Instructrice mee op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

Instructrice mee op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 14:04

Ik lees vaak dat mensen hun instructrice meenemen op wedstrijd.
Maakt jouw instructrice zomaar een dag tijd voor je als je wedstrijd moet rijden?
En waar helpt je instructrice jou mee op wedstrijd?

Dav

Re: Instructrice mee op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:12

Ik ga meestal met hem mee,maar alleen als ik kan en wil.
Toen ik nog zelf wedstrijden kwam hij wel met eigen vervoer als ik'n jong paard uit ging brengen,ff een extra ondersteuning met zo'n jonge spring-in-het-veld.
Met inrijden geeft hij nog wat tip's en na de proef bespreken we altijd de wedstrijd nog ff maar dat kan ook in de volgende les.
Ik ging ook vaak zat zonder hem naar wedstrijden toe,moet toevallig net in de buurt zijn en tijd hebben om langs te komen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:15

Paard staat bij instructrice dus als het even kan gaat ze wel mee op wedstrijd ja, en als daar dan ook andere les klanten van haar ijn gaat ze even kijken en helpen bij het losrijden gewoon de kleine dingen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:18

Ze komt welleens kijken als ze n de buurt is. Ze geeft me snel wat tips tijdens het inrijden, en na de proef vraagt ze waarom ik zo braaf gereden heb Nagelbijten / Gniffelen, meestal gaat me tweede proef ook daarna een stuk beter.

Ik vind het altijd wel fijn als ze er is

lauradelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:05

ja hij gaat wel mee meestal maar dan zijn er ook nog meer klnten van hem en dan kan hij ons allemaal een beetje helpen

maar met belangrijken wedstriden maakt hij wel tijd er voor hoor want dan wil hij zo graag mee hahah want dat had gedaan bij de brabantse kampieonschappen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:31

Mijn instructrice helpt alleen af en toe als ze in de buurt is. Ze komt niet speciaal voor mij en dat wil ik ook niet eens
Ik vind het echt verschrikkelijk en ronduit storend als mensen midden op het losrijterrein nog staan les te geven. Die mensen kan ik echt wel van het terrein af schoppen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:20

Mijn instructrice is de eerste wedstrijd met mijn nieuwe paard wel meegeweest. Met mijn pony kwam ze alleen kijken op kampioenschappen. Nu ik bij de paarden rijd, en ze moet zelf ook rijden komt ze als ze dat kan redden wel even kijken en voor ik de ring in ga nog even wat tips geven, maar uitgebreid lesgeven tijdens het losrijden daar doen we niet aan.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:08

Bij mij is een keer mijn instructrice meegeweest op wedstrijd. Bij de eerste proef heb ik alles gewoon zelf gedaan. Toen die wedstrijd niet goed ging heeft ze nog tips gegeven en geholpen mijn pony wat beter te laten lopen voor de andere proef. Deze wedstrijd was vlakbij. Zij vondt het dus ook gewoon gezellig om te komen:P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:51

mm die van mij is een keer meegeweest toen er een concours in de buurt was. verder eigenlijk nooit.
zelf ga ik als instructrice wel vaak mee met leerlingen die concours hebben.
een paar laatste tips, en vaak lees ik ze ook voor als ze de proeven rijden Ja

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:53

Helaas heb ik al 1 wedstrijd moeten afzeggen, ze was wel van plan om te komen.
Helpen met losrijden en kijken bij de proeven.

Hopelijk is de kreupelheid snel over en kan ik de 31e het weer proberen.
Ze heeft al gegekeken en is die dag vrij en zou dan ook komen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:57

Mijn intructrice heeft het zelf in het weekend ook druk met lesgeven en wedstrijden, meestal kom ik haar wel tegen.
Ik vind het ook niet nodig dat ze mee gaat want ze helpt me thuis wel, op wedstrijd moeten we het toch zelf het proefje rijden. Als er iets niet goed ging oefenen we daar thuis wel op.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:59

Ben niet zo heel close met mn instructrice, ze is erg goed maar bij lesgeven blijft het. Heb eerlijk gezegd op de wedstrijd geen behoefte aan hulp, op dat moment heb ik me voorbereid en ik ga het zelf maken..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:06

Eerst deed mijn instructrice dit wel, maar aangezien driekwart van de manege les heeft van haar, had ze ondergeen geen vrije (zater)dag meer over Clown .

