2 paarden bij 1 verzekeringsmaatschappij. Mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

2 paarden bij 1 verzekeringsmaatschappij. Mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:03

Mijn merrie Lavita is verzekerd bij Hippo zorg. Mijn andere paard Bhaskar had een veulenverzekering bij een andere.
Nu Bhaskar oud genoeg is voor een "normale verzekering" wil ik hem eigenlijk ook bij Hippo zorg hebben omdat ik erg tevreden over hun ben.

Maar nu heb ik gehoord dat je niet 2 paarden bij dezelfde verzekeringsmaatschappie kan verzekeren, dit i.v.m. fraude ofzo? maar is dit echt zo?
(mijn ma regelt de verzekeringen en heeft via haar tussenpersoon gehoord dat dit het geval is)

Nog een vraag:

Lavita wordt 15jaar dit jaar, dus vanaf dit jaar gaat de premie elk jaar 1% omhoog. Ook zal ze 1 januari 2010 uit de verzekering gegooid worden (dat jaar wordt ze 17).
Is er nog iets wat ik hier tegen kan doen? (oftewel: wat kan ik het beste doen?)

Dus misschien een andere verzekering?
Of gewoon al eerder stoppen met de verzekering? (hoe zit het dan met het verzekerde bedrag? Aangezien als je je paard afkeurd en terug koopt je een bepaald bedrag krijgt)
Laatst bijgewerkt door Cardy op 08-05-08 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikka

Re: 2 paarden bij 1 verzekeringsmaatschappij. Mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:05

Ik heb gewoon meerdere paarden tegelijkertijd bij de Amev Hippo gehad, nooit een probleem geweest.
Met 17 gaan ze er gewoon uit. Kan je niks aan doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:06

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:08

Je kan hem laten afkeuren als hij veel mankeert en terugkopen maar dan mag hij niet meer voor de sport gebruikt worden, lees wedstrijden rijden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:10

Nikka schreef:
Je kan hem laten afkeuren als hij veel mankeert en terugkopen maar dan mag hij niet meer voor de sport gebruikt worden, lees wedstrijden rijden.

Ze heeft heel veel beenproblemen (zie onderschrift) en ik ben van plan om nog even door te starten. Maar niet lang meer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:10

Nikka schreef:
Met 17 gaan ze er gewoon uit. Kan je niks aan doen.

Bij Equine Risk werkt dat anders:

Equine Risk schreef:
» Tot welke leeftijd kan ik een paard verzekeren?
Het afsluiten van een verzekering is mogelijk tot en met het jaar waarin het paard of de pony 15 jaar wordt. Daarna is het helaas niet meer mogelijk om een dier nog op te nemen in de verzekering. Dit heeft alles te maken met het feit dat een verzekeraar een onvoorziene gebeurtenis kan verzekeren. Als een dier ouder is dan 16 jaar dan is de kans dat het dier door ouderdom komt te overlijden niet meer een relevant onderdeel van die onvoorziene gebeurtenis. Het is dan normaal dat een dier zonder ziekte of ongeval toch door ouderdom overlijdt. U kunt wel een paard tot en met de 19 jaar nog verzekeren voor de uitvaartverzekering. Dit product vindt u op onze site onder de Hippo Zorg producten.

» Tot welke leeftijd kan mijn paard verzekerd blijven?
Is uw paard reeds verzekerd en wordt het dier 16 jaar, dan blijft uw paard vanzelfsprekend wel verzekerd. Bij de Hippo Zorg producten ontstaat er een toeslag op de premie van 1% bij 15 jarige leeftijd. Bij Equine Risk producten wordt vanaf de 16 jarige leeftijd uw paard ieder jaar met 15% in waarde verminderd tot aan een vastgesteld minimum. De premie vemindert dan logischer wijze mee. Vanaf de leeftijd van 20 jaar (Hippo Zorg producten) en 22 jaar (Equine Risk producten) krijgt u een aanbod om het dier nog door te verzekeren voor een Ongevallen verzekering. Het ziekte risico komt dan te vervallen. Uw paard kan dus verzekerd blijven, ook na de 20 jarige leeftijd of 22 jarige leeftijd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:13

Volgens mij staat Bhaskar verzekerd bij Equine Risk (als veulenverzekering dan he). En bij hun kan ik ook gewoon overgaan tot een gewone verzekering.

Wat zal ik doen?
Mij lijkt het onhandig om bij twee verschillende te zitten, als ze bijv. allebei bij Hippo zorg zitten hoef ik niet te denken welke formulieren bij wie horen enzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:15

Als Lavita dit jaar 15 wordt, dan is dit iig het laatste jaar dat je haar bij Equine Risk kunt verzekeren.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:16

Lavita laat ik gewoon bij Hippo zorg. Zit te tobben over wat ik met Bhaskar doe.

Bij Equine Risk of Hippo Zorg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:07

fraude? Elk paard heeft tegenwoordig toch een chip of tatouage? Nee hoor zelf heb ik alleen friese paarden en allen zijn bij dezelfde verzekeraar verzekerd.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:13

Ik heb ook beide paarden verzekerd bij equine risk.
Totaal geen probleem, ze hebben beide andere chipnummers, stamboeknummers etc, wat dus ook allemaal aan te tonen is.

