Hallo bokkers,
Ik had een vraag.
Sinds 5 maanden heb ik een nieuw paard, ben helemaal dol op hem. Hij is nu 7 jaar maar die eigenaren voor mij hebben nooit met hem buiten gereden of wat dan ook. Nu zijn we al veel met hem aan de hand naar buiten gegaan en er al een paar keer op. Ik vond het wel een keer tijd voor een rustig galopje. Nu heb ik het 4 keer geprobeerd, maar telkens als hij aan wou springen gaf hij een flinke bok, 1 keer dat ik een klap tegen me kin kreeg. Ik durf dan niet door te zetten, omdat ik bang ben dat hij op hol schiet of nog erger gaat bokken. Het lijkt op een vreugde bok, maar waarom doet hij het dan al een paar keer achter elkaar? Medisch is hij helemaal top. Dus hij heeft geen pijn.
Moet ik er even ook bij zetten dat hij het af en toe ook doet in de bak, de eerste keer in galop geeft hij een bok(je). Ik doe niets verkeerd naar mijn doen.. Iemand een idee?
Een meisje op stal, die zei dat ik daarvoor een halfuur moest rijden, en galopperen. Maar dan betekend het misschien dat ik nooit meer zonder daarvoor te hebben gereden naar buiten kan?