Bang voor loslopende honden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Bang voor loslopende honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:17

Vandaag voor het eerst het bos in en op 't peerd in plaats van ernaast lopend....als ik met Stan wandel vindt hij honden echt al vreselijk eng. Het gaat met wandelen wel beter, hij staat stil, wil niet meer vluchten, maar maakt zich wel erg groot en gaat blazen en zijn ogen vallen er zo ongeveer uit Rolleyes Hyper!
Nu kwamen we op het ruiterpad een ander paard tegen, dat was geen probleem Haha! maar ja, die ruiter had een hond bij zich.... Stan kijkt, bedenkt zich 2 seconden en draait zich bokkend om. Gelukkig had ik hem na 2 bokken en drie sprongen weer onder controle. Ik eraf (was bang dat hond achter ons aan zou komen), hem vastgehouden. Hond loopt langs, ik er weer op, gevaar geweken en weer verder gegaan Clown
ALs hij een hond kent vindt hij hem niet meer eng.... op stal zijn vier blaffende rondrennende honden, kijkt hij niet naar op of om.
Maar ja, als ze uit de bosjes komen, of gewoon naast mensen lopen, los op het voetpad zijn ze dus echt heel eng Koe

Mijn idee is dat ik hem gewoon zoveel mogelijk moet confronteren met honden op verschillende plekken en dan hoop ik dat ik hem bij me kan houden en erlangs kan drukken. Ik wil er dus niet elke keer afstappen maar voor mijn eigen veiligheid heb ik het deze keer wel gedaan. Ik heb hem nog niet zo lang en we kennen elkaar nog niet 100% Bloos
Iemand nog andere suggesties???

PS Stan is een stevige haflinger van 1.55 en ruim 650 kg.... als hij gaat, gaat hij zeg maar....als hij stilstaat, staat hij ook stil Clown

Liiesjjj

Re: Bang voor loslopende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:55

Kun je dan niet langs hem gaan lopen, als er dan een hond langskomt vragen aan de eigenaar of ze het extra 'eng' wilt maken, zoals blaffen enzo.
Daar zou ik wel mee beginnen in de wei, zodat, als hij losbreekt, hij niet zomaar de straat kan oprennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 13:37

Nou Stan moet er eerst maar eens relaxed langs zonder dat het nog enger wordt gemaakt Knipoog Zelfs dat is nu een probleem Duivel

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:29

Is het dus alleen met wandelen of gewoon altijd?
Misschien gewoon is een hond (als je die hebt) naar hem toe nemen?Vragen of iemand die je kent met een hond is een stukje mee wil gaan wandelen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 21:10

We hebben zelf ook honden, daar is hij dus niet bang voor. Maar als hij andere honden ziet, buiten het terrein waar we normaal rijden (is grote bak en stuk weg waar geen auto's en andere mensen kunnen komen) vindt hij ze doodeng.
Wat je zegt, in het bos oefenen met iemand die de honden uitlaat zou wel een goed idee zijn. Ik was ook al van plan maar eens een paar keer naar een hondenveldje te gaan, waar veel honden worden uitgelaten. Alleen hoop ik dan wel dat hij niet losbreekt of dat die honden achter hem aangaan,ben ik nog verder van huis natuurlijk (letterlijk en figuurlijk). Maar ik zal echt wel op een of andre manier moeten oefenen.

Denk echt dat hij bang is want voor andere dingen is hij echt helemaal niet bang. Hij kijkt wel eens heel erg of snuift of maakt zich groot, maar als hij dan gekeken heeft loopt hij er gewoon langs. Bij honden is hij echt bang, wil wegrennen.