Een 1 voor verkeerd aanspringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen

Een 1 voor verkeerd aanspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 14:45

Hallo,

Ik had een tijdje terug, 27 april, in Exloo wedstrijd. Voor het paard de 2e keer dat ze meeging. Proef ging verder niet echt super maar ook niet slecht. Bij het aanspringen van de galop, sprong ze in de verkeerde galop. Ik direct rustig terug genomen en weer op nieuw aangesprongen. Ik vond dat het zelf best netjes ging, vergeleken met anders Clown

Maar toen ik mijn coupon terug had, zag ik dat ik een 1 had het aanspringen omdat ze dus verkeerd aansprong. Kan er natuurlijk niks aan veranderen maar ben wel benieuwd of dat nou vaker voorkomt in de B. En als het nou zo was dat ik helemaal niet meer goed aansprong was het nog een ander verhaal geweest maar zat nog voor de volte in de goede galop!

Ik ben benieuwd Haha!

Amarie

Re: Een 1 voor verkeerd aanspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:49

Dat is veel te zwaar bestraft voor de B.

Everon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:52

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en vind het ook wel erg zwaar voor de b. Helemaal als jij hem gewoon netjes weer terug heb genomen en weer rustig aan springt. Ik ga zondag naar exloo, dus hopen dat mijn pony goed aanspringt Vork

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:55

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:01

Ik heb het ook wel eens gehad. Ik kreeg voor het aanspringen een 1, ik heb twee keer geprobeerd te corrigeren maar toen kwam de grote bij de E of B en heb ik die in verkeerde galop gereden omdat ik dacht anders nog een onderdeel te verprutsen. Ik kreeg zowel voor het aanspringen een 1 als voor de volte die volgens mij niet heel beroerd was. Dat vond ik ook niet helemaal eerlijk. Lachen

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:25

Ik wou het ook vragen aan de jury maar hij was jammer genoeg al weg. Het maakt ook niet zo veel uit want ik had gelukkig, ondanks de 1, toch nog een winstpunt. ik vond het zelf persoonlijk ook aardig streng.

Op de volte erna had ik gelukkig gewoon een 7.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:28

ik had gister wedstrijd.
en toen sprong ze ook verkeerd aan (wat ze normaal eigenlijk niet doet, volgens mij deed ik iets fout).
maar daar kreeg ik een 4 voor omdat ze daarna wel goed verder galloppeerde.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:28

Tja heel beroerd is dat dan, gisteren sprong die van mij ook in de verkeerde galop aan, een pas galop terug genomen en verder gegaan in de goede galop, kreeg toch een 5 (gelukkig) maar er zijn inderdaad jurys die je rustig een 1 geven.

een een voor de volte lennox is in theorie terecht, je toont niet wat je moet tonen namenlijk een volten in de juiste galop. maar een 1 vind ik ook wel wat streng hoor. maar je doet er niets aan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:30

Ik heb het vaker gehad dat Stef verkeerd aansprong in mijn proef Clown Meestal kreeg ik een 3 of een 4 voor aanspringen, een 3 of 4 voor de volte en een 3 of 4 voor de overgang terug. Zo'n grapje kost je dus behoorlijk wat punten per proef. Terecht overigens.

Een 1 vind ik wel erg streng, zeker in de B (B van Beginner toch?).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:31

in de B kreeg ik altijd een 4.
dat vindt ik een goed cijfer.
het is onvoldoende uitgevoerd, maar om het met een 1 te bestraffen is wel heel streng!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:34