Dus nu komt ze alleen kijkne/helpen bij wedstrijden op de eigen manege, kan ik ook wel begrijpen Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:07

Ja mijn instructrice gaat mee op wedstrijd Ja

omdat we samen wedstrijden rijden, zij met haar paard ik met de mijne, en helpen elkaar dan daarmee Ja erg fijn

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:46

Bij mij gaat ze nooit mee, ik word er dood zenuwachtig van als ze gaat kijken Bloos

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:23

Nou als ze tijd heeft komt ze gewoon omdat ze dat zelf wil. Meestal als ik buiten de kring rijd komt ze niet. Het is gewoon wanneer ze kan en zin heeft. Knipoog

Janneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:13

Als hij tijd heeft, en in de buurt is komt ie wel ff kijken/helpen. Maar het is maar een enkele keer dat hij komt kijken. Dat is dan wel fijn!

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:49

nee,, alleen bij thuis wedstrijden of grote wedstrijden als ze er is
ze hoeft er niet elke keer te wezen maar het s handig want als ze naar je proef kijkt
ziet ze dingen die je zelf niet doorhebt
ze geeft me dan geen les maar kijkt meer naar de proef en komt even wat tips geven

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:06

je kunt je wedstrijd ook filmen en aan je instructeur laten zien

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:26

Als mijn instructrice dat bij al haar leerlingen zou doen zou ze in 3 provincies tegelijk moeten zijn Knipoog
Ben haar 1x tegengekomen op concours dat zij net klaar was en ik net aan het losrijden was en toen heeft ze even gekeken en een enkele tip gegeven en een stuk van mijn proef bekeken.

Ik zelf zou steun bij het losrijden wel erg waarderen, want dat gaat meestal wat moeizaam en als ze eenmaal lekker lopen dan gaat het proefje rijden wel vanzelf. /Als het losrijden niet soepel gaat wordt ik onzeker en stop ik met rijden Tong uitsteken

Mijn instructrice vindt het wel heel prettig de proef op video te zien in combinatie met je protocol. dan krijgt ze een beeld hoe je je proef doorrijdt en waar aan gewerkt moet worden. Ook kan ze commentaar dan beter plaatsen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:05

Ik heb de laatste keer dat ik ging m'n instructrice meegenomen. Was in de voorjaarsvakantie, een m'n vaste lezer was op vakantie en kon geen andere vinden. Heb het haar gevraagd en ze ging mee.
Ze heeft nog wat kleine tips gegeven, vond het wel fijn dat ze nu eens zag waar het fout gaat op de wedstrijd, is dan net ff wat duidelijker dan dat je het uitlegt.
Ik zeg het altijd van te voren tegen haar, start nu op de stal waar zij ook rijdt dus als ze er toevallig is komt ze zeker wel evenkijken. Wel bel ik haar altijd zodra ik m;n punten heb, en het protecol, als dat verassingen bevat nemen we dan door in de volgende les.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:34

Mijn instructeur is meegeweest naar de kampioenschappen, hij vond het wel eens fijn om ons in de proef te zien.

Verder is hij eigenlijk nooit meegeweest.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:26

Als het dicht in de buurt is en met kampioenschappen komt ze wel Ja Ze help me dan met losspringen Lachen

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:25

tja, we hebben wel eens een instructrice gehad die meeging, dat kostte dan € 35 per uur, tevens de tijd van reizen. Dat liep nogal in de papieren, dat kun je je wel voorstellen. Op zich was het wel fijn om wat zekerder de ring in te gaan, de laatste puntjes op de i en even een steuntje in de rug, maar het woog niet op tegen de kosten hoor. Trouwens op grotere wedstrijden zie je bij de jeugd heel veel oortjes in en instructeurs langs de kant staan hoor

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:26

Ik sta bij mijn instructrice op stal, dus het komt regelmatig voor dat ze meegaat ja. Lachen Vaak ga ik dan ook met haar mee.
Vooral nu met een jong paard is het wel fijn! Je zet toch net even iets meer 'de puntjes op de i.'