Wat onder rijjasje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Wat onder rijjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 21:16

Ik heb morgen wedstrijd. Maar nu vroeg ik mij af, het is zo warm, moet je persé een witte blouse onder je rijjasje dragen? Of kan je net zo goed gewoon een geel t-shirt doen? Hun kunnen dat toch niet zien, toch?

Naamloos1994

Re: Wat onder rijjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:50

Gewoon een wit bloesje, daar kun je je plastron doorheen doen. Geel t-shirt? Zowieso geen geel maar wit zou ik zeggen maar bij mij zouden ze dat zien. Ik draag gewoon een wit bloesje met korte mouw + Plastron en speld!
Succes morgen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:30

Als het heel warm wordt, heb je zomaar kans dat ze zo lief zijn om zomertenue toe te staan. Ik zou dus gaan voor een zo luchtig mogelijk bloesje wat wel reglementair is toegestaan.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:35

Ik denk dat je best wel met een t-shirt onder je rijjasje kan rijden hoor. Bij mij zie je nooit iets van mijn blouse omdat het deel wat niet bedekt wordt door het jasje wordt afgedekt door de plastron. Imo maakt het dan ook niet uit wat je er onder hebt, want je ziet dat toch niet.
alleen als ze het zomertenue toestaan mag je niet met een t-shirt rijden, maar dat moet dan voor zover ik weet een witte of beige blouse zijn.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:33

Ik heb een speciaal wedstrijd t-shirt van Kingsland (hier zit een hoge brede kraag op), deze is rose. Dus waarom dan niet een geel shirt? Je hebt deze shirts ook in blauw trouwens.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:34

Je kunt er ipv een witte blouse ook een wit blousje met korte mouwen onder doen.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:39

Ik heb een wedstrijd-shirt van ik meen Harry's horse, een blauwe zonder mouwen. Lekker zonder jasje losrijden en dan voor die 5 minuten in de proef ff jasje aan. Zomertenue doe ik niet, vind ik toch jammer van het plaatje. Trouwens, voordat ik dit shirt had had ik altijd een gewoon shirt aan tot oranje aan toe Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:35

Linda_E schreef:
Ik heb een speciaal wedstrijd t-shirt van Kingsland (hier zit een hoge brede kraag op), deze is rose. Dus waarom dan niet een geel shirt? Je hebt deze shirts ook in blauw trouwens.

Geel is zelfs voorkeursuitrusting:

Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen,
gekleed in:
a. een zwarte of donkerblauwe rij-jas; type colbert met knopen en platliggende
revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,

Zomertenue:
Citaat:
Maakt men hiervan gebruik, dan dient
gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met
korte of lange mouwen).

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:42

Ik zou een wit bloesje met korte mouwen onder je egt rijjasje doen en als het dan egt heel warm word dat jasje uit te doen en in je bloesje te rijden

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 21:20

Maar, waarom persé een blouse? Je ziet de kraag toch niet, als je ook een plastron draagt..

Jose_Bb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:47

ze kunne dat niet zien als je een jasje aan hebt

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:40

Dus je mag ook niet met een speciaal wit wedstrijd shirtje rijden als zomertenue?

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:53

Bij een zomertenue moet je een bodywarmer van je rijvereniging aan en daaronder een witte blouse met lange mouwen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:09

Wanneer mag je in zomertenue wedstrijden rijden?

Je mag alleen in zomertenue (zonder rijjas) wedstrijden rijden als er extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) zijn en de federatievertegenwoordiger hiervoor toestemming heeft gegeven. Dit geldt overigens niet bij kampioenschappen.

Wat is het zomertenue?

Bij extreme zomerse temperaturen mag je in sommige gevallen een zomertenue dragen. Voor dressuur en springen gelden verschillende voorschriften over het zomertenue.

Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.

Springen:
Ook hoef je bij het zomertenue geen rijjas te dragen. Wel moet je een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen en een das/plastron dragen. Dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
Laatst bijgewerkt door Eleven op 14-05-08 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:13

Ik heb altijd alleen een hemd onder mn jasje, de plastron hangt los om mn nek.

Met heel warm weer heb ik wel een blouse bij me, voor het geval er wel in zomertenue gereden wordt

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:28

Gewoon een bloesje aandoen, maar dan met korte mouwen. Ik had maandag ook concours en heb gewoon dat aangehad met mn jasje. Daarna gelijk weer uittrekken Vork

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:30

Idd gewoon een blouse aan en alleen in de proef je jasje eroverheen. Die paar minuten overleef je vast wel. Met springen mochten we maandag zelfs het jasje uit. Met dressuur zou ik dat nooit doen, k vind dat zo onverzorgd staan. Dan maar een paar minuten onwijs zweten.

Je zou ook een hempje onder je jasje aan kunnen doen en dan de pastron om. Dan zie je ook niet dat je geen blouse aan hebt. Zie dat ook veel mensen doen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:16

Ik heb een blousje aan waar je plastron door heen kan met korte mouwen Lachen