Dus geen probleem lijkt me!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:38

Ik denk ik lees even mee maar zie gelijk dat zo'n verzekering voor mijn pony's van 15 en 20 jaar niet echt veel zin meer heeft. Tja ik dacht het al maarja dat van die leeftijden wist ik niet.
Ik kan me echt niet voorstellen dat je niet 2 paarden (jonger dan die van mij Knipoog ) bij 1 verzekeraar kunt hebben!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:55

Onze 15-jarige merrie heeft een uitgebreide Equine Risk verzekering, de 13-jarige merrie heeft een uitgebreide HippoZorg verzekering. Ze worden er met 16 niet uitgegooid bij HippoZorg, je betaald gewoon 1% premie meer per jaar tot hun 20ste jaar, dan worden ze er wel uitgeknikkerd al dan niet met een ongevallenverzekering. Overigens is het allemaal 1 pot nat, bovenaan het lijntje staat dezelfde maatschappij voor wat het uitbetalen en innen v/d premies betreft.

Onze jaarling was als embryo verzekerd bij Equine Risk (deze verzekeringsvorm liep tot het veulen 4mnd oud was), toen ze een week oud was is ze in de verzekering opgenomen bij HippoZorg. Equine Risk kent namelijk geen ziektekosten/uitgebreide dekking voor veulens tot 4 maanden. Ze was (in overleg met de maatschappij) dus verzekerd met 2 dekkingsvormen. Tot bedrag X onder de veulen verzekering bij Equine Risk en tot bedrag Y voor ziektekosten en uitgebreide dekking bij HippoZorg. Toen ze 4 maanden oud zijn de twee polissen samengevoegd tot 1 polis bij HippoZorg.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:25

Wij hebben al jaren 2 paarden bij Hippo Zorg verzekerd Ja Het lijkt mij een raar iets dat ze niet meer dan één paard per persoon accepteren Verward

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 23:17

Bedankt allemaal! ik heb ondertussen een aanvraagformulier aangevraagd bij HippoZorg en ook al ontvangen.

Ziolette schreef:
Onze 15-jarige merrie heeft een uitgebreide Equine Risk verzekering, de 13-jarige merrie heeft een uitgebreide HippoZorg verzekering. Ze worden er met 16 niet uitgegooid bij HippoZorg, je betaald gewoon 1% premie meer per jaar tot hun 20ste jaar, dan worden ze er wel uitgeknikkerd al dan niet met een ongevallenverzekering. Overigens is het allemaal 1 pot nat, bovenaan het lijntje staat dezelfde maatschappij voor wat het uitbetalen en innen v/d premies betreft.

Onze jaarling was als embryo verzekerd bij Equine Risk (deze verzekeringsvorm liep tot het veulen 4mnd oud was), toen ze een week oud was is ze in de verzekering opgenomen bij HippoZorg. Equine Risk kent namelijk geen ziektekosten/uitgebreide dekking voor veulens tot 4 maanden. Ze was (in overleg met de maatschappij) dus verzekerd met 2 dekkingsvormen. Tot bedrag X onder de veulen verzekering bij Equine Risk en tot bedrag Y voor ziektekosten en uitgebreide dekking bij HippoZorg. Toen ze 4 maanden oud zijn de twee polissen samengevoegd tot 1 polis bij HippoZorg.

Ik heb laatst in de polis van lavita gekeken en daar stond in dat de premie vanaf 15jaar inderdaad 1% omhoog gaat en dat ze bij 17 jaar eruit gegooid wordt.
Heb niks gezien over 20jaar, maar denk dat ik wel even een maildje stuur naar ze.

Daarbij was er wel nog een verschil met Equin Risk die ik zo even uit me hoofd weet: Bij equine Risk worden ze later dan 17 jaar eruit gegooid (volgens mij was dat 20? weet het niet zeker). Ook gaat de waarde vanaf 15jaar ??% per jaar omlaag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:36

Zie mijn quote hierboven over Equine Risk. Ja

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 05:43

2 paarden bij 1 maatschappij is geen probleem.

Je moet je alleen afvragen of je eea nog wel wil verzekeren.
Ik ben er mee gestopt omdat
- eigen risico steeds hoger werd.
- uit te betalen ziektekosten steeds lager.
Als ik nu 3 a 4 jaar niets heb ben ik goedkoper uit de ziektekosten dan met en verzekering. Bij overlijden heb ik altijd zo iets dan maar even zonder en sparen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:00

Cardy schreef:
Bedankt allemaal! ik heb ondertussen een aanvraagformulier aangevraagd bij HippoZorg en ook al ontvangen.

Ziolette schreef:

Ik heb laatst in de polis van lavita gekeken en daar stond in dat de premie vanaf 15jaar inderdaad 1% omhoog gaat en dat ze bij 17 jaar eruit gegooid wordt.
Heb niks gezien over 20jaar, maar denk dat ik wel even een maildje stuur naar ze.

Daarbij was er wel nog een verschil met Equin Risk die ik zo even uit me hoofd weet: Bij equine Risk worden ze later dan 17 jaar eruit gegooid (volgens mij was dat 20? weet het niet zeker). Ook gaat de waarde vanaf 15jaar ??% per jaar omlaag.

Dan heb jij waarschijnlijk een oude versie, want ik heb hier toch echt in mijn polisvoorwaarden staan dat ze er pas op 1 januari in het jaar dat ze 20 worden uitgeknikkerd worden en dat er vanaf het jaar dat ze 15 zijn met 1% per jaar aan premie stijgen.

Bij Equine Risk staat dat ze er met 22 uitgeknikkerd worden en dat de verzekerde waarde van het paard vanaf het jaar dat ze 16 zijn per jaar met 15% wordt verlaagd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 09:24

Ok bedankt! kan zijn dat het ons oude contract was, heb er eigenlijk niet op gelet.