Iemand ervaring met de woodyranch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Iemand ervaring met de woodyranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 12:37

Hallo,

Ik vroeg me af of hier iemand is die ervaring heeft met www.woodyranch.nl

Ik wil graag weten hoe de sfeer er is, of er idd veel buitenrij gebeuren is,

Hoe de mensen met de (klant eigen)paarden omgaan etc.

ikke

Re: Iemand ervaring met de woodyranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:45

Dan draai ik het om: hoe vindt jij dat de buitenrijmogelijkheden moeten zijn? Hoe zouden ze met de paarden om moeten gaan?

Hoe iemand tegen een lokatie aankijkt is subjectief. Ik kijk naar een lokatie met mijn eisen in mijn achterhoofd. Als jij dan vervolgens, met hele andere eisen in gedachten, vraagt hoe die lokatie is, dan krijg je dus een totaal verkeerd antwoord.
Maar om je een idee te geven, hier ligt de Woody ranch: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... 14&iwloc=A

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:21

Ik ben er zelf niet geweest dus hoe ze met de paarden omgaan weet ik niet. Maar een aantal die ik ken zijn er een jaar of 3 geleden geweest. Ze hadden het erg leuk gehad. Ik weet wel dat er heeeeeeel veel bos is...ook grote zandvlaktes enz. met veel ruiterpaden en routebeschrijvingen

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:26

ben vorig jaar in de woody ranch geweest, onze paarden stonden in een weitje een stukje lopen vanaf het terrein en ze kregen een grote bak met water. Bix moesten we zelf gewoon voeren, ik weet niet hoe het werkt als je paard daar op stal staat. er is ook een buitenbak waar je in mag rijden en daar hadden we de paarden ook in losgegooid. er is veel bos in de omgeving en als je een stukje verderop rijd kom je bij de veluwetrail uit (die heb ik dus gereden). we zijn daar maar even geweest, maar ze hebben ook een soort bar, die was alleen gesloten toen wij er waren. je slaapt in een leuke trekhut waar je zelf in kan koken enzo. nou dat was het denk ik wel een beetje.. Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:29

Ben er niet zo tevreden over.

De wei is een flink eind lopen. Geen beschutting, dus geen schaduw daar.
Daarnaast heb ik bijzonder lang moeten zeuren over de borg die ik nog terug zou krijgen. Mij zien ze daar niet meer.
Ze stralen gewoon geen gastvrijheid uit. En op de Veluwe weet ik leukere plekken te vinden hoor. Ook met betere rijmogelijkheden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:29

Ik ben daar vorig jaar ook geweest (met sjorsias)
Maar t viel me eerlijk gezegd erg tegen. T was niet heel slecht maar t ziet er op de site super uit en dat was t toch niet.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:37

Ja ben het helemaal met Anne eens!
Ben er ook geweest met Anne en Sjorsias en cherish.
Vond vooral de weides erg ver weg, en inderdaad zag het er op de site veel beter uit dan het in het echt is.
Een echte aanrader is de schuttershof in Epe, daar zijn we zelfs 2 keer heen geweest, en wil ik nog wel is heen gaan!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:38

Ja dat is zeker een aanrader. Erg leuke mensen en goed geregeld. Zou er ook zeker weer eens heen willen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:05

Bij de Woody Ranch is het best aardig, als je het stuk lopen ( Of fietsen) naar je paard op de koop toe neemt. Verder heb ik er steeds met een tentje of met de caravan gestaan, dat is best goed te doen, maar ik heb het een paar keer getroffen dat er een trekker-trek-feest was en dan gingen ze door met herrie maken tot een uur of 2, terwijl ik om 6 uur weer op moest staan, in een tentje is dat dan minder geslaagd...
Lou vond het er prima in de wei, die had gezelschap van zijn eigen paarden die een weitje verderop liepen en Lou kan niet alleen.
Verre buitenritten heb ik er niet gemaakt, want ik kwam er vaak een of twee dagen voor een endurancewedstrijd in de buurt waar ik startte, voor Lou vond ik het dan heerlijk als ze na afloop gewoon lekker de wei in kon, beetje eten, beetje nabewegen, dat is dan wel heel goed. Het gras was er als ik er was wel altijd goed, frisse wei, geen Jacobskruiskruid, fris water, dat vind ik belangrijk! Dus voor het paard vind ik het super, voor mezelf soms iets minder.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:23

Ik ben de eerste week van mei dit jaar geweest en vond de accomodatie goed. Tuurlijk het is geen 5 sterren hotel/camping maar alles was schoon, hutjes waren goed.

Het stukje naar de wei lopen vonden we niet erg. De wei was goed, netjes afgezet en vers water.

Wat we wel een nadeel vonden was de afstand tot een mooi groot bos. We moesten nog aardig wat asfalt hobbelen voor we in een bos waren of op de hei. Een ritje van 3 uur is niks.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:53

Ik ben er 2 jaar geleden een weekend geweest en het beviel mij super goed. Je moet idd niet te veel luxe verwachten maar gewoon 'primitief' camperen-achtig.

Mijn paard stond daar op stal, je moest zelf uitmesten/opstrooien en voeren. Vind ik persoonlijk geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit voor paarden met voernijd wel irri kan zijn (aangezien iedereen zijn eigen paard voert en dus niet op dezelfde tijd).

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:14

Wij hadden geboekt maar ging helaas niet door, door een blessure ze hadden hier veel begrip voor en vonden het jammer, samenwerking ging erg fijn over de email.
Het gaf mij de indruk van een gezellig stal!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:48

Ik ben er 2 jr geleden een paar dagen geweest. Uitrijmogelijkheden zijn goed, maar wel ver rijden voordat je er bent, dat verveeld mij eerlijk gezegd behoorlijk na een paar dagen. Daarnaast vind ik het te ver lopen naar de paarden en vond ik de mensen niet bijster vriendelijk en behulpzaam. Ik zou er dus niet nog eens heen gaan.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:50

Ik probeer nu al twee maanden samen met een vriendin een weekje Woody Ranch te boeken, maar dit wil niet echt lukken. (alles via de email)
Het vaststellen van een datum ging nog wel enigzins op acceptabele snelheid, maar het wachten op de factuur duurde enorm lang, en toen ik er eindelijk een kreeg was het de verkeerde...
Ook vind ik ze erg onprofessioneel over komen, qua mailopstelling, taalgebruik, georganiseerdheid, alles eigenlijk.

Verliep dat bij jullie wel allemaal soepel, of ging het ook met de franse slag? En raden jullie aan om er nog wat meer moeite voor te doen, of om maar wat anders te zoeken? Want ik vind dit niet echt netjes en handig van ze.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:52

Boeken ging wel vrij makkelijk volgens mij. Maar ik heb vooral erg gezeur gehad om me borg terug te krijgen.