Met deze temperatuur met een zweetdeken op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Met deze temperatuur met een zweetdeken op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:25

Ik ga zaterdag weg met mijn paardje, en ik twijfel of ik er een fleecedekentje op zal leggen. Bijna alle keren tot nu toe had ze een schuurplek (vel eraf en bloed zichtbaar) aan de rechterkant, omdat ze heel zwaar tegen de rechterwand aan leunt. De laatste weken is ze steeds iets minder onrustig op de trailer, maar echt als een huis staat ze nog niet. Het deken heb er ik dus voornamelijk om als bescherming.
Met dit weer ben ik wel bang dat ze drijfnat aankomt op de plaats van bestemming.
Dus: Wel een deken en een zwaar bezweet paard? Of geen deken en kans op iets meer dan een schuurplek?
Wat raden jullie mij aan? Of weten jullie misschien hoe we haar meer stabiel op de trailer kunnen krijgen, zodat ze een deken helemaal niet meer nodig heeft?

#Ymke#

Re: Met deze temperatuur met een zweetdeken op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:38

Ik zou dan eerder kiezen voor een katoenen vliegendeken. Wat betreft stabiel staan is een kwestie van veel weg gaan en rustig rijden.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:43

Dankjewel!
Ik merk dat ze, nu we meer weg gaan, en een eigen trailer hebben steeds rustiger wordt. Alleen in de bochten stampt ze soms nog wat, en dat is genoeg voor een wondje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:50

Of van die kunststof stootkussens in je trailer laten maken. Maar ik zou zeker niet voor een deken kiezen met dit weer. Als je het persé wil, dan idd een hele dunne katoenen deken zoals Ymke al zegt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:51

ik zou zeker geen deken opdoen Haha! het is zo gruwelijk warm op de wagen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:52

Met dit weer zou ik het zeker niet doen, het is echt veel te warm. Als je echt iets wil, dan zou ik ook voor een vliegendeken gaan. Zo'n Flycooler ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:53

ik begin al te zweten bij de gedachte alleen al

Malou_Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:44

Als ze wel bang is voor de trailer zou ik het wel doen,
de kans is anders groot dat ze bezweet aan komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:47

en dat is met een deken om een stuk minder Haha! Haha! Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:17

Je hebt ook bepaalde coolerdekens (heb er ook één liggen, weet alleen niet welk merk uit mijn hoofd) die wel goed ventileren. Niet dat ze dan niet zweten, maar dan wordt het wel beter afgevoerd.
Anders idd stootkussens laten maken en eens heel goed na gaan denken WAAROM het paard gaan hangen tegen de zijwand. Rijdt de chauffeur wel goed, staat het paard goed geladen etc?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:09

Bedankt voor de tips! Ik heb nog een stuk schuimrubber liggen, misschien dat ik dat vandaag nog even tegen de rechter wand aan doe. Iig geen zweetdeken op Lachen

Mijn vader rijd absoluut heel rustig. We weten waardoor het komt dat ze tegen de wand aan hangt, de 5e keer dat we met haar weggingen hebben we haar links geladen op een 2 paards trailer, ze brak de hele tent af en kwam helemaal over de zijk van de trailer af. De vorige eigenaar had hier ook ervaring mee, dat wist ik toen nog niet, en die laadde haar alleen nog maar rechts, dat ging wel goed.
Sinds die ervaring staat ze niet meer zo rustig als voorheen, maar gaat het wel iedere keer een stuk beter. Soms staat ze heel stil en merken we amper dat er een paard op de trailer staat. Soms stampt ze nog in de bochten, ookal gaan we rustig en word er heel vloeiend gereden. Ze word dan van de rechter wand afgehaald terwijl die haar steun is, denk ik.
Maargoed, de reden is dus bekend!

Ik ga vanmiddag kijken voor het schuimrubber, en ik hoop dat de ellende dan voorbij is!
Heel erg bedankt voor de tips! En natuurlijk mogen er nog meer komen wbt het hangen tegen de wand.