wat te doen tegen pijnlijke leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

wat te doen tegen pijnlijke leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:53

Ik heb gister mijn nieuwe op maat gemaakte rijlaarzen opgehaald. Ze zijn heel mooi geworden alleen ze doen verschrikkelijk veel pijn in mijn knieholte als ik ga zitten fietsen en traplopen enzo. Nou zeiden ze in de winkel dat dit normaal was en dat het vanzelf over gaat. Nou ga ik daar ook vanuit natuurlijk, maar heeft iemand misschien tips dat ze niet zo'n zeer doen?

Coconut

Re: wat te doen tegen pijnlijke leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:54

Goed inlopen en pijn lijden helaas! Ze worden vanzelf soepeler

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:54

Je moet ze gewoon heel veel dragen nu, hoe meer je ze draagt, des te sneller gaan ze goed zitten! Het is even pijnlijk, maar dan heb je ook wat Knipoog Ik zie er persoonlijk ook erg tegenop, ik heb binnenkort weer nieuwe laarzen nodig Huilen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:56

hakje(s) erin

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:08

Inderdaad: even hakjes erin voor het inlopen en rijden.. maar verder gewoon poetsen en gebruiken!!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:09

Hakjes in en gewoon gaan rijden, dan gaat het het allersnelste! Bij mij schoot het met inlopen niet echt op, tot ik gewoon op m'n paard ben geklommen en na een paar keer zaten ze echt al veeel beter!
Sterkte Knipoog

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:20

Ja, gewoon mee gaan rijden. Je zit op je paard toch anders dan op je fiets en dan zijn ze het snelste soepel. (Alleen in het begin even lastig met opstijgen).

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:02

gewoon goed inlopen en mee rijden, dan zakken ze wat in en heb je daar geen last meer van Knipoog het is pijnlijk in het begin, dat heb ik ook gemerkt maar als ze ingelopen zijn is dat helemaal weg Lachen

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:08

Mee gaan rijden is lang niet altijd een optie. Je moet dan wel een erg braaf paard hebben, erg veel steun aan je beugels en kuiten zul je de eerste paar keer namelijk niet hebben.

Ik ben gewoon gaan wandelen met die dingen aan. Ben naar de supermarkt gewandeld voor een boodschap en heb een middagje in de tuin gewerkt (iedere pas is mooi meegenomen)Traplopen en fietsen ging bij mij de eerste week nog niet en heb ik dan ook niet gedaan. Iedere dag heb ik ze ingevet met die creme die er bij zat en dat helpt wel. Ik zou er pas mee gaan rijden als je wat meer enkelvrijheid hebt. Het echte inzakken kan later wel komen, maar zonder enkelvrijheid kun je niets op je paard! Veel succes!

jeweetzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:16

goe dinvetten worden ze al ietys soepeler
ik had ze egwoon in huis aan.
en door de pijn heen bijten. met rijden had ik geen gevoel het ging ook voor egen meter ik had geen steun kon niet drijven :p
traplopen helpt wel vind ik .. ik ging ookmet de hond wandelen.
en hakjes erin doen ..
Wie mooi wil zijn moet pijn leiden zeggenze Haha!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:29

Goed invetten inderdaad (ik heb ze in het begin twee keer per dag gevet) en watjes (gewoon van die wattenschijfjes) op de zere plekken op mijn voeten geplakt met leukoplast. Sokken aan en lopen maar weer. Waren met een paar dagen helemaal ingelopen en nu zitten ze zalig!

CharH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:28

Laatst had mijn moeder erg last van haar schoenen, toen heeft ze bij de schoenmaker een spray gekocht waarmee je de schoen/laars sneller uitloopt, misschien een idee?
Ik heb geen idee hoe het spul heet, maar je kan altijd ff kijken!
Succes ermee!

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:40

ik had leren schoenen gekocht en leren chaps en die leren schoenen deden zooo pijn. ik weet het niet zeker meer maar ik dacht dat mijn moeder me toen de tip gaf om die schoenen nat te maken en er daarna maar wat droge kranten in te stoppen. je kan het proberen maar ik weet dus niet zeker meer haha

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:44

Ik heb het ook gehad toen ik mn laarzen net gekocht had. Ik dacht ik doe ze aan op wedstrijd; nou.. ik kon mn benen amper bewegen en mn knieholtes waren helemaal blauw. Vervolgens hebben die dingen 3 maanden in huis gestaan, want ik vond het niks. Mn ouders vonden het een beetje zonde van die 300 euro (ook al heb ik ze zelf gekocht) en toen ben ik er de hond gaan uitlaten. Vervolgens deed ik ze ook aan bij het longeren en op een gegeven moment ben ik er weer mee gaan rijden. Ik heb er ook hakjes in.
Nu heb ik ze heel veel aan, gewoon aldoor als ik bij mn paard ben. Ik kan er alleen niet lekker mee auto rijden.