Allergische reactie na steken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Allergische reactie na steken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:32

Mijn pony heeft vandaag een allergische reactie gehad na insectensteken. We waren een buitenrit aan het maken en opeens leek mijn pony wel een wrattenzwijn. Ik had haar voor het rijden wel ingespoten, maar op de plekken waar ze zweette en waar ik niet gespoten had zat ze helemaal vol met bulten en echt geen kleintjes. Toen we vervolgens weer bij stal waren zag ik haar hoofd, helemaal opgezet en ook de oogleden helemaal opgezwollen, ze kon haar ogen nog maar half open doen. Het leek wel of ze op ieder oog een klap had gehad. Ik heb de DA laten komen en die heeft haar een antiallergiespuit gegeven, cortison of zo? Als het morgenochtend nog zo erg is, dan moet ze een 2de krijgen, maar ik verwacht niet dat dat nodig is. Ik ben zelf ook door een mugachtig mormel gestoken en die bult is ook mega. Ik denk dat mijn pony door dezelfde muggen gestoken is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de DA kan dit ook een eenmalig iets zijn, dus daar hoop ik dan maar op!

MSQuincyTE

Re: Allergische reactie na steken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 01:07

Mijn paard krijgt kleine kale plekjes als ze gestoken is, ik heb mijn paard dus ook onder een vliegendeken staan

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 02:01

hedb mijn paard onder een vliegen deken
maar overal waar die niet zit heeft die nu grote bulten
zelfs mijn shet heeft ze .. die is nog nooit gevoelig geweest
voor insecten beten

lijkt wel of er nieuwe mug is

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 07:29

Ik heb ook het idee dat het een nieuwe mug is. De bult die ik heb is ook niet normaal qua formaat. De staleigenaresse heeft me net gebeld en de bulten zijn al wat minder, alleen haar ogen zijn nog wel wat dik.
@Nickyu; ik las ergens dat jij vliegenuitrijdekens met hals verkoopt, heb je die nog?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:39

ja heb ik nog Knipoog