alergisch voor vliegenspray??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

alergisch voor vliegenspray??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 19:26

ik heb sinds vorige week een nieuwe pony
maar aangezien het wemelt van de muggen bij ons in het bos had ik haar ingespoten met vliegenspray
daarna naar buiten geweest niets aan de hand en heb ik haad nog even een frisse douche gegeven en klaar...
kom de volgende dag op stal zitten op alle plekken waar ik de spray heb gespoten verdikkingen..en heel haar huis was rimpellig op die plekken... zag er heel raar uit.
had het nog nooit gezien dus ik me stal eigenaar geroepen en vond het ook raar maar ze had er geen last van want we mochten er gewoon aanzitten.
vandaag weer maar eens flink onder de douche gezet.

maar kan het zo zijn dat een paard alergisch is voor vliegenspray????

zo ja wat dan want er zitten heel veel beesten bij ons in het bos en ze word nu lek geprikt door alle muggen Boos!

alvast bedankt voor de reactie's!!! Haha!

ps

als dit TOCH bij medisch moet staan sorry ik twijfelde een beetje Knipoog

TwinklebelJarig

Re: alergisch voor vliegenspray??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:34

Bij de stal waar ik vroeger stond was ook een paard allergisch voor vliegenspray. Bepaalde merken kon ze wel tegen en andere niet. Dus verschillende merken gaan proberen. Niet gelijk heel het lijf, maar een stukje op bijv. de kont, of een andere niet te gevoelige plek.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 19:55

ok dus het kan wel
ehm ja ik heb nu ehmmm equi nog wat in de witte fles Clown heb je natuurlijk niets aan haha
maar heb dat echt op veel paarden gebruikt maar nog nooit gezien Boos!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:53

Mijn paard kan ook niet tegen alle vliegensprays...Van sommige krijgt hij echt soort brandblaren.
Ik moet echt goed uitkijken welke ik gebruik. Moet eerlijk zeggen dat ik weinig vliegenspray meer gebruik maar veel met vliegendeken op buitenrijd. Loop ik geen risico meer haha...
Heb wel een paard met gevoelig huidje. Hij is nl ook allergisch voor imaverol (heeft toendertijd bijna een week op anti biotica gestaan vanwege allergische reactie).

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 22:14

ok ja ik heb dit paardje pas een week en schrok me dus dood
haha
ik denk dat ik ook maar voor de vliegendeken ga want ik heb vandaag andere opgespoten maar wederom hetzelfde Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 01:02

Het beste is dan om je paard onder een vliegen deken te zetten