Verzorging te makkelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Verzorging te makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 14:57

Vinden jullie ook dat je zo makkelijk een 8 krijgt voor je verzorging? Nagelbijten / Gniffelen.
Eerst liet ik mijn pony altijd netjes vlechten met echte dresuur knoten,
zadel en alles blonken je tegemoet, krijg je een 8.
Nu vlecht ik zelf, dus gewoon simpele knotjes,
gebeurd weleens dat ik mijn zadel net niet goed genoeg heb gepoets,
en dat de pony nog een bruin voetje heeft.
Alsnog een 8,
heb nog nooit een zeven gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Ik word er nu ook wel wat laxer in.
Snel knoten, snel zadel en snel pony poetsen.
en klaar ben je.
Maar dat is toch eigenlijk niet eerlijk? Want er zijn genoeg mensen die echt lang bezig zijn en ook gewoon een 8 rijden. Vind ik eerder dat hun een 9 verdienen,

_Tine

Re: Verzorging te makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:59

Ik wil dit wel eens volgen Knipoog Ik rijd geen wedstrijden maar gewoon interessant om te weten!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:00

hahaha ik had ook een 8 gekregen.. En een meisje die op het zelfde paard reed als ik kreeg een 7:P

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:03

Agh leuk voor jullie! Ik wist niet dat je op verzoring ook punten kreeg! Hebben jullie misschien hier een foto van want ik heb overlaatst m'n shetje eens opgemaakt Knipoog (weet niet hoe het noemt, eerst allemaal staartjes en dan die splitsen en nog spliten enz..).. Ik had dan in de manen zo'n splits-ding, vooraan aan z'n koppie ook zoiets en achteraan een dikke vlecht Knipoog Heel onordelijk maar wel schattig Knipoog

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:07

Nou, een vriendinnetje van mij had gisteren ook wedstrijd. Pony helemaal nettjes, mooie knotten, mooie witte voetjes, het hoofdstel, zadel en pony blonken!
Alleen omdat de pony een wondje op zijn achterbeen had, en de jury dat na de proef zag (toen ze naar de Jury auto liepen voor het commentaar) zette ze een streep door de 8 en zette er een 7 neer. Alleen omdat de pony een wondje (die overgens goed verzorgd was) op zijn achterbeen had!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 15:09

misschien heb ik dan tot nu toe wel gewoon hele makkelijke jury's gehad Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:14

Ik had met mijn schimmeltje toch altijd flink wat werk voor een 8 Lachen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:14

Een goede jury geeft je niet (alleen) een cijfer voor je mooie knotten, zadel en poetswerk. Maar kijkt ook hoe je paard in de spieren zit. Dit wordt namelijk beoordeeld bij verzorging.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:16

waarom krijg ik dan altijd een 7, zal vast wel aan mn knotten liggen

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:40

Volgens mij is het gewoon op de automatische piloot meestal een 8 als het er een beetje fatsoenlijk uit ziet. Ik zorg altijd wel dat we er gewoon netjes uit zien (lees: wit gewassen benen, knotten met naald en draad, gepoetst zadel + hoofdstel enz.) Meestal hebben we ook een 8, maar af en toe ook wel eens een 7. Ik ga ervan uit dat de rest dan ook gewoon een 7 heeft, andere reden kan ik niet bedenken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:43

Idd hebben jury's zo hun vaste punten daarvoor.

Ik vind dat het best wat meer gewaardeerd mag worden als alles spik en span is.

Dus een gepoetst zadel en hoofdstel, en blinkende laarzen.
Dressuur is natuurlijk uiteindelijk het rijden op zich, maar het gaat om het mooie, en het mooie is pas af als ruiter en paard spik en span zijn.

Maar ... ik ben stiekum wel blij dat ik dit jaar met een bruine op concours ga na jarenlang witte paarden te hebben gestart Haha!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:47

Soms vind ik het inderdaad ook wel wat oneerlijk gaan, pony liep een keer heel vrolijk met inrijden door een plas en zag er toen dus niet uit, nou toen kregen we alsnog een 8 Clown

Das dan tegenover iemand met nog mooie witte benen of wat dan ook niet echt redelijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:48

ligt gewoon aan de jury... ik heb meerdere malen geschreven bij verschillende jury's en dan merk je helemaal verschil...
ik heb wel eens gezien dat iedereen een vrij laag punt had voor verzorging omdat die man hoge eisen stelde aan verzorging (wit moest spierwit zijn, knotten netjes op een rij, alles moest er super spik en span uitzien dus)
en ook bij een jury die in het begin tegen mij zei dat ik overal een 7 voor verzorging op moest schrijven Clown
en ook juryleden die gewoon per combi beoordeelde waar dus ook 8-en in voorkwamen!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:51

Het zijn vaak standaard cijfers. Ziet het er goed uit een 8 en wat minder een 6 of 7.

