Wat moet ik nou doen met mijn laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovee_meetje

Wat moet ik nou doen met mijn laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:36

Hey,

Ik baal een beetje heel erg. Ik heb een maand geleden petries gekocht. Type Anky. Ik kreeg ze steeds heel erg moeilijk uit, ook met een laarzenknecht. Ik wilde nog zo'n laarzenknecht kopen waar je je voet onder moet doen. Ik heb namelijk eentje met alleen vast bij je hielen. Opeens schoot mijn laars omhoog en lag de helft van de zool er af Huilen Ik heb ze een uurtje rijden hier vandaan gekocht. Moet ik ze nou gewoon naar de schoenmaker brengen? (ouders betalen toch gehehe Bloos ) of een uur gaan rijden (dekn niet dat me ouders daar blij mee zijn) en om garantie vragen?
Ik vond trouwens ook nog steeds niet écht lekker rijden zoals iedereen beweert. Ik heb ze in ieder geval 3x per week aan en dan rij ik er ook mee. Ik kan er echt niet mee drijven en raak een beetje uit balans.
Heeft iemand tips voor mijn probleempjes?
Alvast bedankt !

coco84

Re: Wat moet ik nou doen met mijn laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:38

Ik had op mijn petries (die in de uitverkoop waren) een jaar garantie op. Dus zou ffe bellen naar de winkel of dat jij met je bon ook garantie heb.

ps: Gebruik voortuin je ouders om ze uit te laten trekken doe ik ook Vork
Laatst bijgewerkt door coco84 op 15-05-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:39

Ik heb wel gelezen dat het inlopen van petrie's wel maanden kan duren.
Over je kapotte laars. Ik zou gewoon de laars terug brengen naar de winkel en ze op de garantie wijzen. Als je ze naar de schoenmaker brengt ben je volgensmij meteen je garantie kwijt.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:39

Ik zou beginnen de winkel eens te bellen hoe het zit met de garantie.
Als je nieuwe hakken krijgt is het zeker de moeite erheen te rijden want dat is niet goedkoop om zelf te laten doen.

Verder is het een kwestie van wennen en goed inrijden voor ze echt lekker gaan zitten. Wees blij dat je nog geen blaren hebt, dat hoor ik ook vaak genoeg.

Lovee_meetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:43

Oke bedankt..

Mijn ouders zijn niet altijd thuis dus kunnen ze ze ook niet altijd uittrekken haha;)

Lovee_meetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:44

Ja ik heb idd nooit blaren gehad, maar dan denk je dus, dan moeten ze toch al goed zitten? Ze zijn namelijk al wel ingezakt enzo. Maar ik kan er gewoon niet lekker mee rijden.. Lopen gaat trouwens ook prima en fietsen nu ook

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:47

Wat dat inlopen betreft, dat hoort erbij...
Ik heb nu ook sinds ongeveer 3 week nieuwe petrie laarzen en mijn voeten liggen al helemaal open.

Ik zou inderdaad de winkel even bellen en je verhaal uitleggen. Als je er dan garantie op hebt zou ik wel daar heen gaan, in de petrie fabriek weten ze tenslotte hoe ze het het beste kunnen herstellen.
Heb ik trouwens ook al met die van mij moeten doen, die lusjes waar de trekkers aan kunnen waren na drie keer aantrekken al bijna doormidden, bleek uiteindelijk een productie fout te zijn.

Lovee_meetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:58

haha nou lekker is dat. Maar gaan mijn laarzen echt nog wel lekkerder zitten? Want niks ligt open alles zit goed maar ik rij er gewoon niet lekker mee. Als ik ze laat maken doe ik dat denk ik gewoon hier, hebben een hele goede schoenmaker en dat is ook nog eens de echtgenote van de vrouw van de paardenwinkel die ook petries verkoopt dus die weet het vast ook wel haha;)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:00

Hier krijg je geen garantie op. Heb hetzelfde gehad en ze zeiden dat je de laarzen maar met zon andere knecht uit moet trekken..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:47

_Patty schreef:
Ik had op mijn petries (die in de uitverkoop waren) een jaar garantie op. Dus zou ffe bellen naar de winkel of dat jij met je bon ook garantie heb.

