Nu kwamen we op het ruiterpad een ander paard tegen, dat was geen probleem
maar ja, die ruiter had een hond bij zich.... Stan kijkt, bedenkt zich 2 seconden en draait zich bokkend om. Gelukkig had ik hem na 2 bokken en drie sprongen weer onder controle. Ik eraf (was bang dat hond achter ons aan zou komen), hem vastgehouden. Hond loopt langs, ik er weer op, gevaar geweken en weer verder gegaan
ALs hij een hond kent vindt hij hem niet meer eng.... op stal zijn vier blaffende rondrennende honden, kijkt hij niet naar op of om.
Maar ja, als ze uit de bosjes komen, of gewoon naast mensen lopen, los op het voetpad zijn ze dus echt heel eng
Mijn idee is dat ik hem gewoon zoveel mogelijk moet confronteren met honden op verschillende plekken en dan hoop ik dat ik hem bij me kan houden en erlangs kan drukken. Ik wil er dus niet elke keer afstappen maar voor mijn eigen veiligheid heb ik het deze keer wel gedaan. Ik heb hem nog niet zo lang en we kennen elkaar nog niet 100%
Iemand nog andere suggesties???
PS Stan is een stevige haflinger van 1.55 en ruim 650 kg.... als hij gaat, gaat hij zeg maar....als hij stilstaat, staat hij ook stil
Zelfs dat is nu een probleem