Manen en staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zitaswoon

Manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:07

Hoi

Ik (Nuja, mijn paard) zit met een probleem.
Mijn paard mist delen van zijn manen door het halsstuk van zijn winterdeken! (Deze is ondertussen al even af) Gewoon met wortel en al eruit, alsof hij hard geschuurd had... Deze zijn aan het bijgroeien, maar zijn erg dun en nog maar 2cm ofzo... Nu zouden deze moeten worden ingevlochten! Hoe zouden jullie dat doen? Ik kan er miniminivlechtjes van maken (2 slagen ofzo), en er een miniminidotje van maken, maar ik wilde eens horen of er ook andere mogelijkheden zijn? Dit is uiteraard voor op wedstrijd te gaan!

Groetjes

Marronn

Re: Manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:50

Mijn pony had ook hele korte manen bij haar schoft, zodat ik het eigelijk bijna niet meer kon vlechten. Ik heb het er gewoon afgescheerd.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:54

Lekker laten hangen niet kammen. Op die manier hebben mn friezen nu hele lange manen, ziet er af en toe onverzorgt uit maar zo komt het wel goed bij.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:37

Ja das doe ik wel, en dat ze zullen bijgroeien daar twijfel ik ook niet aan... Maar ik moet wel op wedstrijd, en moet ze dus kunnen invlechten...

Het is trouwens niet bij de schoft dat hij geen manen meer heeft, daar heeft hij ze nog, het is 10 cm meer naar boven, daar heeft hij over een stuk van 20 cm geen (weinig) manen meer...

Ze zijn nu aan het groeien, en steken recht naar boven, terwijl de rest hangt, beetje stom zicht...

Nog iemand invlechttips?

melissa111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:26

als je knotje moet maken denk ik dat je die manen maar moet laten dan missen er mischien kontjes of zij het er weinig maar dan krijg je nog een beetje punten alleen mider.Go jij! Go jij!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:42

SuzanneW schreef:
Mijn pony had ook hele korte manen bij haar schoft, zodat ik het eigelijk bijna niet meer kon vlechten. Ik heb het er gewoon afgescheerd.
afgeschoren Haha!

Beetje moeilijk oordelen zo, maar wat ik begrijp is dat je paard gewoon manen heeft, maar ong 10 cm vanaf de schoft over een stuk van 20 cm maar 2 cm manen heeft.
Ik zou de manen die hij nog heeft gewoon vlechten en knotten en dat stuk met kort haar laten voor wat het is. Als je ze nu gaat vlechten heb je kans dat ze afbreken en als ze maar 2 cm lang zijn vallen ze niet echt op.
Misschien niet zo netjes dat je ineens een stuk geen knotten hebt, maar het is niet anders.
Of alles eraf.. maar dat zou ik echt niet durven Nagelbijten / Gniffelen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:05

Hairextentions Clown
Nee.. Tong uitsteken ik zou gewoon maar hele kleine knotjes doen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:14

Ik zou het ook doen zoals Keesje het zegt. Ja
Je hebt de manen dan toch netjes geknot en de korte maantjes kunnen netjes weer aangroeien.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:18

gewoon niks aan doen.
Jury trekt daar echt heen punten vooraf, jij kan er toch niks aan doen en kan moelijk die manen langer maken dan dat ze zijn

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:22

Dit heb ik ook aan de hand gehad met mijn paard. Ik trok dan vanboven manen, waar ze wel nog een dikke bos had. Maakte op de plaats waar ze amper nog manen had gewoon een staartje. Van de manen die ik getrokken had, maakte ik een vlechte en maakte dat aan het mini-staartje vast. Zo kon ik toch nog een knotje maken. Je kon het amper van de andere knotjes onderscheiden, tenzij je er echt met je neus op ging kijken. Het was wel een ongelooflijk pruts werk waar je veel geduld voor moest hebben Haha!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:16

pasi schreef:
Dit heb ik ook aan de hand gehad met mijn paard. Ik trok dan vanboven manen, waar ze wel nog een dikke bos had. Maakte op de plaats waar ze amper nog manen had gewoon een staartje. Van de manen die ik getrokken had, maakte ik een vlechte en maakte dat aan het mini-staartje vast. Zo kon ik toch nog een knotje maken. Je kon het amper van de andere knotjes onderscheiden, tenzij je er echt met je neus op ging kijken. Het was wel een ongelooflijk pruts werk waar je veel geduld voor moest hebben Haha!

Hairextentions dus.. Tong uitsteken Iemand van de ponyclub heeft het ook eens bij nikita gedaan, maar dan met de zwarte manen van haar eigen pony. Het is wel handig als je dat doet dat je het dan goed vastmaakt, en dat je het op de dag van de wedstrijd doet. (ik moest het 's ochtends overnieuw doen)