ps: Gebruik voortuin je ouders om ze uit te laten trekken doe ik ook Vork

Doe ik ook! Haha!
maar ik heb rubbere laarzen. En er komen allemaal van die sooort vegen op als ik het met laarzenknecht doe Verward

Whisper79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:57

Je hebt recht op garantie, tis toch van de zotte dat je je laarzen niet uit kunt trekken zonder schade? Moet je wel teruggaan naar die winkel.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:09

waarschijnlijk valt dit niet onder garantie helaas. je kunt altijd even bellen, maar waarschijnlijk valt het er niet onder.

hakken die loslaten door het gebruik van een laarzenknecht komt helaas door het verkeerd uittrekken van je laarzen. en heeft niks te maken met de kwaliteit van de laars.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:52

marloezzke schreef:
waarschijnlijk valt dit niet onder garantie helaas. je kunt altijd even bellen, maar waarschijnlijk valt het er niet onder.

hakken die loslaten door het gebruik van een laarzenknecht komt helaas door het verkeerd uittrekken van je laarzen. en heeft niks te maken met de kwaliteit van de laars.

Idd, je moet zorgen dat je niet op je hak uittrekt, maar op het bovenste gedeelte net, waar je spoor moet zitten, daaronder. Ik heb het ook gehad en naar de schoenmaker gebracht. De laarzen waren namelijk goed gemaakt, alleen gebruik jij ze bij het uittrekken verkeerd.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:06

Een laarzenknecht waar je je voet moet instoppen zegmaar ( beetje moeilijk uitleggen ) die zijn wel veel handiger dan die laarzenknechten waarmee je alleen een stukje hout/plastic achter je voeten hebt.

Je kan je laarzen ook met plastic zakjes of pantykousjes aan doen. Je hebt nu ook van die kingsland sokken ( zijn heel handig om je laarzen mee aan en uit te krijgen)
Of je laat een rits in je laarzen zetten.
Ik weet niet of je garantie krijgt, mijn zool was een keer losgeraakt en dat werd wel vergoed. Ik zou het gewoon proberen, en anders naar de schoenmaker !

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:08

bij Petrie laarzen moet je heel erg inlopen en dan gaat het uitrekken van de laars moeilijker

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:14

Heb hetzelfde gehad, werd niet vergoed enkel de kosten voor de schoenmaker werden vergoed. De kapotte hak viel niet binnen de garantie werd me verteld. Echter viel mijn hak er niet af met uit trekken maar ging gewoon tijdens rijden los zitten, vond ze pas na 2 maanden intensief gebruiken lekker zitten, in het begin dacht ik dit is een verschrikking maar na 2 maanden zaten ze heerlijk.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:18

Jeetje dat is vervelend, verwacht je toch niet van nieuwe laarzen! Ik heb dat gevoel ook met het drijven. Net of je je paard niet voelt. Hopen dat dat nog komt..

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:21

Ik heb bij mijn petrie laarzen nog nooit problemen gehad.
Het is wel geen type anky Tong uitsteken
Heb ze intussen ook al een jaar of 9 en zijn nog steeds heel fijn.
Heb nu ook weer nieuwe maar omdat ze mijn vorige petries niet hadden, alleen dat van anky, ben ik nu overgeschakeld op könings laarzen.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:23

Even offtopic: heeft iemand een link voor mij van hoe zo'n soort laarzenknecht eruit ziet? Ik trek bijna maandelijks de hakken van mijn Cavallo's kapot :S

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:23

Heb niet alle berichten gelezen, maar ik zou zeker terug gaan waar je ze gekocht hebt.
Normaal zou je voor zoiets wel garantie moeten krijgen vind ik..
Het kan toch niet dat je hakken of zool er zomaar ineens vanaf gaan. Dan is er iets mis met de laars.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:29

De gewone laarzenknechten zijn waardeloos. Ik had er ook zoeen, op een gegeven moment trok ik m'n laars uit, brak dat ding af en vloog ik zo achterover Nagelbijten / Gniffelen En je laarzen worden er lelijk van.

Dat je nu nog niet lekker kan rijden vind ik niet zo raar. Bij mij duurde het een half jaar voor ze echt lekker zaten.