Wie kan ons helpen? Update onderaan p1.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NikitaKWPN

Wie kan ons helpen? Update onderaan p1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:14

Beste allemaal,

Wij zitten met een probleem.
Wij helpen nu zo'n 15 jaar met het verzorgen van 3 paarden bij een boer.
Deze man gaf enige tijd geleden aan ( omdat hij kanker had)dat wij ervoor moesten zorgen dat ze verkocht zouden worden, zoniet wou hij ze laten transporteren naar Frankrijk voor de slacht.( Dit wilden wij ten alle tijden voorkomen)
Helaas is hij vorige week woensdag overleden aan deze rot ziekte en zitten wij met één nabestaande( zijn zus) en drie paarden alleen op de boerderij.
Ook zij kan niets anders voor deze paarden betekenen dan hetzelfde lot wat haar broer in gedachte had.( Er is namelijk niemand die de boerderij overneemt)
Toch geeft ze ons nog de tijd tot 1 november van dit jaar om een oplossing te bedenken!!
Nu hebben wij zelf gekeken of het voor ons financieel haalbaar is, maar helaas we komen te kort!!
Ik zal een beetje uitleg geven over de merrie's:
Eén merrie is inmiddels 22 jaar, de andere twee zijn 11 en 12.
De merrie van 22 jaar ( Geraldine )is bereden en de andere twee zijn nooit verder gekomen dan het gras kort te houden..( Wij zaten voor haar te denken aan een rusthuis of een gezelschapspaardje)
De merrie van 12 ( Odilia )hebben wij zelf opgezeten, maar door externe omstandigheden nooit uitgebreid, de 11 jarige merrie ( pyroet) is terug gekomen van een inrijstal met een grote winkelhaak op haar schoft en tevens een gezwollen schoft en zij reageerde later zeer heftig op een zadel, dus leek het ons verstandiger om haar niet meer verder te gaan berijden/lijden.( De inrijstal heeft ons alleen verteld dat zij in de stapmolen achterover is gevallen...maar gezien haar schoft lijkt ons dat onmogelijk!)
Zowel Odilia als Pyroet beschikken over een zeer goed papier en kunnen misschien als fokmerrie dienst doen, alleen hebben zij beiden nog nooit een hengst gezien, dus ook hier de vraag kunnen ze wel drachtig worden...( Deze vraag hebben wij namelijk al meerdere keren moeten beantwoorden aan een eventuele gegadigde)
Wij zijn enorm gesteld op deze merrie's en dit totaal plaatje doet natuurlijk ook enorm veel verdriet.

Wie kan ons helpen met een oplossing of heeft nog ideeen of tips wat of we zouden kunnen doen...
Alle informatie is welkom.

Bedankt voor het lezen van ons probleem.

Hoefje,
Geraldine, Odilia en Pyroet
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-10-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd.

victorielove

Re: Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:23

Wat erg dat jullie er nu alleen voor staan. Hoeveel vraag je voor de 12 jarige merrie?

En dit moet denk ik bij commercieel of Aangeboden paarden-pony's. Dit is om paarden of eigenaren te zoeken die je kwijt bent geraakt.

Graag meer info per pm.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:30

De prijs moet met de nabestaande in dit weekend besproken worden...Dus daar kan ik op dit moment geen uitspraak over doen.
Hoe kan ik dit eventueel verplaatsen naar het het juiste topic?

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:32

Ik heb het al doorgegeven, zal dalijk door een mod wel worden verplaatst

Oke, kun je me dan een pm sturen als je iets weet? ook vraagprijzen van de andere aub. misschien weet ik nog wel iemand. kun je het karakter beschrijven van deze 3? De 12 jarige is jarige is wel ingereden toch?