Tja ik vind het niet altijd even eerlijk. Sommige doen echt hun best om netjes voor de dag te komen terwijl er anderen zijn die minder verzorgt voor de dag komen.
Toch krijgen ze allebei hetzelfde cijfer.

Agja het gaat natuurlijk om het rijden zelf maar als je, je best doet netjes voor de dag te komen vind ik toch dat je daar best hoger naar beoordeeld mag worden dan iemand die er weinig aandacht aan geschonken heeft.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:52

Ik schreef eens bij een jury die ruitertje op B pony een 8 gaf en iedereen op de paarden dus automatisch een 7. Dat vond ik echt zo dom he, want waarschijnlijk dat jonge meisje nog eens niks gedaan ook, aangezien der moeder wel gevlochten zou hebben. En het was ook geen schone schimmel ofzo.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:40

Ik geef iedereen een 8, tenzij ik iets zie wat niet netjes is (bijv. witte benen niet gewassen, knotten heel slordig, vieze laarzen). Vanuit een juryhok/auto zie je helaas niet zo goed of een zadel goed gepoetst is of niet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:05

nou.. ik ben altijd ruim 2 uur bezig om de mijne wit te krijgen, en baal er toch wel soms van dat een gewone bruine met een stuk of 8 knotjes hetzelfde cijfer krijgt als ik.
vooral als ik bezig ben met wassen Clown
het is altijd zo onwijs veel werk! wel extra leuk als je bv een keer een 9 krijgt voor de moeite, dan weet je waar je het voor doet Haha!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:52

Wil er iemand zo eens een foto plaatsen Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:53

Mensen met een schimmel die er perfect uit ziet, die mogen een 9 krijgen Nagelbijten / Gniffelen .

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:59

Ik heb meestal een 8 maar soms ook een 7. Volgens mij hebben jury's daar meestal gewoon een vast cijfer voor, tenzij iets er echt niet uitziet Tong uitsteken

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:21

PollyB schreef:
Mensen met een schimmel die er perfect uit ziet, die mogen een 9 krijgen Nagelbijten / Gniffelen .

ik had van het weekend bij men 2e proef een 9 voor de verzorging, en men 1e proef een 7 Nagelbijten / Gniffelen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:13

Nou, dat heb ik ook eens meegemaakt.
Ik starte een schimmel, helemaal gewassen en super schoon, geknipt en geschoren, zadel en hoofdstel netjes gepoetst. Ik had alles mooi bijpassend en met glimmende frontriem. Zag er allemaal tiptop uit en heeft me ook weer enkele uurtjes gekost om zo tiptop te krijgen.

Vriendin van mij rijd een bruin paard, gelaarsde witte benen (waren bruin van de mest), niet gewassen, niet geknipt en geschoren, lange sokken aan de benen en ze had een blauw jasje met een zwarte helm (die bruin is inmiddels). Hoofdstel en zadel niet gepoetst.

Ik kreeg een 7 en zij ook..... dat vond ik dus niet eerlijk.

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:43

je krijgt idd wel gauw een 8 heb ik ook vaak gehad....ook af en toe wel een 7 maar nooit lager

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:36

Ik heb vorig weekend voor het eerst een 7 voor mijn verzorging gehad. Heb een beetje het gevoel gehad dat dat was zodat ik niet op een winstpunt uit kwam Gestoord .
Ik maak altijd mijn zadel, witte benen en mijn laarzen schoon, probeer zo netjes mogelijk knotten te maken en vlecht de staart in, ik heb tot nu toe elke keer een 8 er voor gehad (tot vorig weekend dan Knipoog).
Ik vind dat witte paarden eigenlijk wel iets hoger mogen worden gewaardeerd als ze echt helemaal wit zijn.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:19

Ik heb bij een B wedstrijd een keer een 5 voor de verzorging gekregen omdat de sokken van mijn pony er nog aan zaten?
Ik geloof dat ik dat toch zeker zelf wel mag weten!