Traileropknapvraagje ventilatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Traileropknapvraagje ventilatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:36

Ik heb dus een traileropknapvraagje (mooi woord he Haha! )

Heb een oude Weijer gekocht die we gaan opknappen zodra die binnen is.
Nu zitten er in de zijwanden ventilatiegaten zoals je kunt zien op de foto (net onder de kap, de voorste 2 panelen). De gaten zitten hier overigens dicht, maar door aan de binnenkant dat plankje hout eruit te tillen, krijg je een gat voor ventilatie...

Afbeelding

We vragen ons af of we de zijwanden moeten vervangen met of zonder die gaten... Er zit verder geen ventilatie in de trailer, geen raampjes die open kunnen.
Evt. zouden we een dakraam kunnen laten monteren...? Iemand een idee van de kosten hiervan?
En heeft iemand ervaring met ventilatie in de zijwanden?

Ben benieuwd Lachen

ikke

Re: Traileropknapvraagje ventilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:15

De ventilatie in de zijwanden voldoet uitstekend. Het enige punt van aandacht is tocht; in combinatie met een warm paard. een dekentje om de tocht van de huid te houden is dan wel te overwegen.
Mocht je dat dakluik toch willen; kom dan even langs, bouwen we dat even in.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:08

Oke, nou ben ik toch al snel van de dekentjes met een bezweet paard, dus dat wordt geen probleem. Mss toch maar die gaten laten zitten dan...

Ikke; bedankt voor je aanbod, zal het onthouden Knipoog
Weet jij zo wat de kosten van een dakluik zijn? Even voor m'n eigen beeldvorming...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:47

Wij hebben dezelfde (oude) trailer, ook met van die uitneembare houten schotjes. Ik heb ze er nooit uit tijdens het rijden, zelfs niet als het warm weer is. Ik heb het idee dat het dan tocht... Als ik de trailer weg zet (hij staat onder een carport), dan haal ik ze er uit als de trailer nat is van binnen. Wij hebben er trouwens wel een achterzeiltje bij, maar dit is ook nooit dicht.
Als je wilt ventileren kun je er beter zo'n dakventilatie in maken volgens mij. Kosten er van weet ik niet.