Graag via pm reageren..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:36

OV - - > TAO

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:39

Probeer er eerst eens achter te komen wat de slachtprijs zou zijn en aan de hand daarvan kan je dan een prijs afspreken. Dan heb je gelukkig nog een aantal maanden om een oplossing te vinden en ik zou zo snel mogenlijk gaan adverteren op bokt. Stom toevallig zijn er hier de afgelopen 3 maanden 2 pony's weggegaan naar een heel goed adres. Deze waren welliswaar gratis, maar er zijn heel veel mensen die een paard een tweede kans gunnen en daar ook best een klein bedrag voor over hebben.
Wel heel goed uitkijken dat ze niet bij een verkeerde handelaar terecht komen natuurlijk. Maak dus goede afspraken en ga, zo mogelijk, ook kijken bij deze mensen zodat je ziet dat ze goed terecht komen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:47

aerdenhout1 schreef:
Probeer er eerst eens achter te komen wat de slachtprijs zou zijn en aan de hand daarvan kan je dan een prijs afspreken. Dan heb je gelukkig nog een aantal maanden om een oplossing te vinden en ik zou zo snel mogenlijk gaan adverteren op bokt. Stom toevallig zijn er hier de afgelopen 3 maanden 2 pony's weggegaan naar een heel goed adres. Deze waren welliswaar gratis, maar er zijn heel veel mensen die een paard een tweede kans gunnen en daar ook best een klein bedrag voor over hebben.
Wel heel goed uitkijken dat ze niet bij een verkeerde handelaar terecht komen natuurlijk. Maak dus goede afspraken en ga, zo mogelijk, ook kijken bij deze mensen zodat je ziet dat ze goed terecht komen.

Goede tip, er zijn best wel mensen die interesse hebben in de paarden, zolang de prijd er ook maar naar is.
Maar controleer de adressen van de mensen en maak een contract.
www.napoline.be is een stichting in belgie die zich hard maakt voor adoptiepaarden meschien kan zij je verder helpen.
Succes ermee, ps over dat naar Frankrijk als slachtpaard klopt niet hoor alleen maar verhalen om je over de streep te trekken. Frankrijk exporteert juist paarden naar Italie omdat paardenvlees niet gegeten word daar, zou dus wel erg duur worden, van Nederland naar Frankrijk en vervolgens weer naar Italie.
Toch een moeilijk verhaal vor jullie en ik wens je alle succes

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:59

Wat gebeurt er met de boerderij?

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:04

ik heb nu ook een pony van 12 die nu heerlijk van zijn oude dag mag genieten door omstandigheden was hij niet meer geschikt voor de sport
hoe is de 22 jarige in de omgang ????????

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:57

De 22 jarige is echt een schatje wel met een eigen karakter hoor,maar als ze je kent gaat ze echt voor je door t vuur,met haar konden we vroeger echt de meest gekke dingen doen!!
Alleen is het met haar afwachten wat de veearts gaat zeggen ze heeft nl. een aparte bult aan haar hoofd..( Deze bult is wel stabiel, maar je weet maar nooit!)
Daar wil ik ook eerst uitsluitsel van hebben voordat ze naar een opvanghuis gaat of als een gezelschapspaard verkocht zou worden.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:59

En m.b.t de boerderij die heeft hij tien jaar geleden ( toen voor de eerste keer de ziekte ondekt werd) verkocht aan een belegging/verzekerings maatschappij en word nu gepacht tot 01 december 2008.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:16

Op dit topic mag een slotje...

Even het goede nieuws melden, na vele gesprekken is er besloten dat ze alle drie mogen blijven!!!
Go jij! Go jij!
Mensen, allemaal bedankt voor de reactie's. Doei, doei

Judje

Re: Wie kan ons helpen? Update onderaan p1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:43

@Nikita:
Topics worden niet zomaar gesloten. Als er niemand meer reageert zakt het topic vanzelf weg in de lijst. Lachen

Fijn dat het goed is gekomen!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:05

NikitaKWPN schreef:
Op dit topic mag een slotje...

Even het goede nieuws melden, na vele gesprekken is er besloten dat ze alle drie mogen blijven!!!
Go jij! Go jij!
Mensen, allemaal bedankt voor de reactie's. Doei, doei

nou harstikke goed nieuws alleen begrijp ik het niet helemaal, de boerderij moest toch weg?

Zou het leuk vinden als je nog keertje verteld hoe en wat omdat ik het best een rotverhaal vond voor die dieren en nog gekeken heb of ik iemand kon vinden die heel meschien........ Had je ook nog pb gestuurd !
Maar ben wel blij voor je dat zeker.