Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nikka schreef:Je kan hem laten afkeuren als hij veel mankeert en terugkopen maar dan mag hij niet meer voor de sport gebruikt worden, lees wedstrijden rijden.
Nikka schreef:Met 17 gaan ze er gewoon uit. Kan je niks aan doen.
Equine Risk schreef:» Tot welke leeftijd kan ik een paard verzekeren?
Het afsluiten van een verzekering is mogelijk tot en met het jaar waarin het paard of de pony 15 jaar wordt. Daarna is het helaas niet meer mogelijk om een dier nog op te nemen in de verzekering. Dit heeft alles te maken met het feit dat een verzekeraar een onvoorziene gebeurtenis kan verzekeren. Als een dier ouder is dan 16 jaar dan is de kans dat het dier door ouderdom komt te overlijden niet meer een relevant onderdeel van die onvoorziene gebeurtenis. Het is dan normaal dat een dier zonder ziekte of ongeval toch door ouderdom overlijdt. U kunt wel een paard tot en met de 19 jaar nog verzekeren voor de uitvaartverzekering. Dit product vindt u op onze site onder de Hippo Zorg producten.
» Tot welke leeftijd kan mijn paard verzekerd blijven?
Is uw paard reeds verzekerd en wordt het dier 16 jaar, dan blijft uw paard vanzelfsprekend wel verzekerd. Bij de Hippo Zorg producten ontstaat er een toeslag op de premie van 1% bij 15 jarige leeftijd. Bij Equine Risk producten wordt vanaf de 16 jarige leeftijd uw paard ieder jaar met 15% in waarde verminderd tot aan een vastgesteld minimum. De premie vemindert dan logischer wijze mee. Vanaf de leeftijd van 20 jaar (Hippo Zorg producten) en 22 jaar (Equine Risk producten) krijgt u een aanbod om het dier nog door te verzekeren voor een Ongevallen verzekering. Het ziekte risico komt dan te vervallen. Uw paard kan dus verzekerd blijven, ook na de 20 jarige leeftijd of 22 jarige leeftijd.
) bij 1 verzekeraar kunt hebben!
Het lijkt mij een raar iets dat ze niet meer dan één paard per persoon accepteren
Ziolette schreef:Onze 15-jarige merrie heeft een uitgebreide Equine Risk verzekering, de 13-jarige merrie heeft een uitgebreide HippoZorg verzekering. Ze worden er met 16 niet uitgegooid bij HippoZorg, je betaald gewoon 1% premie meer per jaar tot hun 20ste jaar, dan worden ze er wel uitgeknikkerd al dan niet met een ongevallenverzekering. Overigens is het allemaal 1 pot nat, bovenaan het lijntje staat dezelfde maatschappij voor wat het uitbetalen en innen v/d premies betreft.
Onze jaarling was als embryo verzekerd bij Equine Risk (deze verzekeringsvorm liep tot het veulen 4mnd oud was), toen ze een week oud was is ze in de verzekering opgenomen bij HippoZorg. Equine Risk kent namelijk geen ziektekosten/uitgebreide dekking voor veulens tot 4 maanden. Ze was (in overleg met de maatschappij) dus verzekerd met 2 dekkingsvormen. Tot bedrag X onder de veulen verzekering bij Equine Risk en tot bedrag Y voor ziektekosten en uitgebreide dekking bij HippoZorg. Toen ze 4 maanden oud zijn de twee polissen samengevoegd tot 1 polis bij HippoZorg.
Cardy schreef:Bedankt allemaal! ik heb ondertussen een aanvraagformulier aangevraagd bij HippoZorg en ook al ontvangen.Ziolette schreef:Onze 15-jarige merrie heeft een uitgebreide Equine Risk verzekering, de 13-jarige merrie heeft een uitgebreide HippoZorg verzekering. Ze worden er met 16 niet uitgegooid bij HippoZorg, je betaald gewoon 1% premie meer per jaar tot hun 20ste jaar, dan worden ze er wel uitgeknikkerd al dan niet met een ongevallenverzekering. Overigens is het allemaal 1 pot nat, bovenaan het lijntje staat dezelfde maatschappij voor wat het uitbetalen en innen v/d premies betreft.
Onze jaarling was als embryo verzekerd bij Equine Risk (deze verzekeringsvorm liep tot het veulen 4mnd oud was), toen ze een week oud was is ze in de verzekering opgenomen bij HippoZorg. Equine Risk kent namelijk geen ziektekosten/uitgebreide dekking voor veulens tot 4 maanden. Ze was (in overleg met de maatschappij) dus verzekerd met 2 dekkingsvormen. Tot bedrag X onder de veulen verzekering bij Equine Risk en tot bedrag Y voor ziektekosten en uitgebreide dekking bij HippoZorg. Toen ze 4 maanden oud zijn de twee polissen samengevoegd tot 1 polis bij HippoZorg.
Ik heb laatst in de polis van lavita gekeken en daar stond in dat de premie vanaf 15jaar inderdaad 1% omhoog gaat en dat ze bij 17 jaar eruit gegooid wordt.
Heb niks gezien over 20jaar, maar denk dat ik wel even een maildje stuur naar ze.
Daarbij was er wel nog een verschil met Equin Risk die ik zo even uit me hoofd weet: Bij equine Risk worden ze later dan 17 jaar eruit gegooid (volgens mij was dat 20? weet het niet zeker). Ook gaat de waarde vanaf 15jaar ??% per jaar omlaag.