warm weer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dukeenkaya

warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 09:48

Kan iemand misschien wat tips geven als het warm is en wat doe jij dan met de verzorging van je paard?
Na het rijden?
Voor het rijden?
Of helemaal niet rijden?

Mo en Duke Knipoog

Anke

Re: warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:28

lekker afspoelen na het rijden....
In de bloedhete zon zou ik niet heel intensief gaan trainen.
's ochtends is de temperatuur wel lekker om te werken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:23

MD-->SV

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:24

Ik rijd of 's morgens als het nog niet warm is, of 's avonds, als het weer wat afgekoeld is. Ik vind het niks om midden op de dag in die hitte te rijden. En het is dan toch niet zo warm, dus hoeft hij ook niet afgespoeld te worden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:28

Gewoon 's avonds gaan rijden. Vorig jaar rond deze tijd reed ik 's middags veel, dat vond ik echt te warm en met dit weer ga ik niet meer tussen ong 12 en 6 uur rijden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:29

Ik rijd 's avonds na het eten meestal of 's morgens vroeg. Gelukkig staat er nu een lekker briesje in de wei en buiten zodat ik wel lekker rustig aan kan rijden. Paard zweet uit zichzelf al snel en veel.

Vanmiddag lekker wassen en na het rijden spons ik haar af, vliegendeken op en de wei weer in.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:31

Ik stond mijn pony vanmorgen om half 10 te longeren, dan is het nog prima te doen. Ik rij meestal s'morgens of s'avonds op een vlakke grond, zonder heuveltjes ofzo dus dan voel je de wind ook lekker waaien.
En na het rijden gewoon afspoelen, dan kan er weinig verkeerd gaan denk ik Knipoog

Oja; vooral niet gaan bandageren met dit weer... de temperatuur van de benen wordt dan nóg hoger dan normaal bij bandageren en dat kan de pezen beschadigen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:32

Ik ga 's morgen voor 10 uur rijden of 's avonds later op de avond.
Ze staat sowieso van 10.00-19.00u in de wei dus dan rij ik nu sowieso niet.
Veel te warm!!
Gister heb ik d'r ff lekker gewassen!
http://inlinethumb05.webshots.com/18884 ... 500Q85.jpg

Nu spuit ik ze lekker af na het rijden.
Sowieso de benen en als het nog lekker warm is, helemaal.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:33

dukeenkaya schreef:
Kan iemand misschien wat tips geven als het warm is en wat doe jij dan met de verzorging van je paard?
Na het rijden? Lekker afspuiten dan laten rollen in het zand, zand eraf poetsen en vliegendekentje op en hup de wei in.
Voor het rijden? Lekker binnen in de schaduw poetsen, en even tuttelen en dan opzadelen
Of helemaal niet rijden? Jawel, ik zit er nu elke dag om 09:00 op, ben dan om 10:00 klaar en dan kan ze de wei in.

Mo en Duke Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:34

Aranel schreef:
Ik stond mijn pony vanmorgen om half 10 te longeren, dan is het nog prima te doen. Ik rij meestal s'morgens of s'avonds op een vlakke grond, zonder heuveltjes ofzo dus dan voel je de wind ook lekker waaien.
En na het rijden gewoon afspoelen, dan kan er weinig verkeerd gaan denk ik Knipoog

Oja; vooral niet gaan bandageren met dit weer... de temperatuur van de benen wordt dan nóg hoger dan normaal bij bandageren en dat kan de pezen beschadigen.

Maar als je paard erg strijkt, moet dat haast wel (peesjes dan).

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:35

Ik pas het rijden aan door zoveel mogelijk 's avonds te rijden en spuit na het rijden altijd de benen af, maar in de zomer het hele lichaam. Verder gebruik ik Coolpack van Leovet en geef ik op de echt hete dagen elektrolyten extra door het water of voer. Ik pas op de echt hete dagen het werk ook aan, niet alleen voor het paard, maar ook voor mezelf.

Coconut

klopt, ben genoodzaakt om met bescherming te rijden bij de achterbenen.

Anoniem

Ik kan helaas niet rijden ivm een hoefzweertje. Maar ze staat nu de hele dag op de wei, 's avonds weken met soda en ook meteen lekker haar benen afspuiten. Volgende week begin ik weer met rijden en als het dan nog zo warm is rij ik lekker 's avonds en als ze erg heeft gezweet was ik haar na het rijden even. Zowiezo spuit ik haar benen lekker af.

Beenbescherming kan gewoon om hoor, mijn paard tikt ook aan en ik doe oefeningen waarbij beenbescherming wel moet. Maar mss ga ik idd ook iets van ademende peesjes kopen dit weekend.