Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zo weet ik beetje gericht wat ik moet oefenen. erleyne schreef:Pff, het is al weer even geleden. In ieder geval bochtje achteruit ( bij voorkeur naar links ), recht achteruit rijden, achteruit parkeren voor een laadperron.
Viel erg mee.
Hoe langer de afstand, hoe meer tijd je hebt om een fout te maken.
, maar het is wel een verplicht onderdeel van het afrijden volgens mij. Succes
En die moet je idd uitvoeren, net als dat je moet kijken of er geen fietsers tussen jou en je aanhanger zitten
Sylvia schreef:De remproef is geen onderdeel, maar een controleEn die moet je idd uitvoeren, net als dat je moet kijken of er geen fietsers tussen jou en je aanhanger zitten
dankje... _meissie_ schreef:Nadat je aanhangwagen hebt aangekoppeld en je examinator er vragen over heeft gesteld rij je weg en binnen een paar meter hard op de rem trappen (tenminste is mij verteld...heb t tijdens les maar 1 x uitgevoerd en is alweer tijdje geleden).
). Of heb je na je examen niet meer met de trailer gereden?
Citaat:Maar dat doe je toch altijd? Iedere keer weer als je je trailer aankoppelt om ermee te gaan rijden doe je de remproef (uiteraard voor dat het paard er in staat). Of heb je na je examen niet meer met de trailer gereden?
beetje erg eigenlijk dat ik er zo laks mee omga, zometeen paard op de achterbank
Maya schreef:Straatje keren met de trailer kan ook worden gevraagd op het examen. Dus dmv een bocht achteruit rijden en weer vooruit gaan. Verder ook vaak een lang recht stuk achteruit (tip, zo langzaam mogelijk en van je stuur afblijven). Hellingproef had ik ook trouwens.
Remproef heb ik nooit moeten doen, is me ook nooit verteld met lessen, en op examen heb ik er ook geen comment op gekregen dat ik dat niet deed.
Wat je verder kan oefenen : Achteruit rijden om je auto aan te koppelen. Een trailer kan je immers minder makkelijk naar voren of opzij duwen om te koppelen, een aanhanger is wat dat betreft wat handzamer. Tip daarvoor is door je achterruit te kijken naar het middenpunt van je ruitewisser, en de as van het steunwieltje. Als dat recht op elkaar zit, staat ie er recht voor.
Verder kun je ook oefenen mbt achteruit rijden en draaien puur op de zijspiegels. Op het examen mag je namelijk niet jezelf omdraaien op je stoel. (je ziet te weinig).
Maar ook ik raad je aan om eerst (minimaal) 1 les te nemen, end an daarna pas zelf te gaan oefenen, anders leer je je wellicht verkeerde dingen aan.