Wanneer zou jij nou wedstrijden gaan rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Wanneer zou jij nou wedstrijden gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 18:25

Aangezien ik zelf al jaren geen wedstrijden rijd, nooit gedaan overigens, zat ik eens te denken wanneer ik nou écht wedstrijden zou gaan rijden. "Het hoort er toch een beetje bij" Tot nu toe ben ik gewoon lekker dressuursmatig bezig, mét instructrice en goed paard (geen supertalent, maar beschikt over de nodige gangen/bouw enz). Steeds weer die vraag wanneer ik hem uit ga brengen, of hoeveel wp's ik nu heb in de L/M . Niks, ik start hem niet, waarom niet zou ik ook niet goed weten, misschien gaat het vrijblijvende er dan wel vanaf, dan moet hij gewoon meewerken, ook als hij niet wil.

Dan kom ik weer op het punt van de training, de trainingen zijn vrij zwaar, soms even terug naar de basis maar wel weer oppakken. We trainen nu op een nog soepeler paard en dat hij meer gaat zakken. Schouderbinnenwaarts, travers, renvers, dat lukt allemaal. Beginnend appuyement word aan gewerkt. Eigenlijk is het niet zo moeilijk, zolang de basis voor elkaar is rij je het er zo uit, echt! De trainingen zijn dus niet bepaald recreatief...Moeilijk,moeilijk! Moet dit, buiten de instructeur ook door jury's bekeken worden?

En nog steeds ben ik er niet over uit of die startkaart er komt of niet. "Gewoon aanvragen" zeggen ze dan, ja, das dus €24 + startgeld + nog meer onzin. Totaal is het gewoon erg duur!

Dus...wat zijn jullie motieven om wedstrijden te rijden? Of waarom rijden jullie nog geen wedstrijden?

Suprice

Re: Wanneer zou jij nou wedstrijden gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:28

Gewoon omdat ik het leuk vind! Ik vind gewoon de hele sfeer super (meestal) en natuurlijk vind ik het leuk om te horen van verschillende mensen (jury's dus) wat ze ervan vinden en wat je eraan kan verbeteren.. Ook wil ik proberen om op zo'n wedstrijd alles eruit te rijden (wel verantwoord natuurlijk), eigenlijk gewoon omdat ik wil zien wat we kunnen.. In een training die je iets gewoon nog een keer als het niet lukt en op wedstrijd dus niet.. Eigenlijk doe ik het dus gewoon omdat ik leuk vind en het leuk vindt om me met anderen te meten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:31

Ik zou zeggen...

Als je zelf nu niet kan verzinnen waarom je zou willen starten...
Lekker niet doen!!!

Je kunt ook gewoon een boel plezier met je paard hebben met
training, zonder dat je dat in competitie verband doet...

Ik ben "per ongeluk" gaan wedstrijd rijden..
vond en vind het wel leuk..
En start dus om die reden...
(gemiddeld 1 x per maand.. denk ik of minder, in meer heb ik ook geen
zin.. En mijn paard ook niet... )
Bovendien vind mijn paard uit wedstrijden enig!!!

lauradelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:15

gewoon omdat het super leuk is en gezellig Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:14

Ik ga ook voor de lol en de gezelligheid. Verder vind ik het ook wel prettiger trainen als ik ergens naar toe kan werken. "Over 2 weken heb ik wedstrijd, dus nu ga ik de puntjes op de i zetten en secuurder rijden" In een proef kun je ook meteen testen of je het echt kan.
Bovendien start ik mijn jonkie nu ook om ervaring op te laten doen op ander terrein en te zorgen dat ze geklasseerd is alvorens ze verkocht wordt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:23

omdat ik dan mijn vorderingen thuis kan toetsen aan een neutrale mening Haha! En crossen kun je al helemaal niet echt thuis doen Knipoog

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:25

omdat ik het leuk vindt, en je er toch ook weer van leerd. omdat je commentaar krijgt van verschillende jury's.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:26

een andere reden kan ook nog eens zijn dat je ooit een jurycursus of instructeursopleiding oid wil doen, en dan is een officiele klassering nodig.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:30

Omdat het leuk is en voor mezelf vind ik het fijn om ''ergens naar toe te rijden''.
Qua geld, ik ben 15 en betaal het zelf (startgeld, clubvervoer, coupons etc) en mijn startkaarten kreeg ik altijd voor mijn verjaardag Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:32

Vooral voor de afwisseling, en zodat ik iets heb waarom ik eigenlijk rijd.

Indiana92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:01

als jullie er beide klaar voor zijn

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:22

Ik denk dat je het eens moet gaan proberen joh, er zijn paarden bij die het super vinden om op wedstrijd te gaan, die merken het al wanneer ze ingevlochten worden. en tja, het kan heel gezellig zijn, en soms is het gewoon waardeloos, niet zozeer dat dat dan aan het juryrapport ligt hoor, maar soms mislukt heel zo'n dag, balen op de weg, files bijvoorbeeld, het niet kunnen vinden, waardeloze bak etc. Maar als ik alles bekijk slaat de balans toch naar de plezier-kant door hoor. En ja, het is wel duur, benzine, startgeld etc. dus je moet het wel voor je eigen lol gaan doen, en dat van je paard natuurlijk, maar echt, het is het proberen waard hoor.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:01

daNiielle_ schreef:
Vooral voor de afwisseling, en zodat ik iets heb waarom ik eigenlijk rijd.

Dat is nou precies mijn reden. Plus dat het paardje dat ik start, het onwijs leuk vindt om haarzelf te 'showen' in zo'n proef.
Ik voel haar altijd helemaal opbloeien, ook als ze merkt dat we weer een stapje verder zijn in de training.

Maar voor jezelf.. Als je nu nog geen reden kunt bedenken om te gaan starten, dan zou ik er voorlopig nog lekker even mee wachten.
Aan de andere kant.. Als jouw paard al zo goed in de trainingen zit, dan vlieg je waarschijnlijk door de B en de L.
Dat is dan ook wel weer een heel lekker gevoel. Knipoog

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:13

Ik rij wedstrijden om te kijken hoe ver ik ben en te meten aan andere combinatie's en ook om iets te hebben om na toe te werken.

Daarin tegen heb ik ook een ruin die het geweldig vind om op wedstrijd te gaan die bloeit helemaal op als ik alleen al zijn knotten er in doe want dan weet die hoe ver het is Haha!

Zoals Marlina zeg het je ook wel eens een baaldag maar afgelopen weekend heb ik weer wedstrijd gehad en daar ging het zo goed en dat geeft zo gaaf gevoel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:15

Ik rij geen dressuurwedstrijden omdat bitloos nog niet toegestaan is. Endurance heb ik één keer gereden maar al die wedstrijden zijn zo ver weg dat het je een sloot aan benzine kost, dus laat maar No Cheer

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:53

omdat
ik het leuk vind (heel soms ook niet)
het gezellig is (hson)
het een stok achter de deur is voor de training (de nwe proeven lokken je wel uit tot punten op de i zetten bv in B afwenden X aanspringen galop, goed wending afmaken, rechtrichten, aanspringen, recht doorgalopperen, wending )
goede training voor paard om op vreemd terrein te komen en in trailer te staan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:55

Ik rijd ook wedstrijden omdat ik het leuk vind. Bovendien heb je dan iets om naar toe te werken. Trainen om het trainen, daar wordt ik aartslui van Bloos

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:14

Ik zou wedstrijden gaan rijden, als jij buiten je paard onder controle hebt, en je netjes een volte kan rijden, en de rest van de figuren.