Afwisselend buien / zon, toch vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Afwisselend buien / zon, toch vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:32

Mij is altijd verteld dan een vliegen/insectendeken niet geschikt is om in
de regen gedragen te worden. Maar soms heb je een dag die warm + zonnig
is, afgewisseld met stevige buien.

Op zo een dag zijn vooral de steekmugjes en dazen erg actief, leggen jullie dan toch
de vliegendeken op, ook al doorweekt ze dan regelmatig?

Of beter zonder deken (maar dan is mijn paard erg onrustig + wordt ze veelvuldig aangevallen)!

Ben erg benieuwd ...

capopjekop

Re: Afwisselend buien / zon, toch vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:18

Ik gebruik mijn vliegendeken vooral tegen de muggen en overdag tegen de vliegen dus ze heeft hem dag en nacht om. Ik heb hem er net wel afgehaald, omdat hij nat was, lijkt me nou niet zo heel lekker zitten. Vliegen heb ik nauwelijks gezien nu, en ook geen muggen. mochten er echt extreem veel zitten te klieren bij mijn pony, dan doe ik de deken wel op.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:21

Ligt er denk ik aan wat voor deken je hebt.
Heb je een gaasachtige deken, dan is het geen probleem. Die worden nauwelijks nat.

Zelf heb ik een Bucas en die droogt erg snel. Zeker als na de bui de zon schijnt.
Maar bij koud, winderig weer, vind ik het ook lastig. Op zich zijn dan de dazen en muggen ook niet zo actief, dus dan zou het ook zonder kunnen.

Voor mijn andere paard heb ik nu een Rambo sweet itch hoody en daar weet ik ook nog niet wat ik er mee aan moet. LIjkt me dat die niet zo snel droogt.

Op dit moment regent het bij ons. Daarom heb ik hem vanochtend met een regendekentje op naar buiten gedaan, omdat het stikt van de muggen. Ik moet zo werken en de buienradar geeft aan dat het over een uurtje droog wordt endaarna is er ook kans op zon. Ik denk dat ik hem zometeen de Rambo toch maar op doe.
Zonder kan echt niet, want er zitten volgens mij miljoenen muggen.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:45

Dat vroeg ik mij vanochtend dus ook af... die van mij heeft een exceemdeken aan van stof (voor het eerst dit jaar). En ben er superblij mee, het helpt prima Knipoog

De deken wordt wel kletsnat... en ze heeft de hele ochtend waarschijnlijk met een natte deken rondgelopen, maar zonder exceemdeken kan ze dus echt niet.

Ik neem aan dat ze gewoon op kunnen blijven ook al blijft het langdurig regenen, of zouden ze hier verkouden van worden?
nee toch?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:48

Ik heb een bucasdeken die ik opleg tegen de dazen.
Bij regen-zon dagen laat ik de deken in regenbuien gewoon opliggen.
De deken droogt goed en snel vanzelf als de zon veel schijnt.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:32

Ik heb een rambo sweet itch hoody en ik doe er op een dag als vandaag gewoon een regendeken overheen, anders krijgt ze het echt te koud.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:34

afgelopen weken heeft mijn paard gewoon met vliegendeken gestaan, vandaag heb ik hem een 0 grams regendeken op gedaan.. stond ze niet onder te zweten, en beschermd toch tegen de regen, zodat ze niet ik weer niet hoelang een natte deken op de rug hebben liggen Lachen

als het kleine mini buitjes zijn met motregen zou ik hem wel gewoon met vliegendeken naar buiten doen denk ik, dan droogt het idd wel snel genoeg Lachen