Bodem van de trailer bekijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Casje

Bodem van de trailer bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 12:37

Hallo allemaal,

Ja ik zet veel topics neer over trailers maar dat is nog erg nieuw voor me en wil er zoveel mogelijk over te weten komen.

Mijn vraag is hoe inspecteren jullie je bodem van de trailer?
Waar let je op?

Tuurlijk kan ik hier zelf ook wel wat bedenken maar ik hoop op antwoorden die ik nog niet weet.

Bedankt alvast.

Wiesje

Re: Bodem van de trailer bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:46

laat hem op een brug zetten (waar ook auto's op kunnen) om de onderkant te inspecteren.
Als er een losse mat in ligt (rubber vaak) dan trek je ook deze eens aan de kant.

Bestaat de bodem uit een gietvloer, dan heb je weinig kans dat hier vocht tussen is gekomen en de vloer daardoor is gaan rotten. Het kan echter wel zo zijn dat de vloer al rot was voordat de gietvloer er overheen kwam dus dan toch altijd de onderkant ook bekijken.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:11

Wiesje schreef:
laat hem op een brug zetten (waar ook auto's op kunnen) om de onderkant te inspecteren.
Als er een losse mat in ligt (rubber vaak) dan trek je ook deze eens aan de kant.

Bestaat de bodem uit een gietvloer, dan heb je weinig kans dat hier vocht tussen is gekomen en de vloer daardoor is gaan rotten. Het kan echter wel zo zijn dat de vloer al rot was voordat de gietvloer er overheen kwam dus dan toch altijd de onderkant ook bekijken.

Eh... hou er rekening mee dat juist de bodem met daarop een gietvloer een niet al te lange levensduur heeft... Als er eenmaal vocht onder komt gaat het dubbel zo hard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:35

vergeet ook niet te kijken naar de wanden onderaan en zeker als er ijzeren schopschotten inzitten die niet zijn afgekit met de vloer, ook daar kan vocht tussen kruipen en lelijke rotte plekken veroorzaken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:57

De vloer van de trailer controleer je het beste door met een klein hamertje te kloppen tegen de onderzijde. Helder geluid: goede bodem; dof geluid: foute boel. Dit is geen 100% garantie (hoe je geluid interpreteerd vergt enige oefening) maar is wel een indicatie over wat te verwachten.
Betere optie: koop 'm voor zo weinig dat je zeker weet dat je opnieuw kunt beginnen. Dit alleen doen bij een Westfalia, de rest is het (meestal) niet waard.