[EG] Dringende vraag. Wie kent de ouders van mijn tinkers!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

[EG] Dringende vraag. Wie kent de ouders van mijn tinkers!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 15:33

Ik heb een dringende vraag waar ik al heel erg lang een antwoord op zoek.
Ik heb twee tinkers: "Bart en Future". De twee tinkers hebben we overgekocht van mensen. Bart uit Drenthe en Future uit Friesland. Alleen op het paspoort staan geen ouders. Ze zijn allebei geimporteerd uit Ierland en ik ben zo benieuwd wie de ouders zijn en hoe ze eruit zien. Of ze nog leven, en of ze nog veel meer nakomelingen hebben. De oude eigenaren weten de namen van de stal niet waar ze gekocht zijn. Bart is 9 jaar geleden geimporteerd en Future 7 jaar geleden. Future is type vanner en Bart een Romany cob. Bart is 1.54 meter hoog en Future 1.60 meter hoog. Bart is meer springgericht. Ik weet niet of je dat zo kan fokken, of dat het gewoon toeval is. Future is wat forser, wat meer dressuur gericht, en vanwege zijn late casteratie een dikkere gespierde nek. Ik ben radeloos en ik weet niet waar ik moet beginnen. Er zijn zoveel stallen uit Ierland. Kan iemand mij alstublieft helpen? Maren.
Hieronder een foto Bart.
Afbeelding

Hieronder een foto Future.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ann op 12-05-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel toegevoegd.

Shayla

Re: Dringende vraag. Wie kent de ouders van mijn tinkers!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:00

Dit is denk ik een onbegonnen zoektocht Knipoog

Heel veel mensen (ik ook) hebben geïmporteerde tinkers waar de ouders niet van bekend zijn.
Misschien als je weet waar vandaan ze geïmporteerd zijn dat je dan terug kan zoeken naar de fokker ..... maar dat is ontzettend veel werk en een grote kans dat de fokker zelf het ook niet bijgehouden heeft.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:53

Er zijn misschien twee of drie fokkers in Engeland en Ierland waarvan de geimporteerde tinkers hier te achterhalen zijn.. en als je dan daar naast zet dat er van tig fokkers/handelaren/zigeunerfamilies paarden worden geimporteerd... is dat zoeken naar een naald in de hooiberg. Of eigenlijk naar het passende halmpje gras in diezelfde berg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:21

[TI] -> [OV]

Steenbok

Re: [EG] Dringende vraag. Wie kent de ouders van mijn tinkers!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:47

Ik denk dat het onbegonnen werk is. Die Tinkers uit Ierland en Engeland worden overal vandaan gehaald, niet alleen bij fokkerijen maar ook gewoon bij 'hobbyboeren' die een extra centje bij willen verdienen zeg maar. Het lijkt mij ook leuk om te weten, maar ik denk dat het nooit zal lukken.

Waarom wil je het zo dringend weten, gewoon omdat het leuk is of heb je een andere reden?

SofieHavan

Re: [EG] Dringende vraag. Wie kent de ouders van mijn tinkers!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:45

hej! Mooie beestjes dat wel. Maar ivm je zoek tocht denk ik hetzelfde hoor! Bovendien worden die tinkers in Ierland & Engeland in kudden gehouden zodat het nog meer onmogelijk wordt om vooral de vader te achter halen! Ik wens je veel succes, dat wel!