1,5 / 2-paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

1,5 / 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 16:42

Binnenkort ga ik met mijn 21 jaar jonge ruin op (werk)vakantie. Nu hij uit de sport is, is het alweer dik een jaar geleden dat hij op de trailer gestaan heeft. Hij is erg braaf op de trailer hoor, maar nu moet hij toch 2 uur op de trailer staan. Ik vraag mij af; wat is voor hem het fijnst? Een 2 paards trailer? Of een 1,5-paards waarin hij vroegah ook vaak in stond?

Boktpony

Re: 1,5 / 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:43

als hij vroeger altijd in een 1,5 stond zou ik em weer een 1,5 "geven"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:43

Wat is je paard het meest gewend? Ik zou dat doen. En verder is het persoonlijke voorkeur / ervaring denk ik.

Zelf heb ik een voorkeur voor een 2-paards-trailer. Mijn ervaring is dat ze daar het meest steun aan hebben en dus rustig staan. In een 1,5 paards hebben m'n ponies teveel ruimte waardoor ze niet stabiel kunnen staan, en grappen gaan uithalen door over de voorstang te komen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 16:51

Ik ging zo'n 1 á 2 keer in de maand met hem op wedstrijden in een 1.5 paards trailer De laatste jaren gingen we steeds minder vaak weg. De weg die we op vakantie moeten afleggen is voornamelijk snelweg. Ik vind het erg lastig want het opgesloten zitten lijkt mij ook fijn voor hem, maar iets meer ruimte ook weer... Gelukkig heb ik nog even de tijd om na te denken en reacties hier door te lezen!

thnx!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:51

Ik zou ook gaan voor wat hij gewend is. En anders misschien een 2 paards waarvan het schot schuinstaat? Dat bevalt mijn paard erg goed, kan hij lekker wijd gaat staan met zijn achterbenen, of een beetje scheef gaan staan. Als paarden mogen kiezen gaan blijkbaar de meeste scheef staan omdat ze dan het beste evenwicht hebben.