vind ik het triest om te lezen dat zo'n onrustig paard op een manege staat Verdrietig . Die zou veel beter af zijn bij een eigenaar.