Bril (voor in de verte)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Bril (voor in de verte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 06:32

Ik krijg een bril voor in de verte maar mag ik die wel of niet ophouden met het rijden (want ik ben bang dat al ik val dat mijn bril dan kapot gaat). Ben benieuwd

Bienotje

Re: Bril (voor in de verte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:01

Afhankelijk van je sterkte denk ik. Knipoog Heb je nu ook al een bril of krijg je die nieuw?

Als je nu ook altijd al zonder rijdt en dat eigenlijk geen problemen oplevert, dan kun je net zo goed je bril met paardrijden afhouden.

Er is natuurlijk meer kans dat je bril kapot kan gaan, maar als die echt noodzakelijk is kun je dat misschien op de koop toe nemen (of bv. een reservebril dragen). Als het niet nodig is zou ik het niet doen (ik doe het in ieder geval niet Knipoog )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:03

Vraag de opticien om een sportbril naast je gewone bril.
Het gaat natuurlijk om een van je belangrijkste zintuigen, dus ik zou hem toch maar zoveel mogelijk opzetten.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:05

Ik rijd echt niet zonder bril. Zorg wel dat ik een reserve bril heb voor het geval dat. Ben een aantal maanden geleden flink van mijn kar afgestuiterd en mijn bril was nog heel hoor.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:06

Mijn bril heb ik altijd gewoon opgehouden met rijden, maar wát een verademing toen ik lenzen kreeg zeg!
Maar ben tig keer gevallen met mn bril en nooit iets kapot gegaan, dus daar hoef je denk ik niet zo bang voor te zijn. Wanneer die gewoon goed past natuurlijk.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:08

Ik heb jaren gereden met een bril, nooit is hij door een van de paarden kapot gemaakt/gegaan, nu had ik een bril met flexibele pootje, die dus meer naar buiten konden buigen en ik had kunststof glazen erin, mocht ik vallen dat het glas niet kon breken. Ik denk dat als je eenmaal gewend bent aan je bril het niet verstandig is om zonder te gaan rijden. Je zicht veranderd dan ineens heel veel, daarnaast kan je er ook nog hoofdpijn door krijgen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:02

Meestal rij ik met lenzen, maar voor noodgevallen heb ik een sportbrilletje. Niet echt modieus, maar wel veilig!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:17

Ik rijd altijd met bril, heb ook geen lenzen overigens. gewoon een sportief Oakley model, rechte pootjes en kunstof glazen. Heb er nauwelijks last van, en tegen een stootje kunnen ze ook wel hoor Lachen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:50

Bienotje schreef:
Afhankelijk van je sterkte denk ik. Knipoog Heb je nu ook al een bril of krijg je die nieuw?

Als je nu ook altijd al zonder rijdt en dat eigenlijk geen problemen oplevert, dan kun je net zo goed je bril met paardrijden afhouden.

Er is natuurlijk meer kans dat je bril kapot kan gaan, maar als die echt noodzakelijk is kun je dat misschien op de koop toe nemen (of bv. een reservebril dragen). Als het niet nodig is zou ik het niet doen (ik doe het in ieder geval niet Knipoog )

Dit is mijn 1e bril, ik heb helaas geen reserve bril (wel een zonnebril op sterkte) en mijn sterkte is -1 aan de ene kant en -0.5 (<-- Geloof ik Tong uitsteken ) aan de andere kant. Dus waarschijnliijk kan ook zonder (gelukkig weet ik de bak letters uit me hoofd want op een of andere manier zie ik best wazig Tong uitsteken )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:58

Bij mij is mijn sterkte nog iets minder. Ik draag mijn bril eigenlijk alleen maar in de auto, tegen vermoeide ogen van het vooruit kijken. In huis bv. draag ik hem nu ook al niet. Vandaar dat ik ook bij het paardrijden deze gewoon af laat.

Proefondervindelijk kom je er vast wel achter. Eerst maar even aan je bril wennen en dan laat je hem bv. om te beginnen bij het paardrijden nog even af. Als dit geen problemen oplevert zou ik het zo laten. Zie je toch te weinig zonder, of levert het hoofdpijn op dan toch maar met proberen (en evt. toch een sportbril o.i.d.). Succes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:54

Ik rij altijd gewoon met bril, anders zie ik namelijk niks. Ik heb nergens last van, hij blijft prima op m'n hoofd zitten en ook bij vallen is er nog nooit iets mee gebeurd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:57

Ik heb al jaren een bril en kan je voor bij de paarden een flexibel titanium montuur aanraden.
Ik heb al regelmatig een kopstoot tegen m'n bril gekregen, maar doordat ie zo flexibel is blijft ie heel en in model.
Rijden zonder bril is met mijn ogen niet aan te bevelen.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:06

Neem in ieder geval kunststof glazen, in plaats van glas. En een stevig montuur! Dan kan je prima met een bril bij de paarden zijn!

Succes, want het zal wel even wennen worden... Nerd

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:18

Ik heb -4.5 en -4.75... zonder bril kan ik mijn paard niet eens vinden. Ik rijd er al minstens acht jaar mee, en het is absoluut geen probleem. Ik heb er laatst zelfs een trap tegenaan gehad. Een dik jukbeen, schaafwond op mijn wang en een behoorlijke koppijn, maar mijn bril was alleen een beetje scheef. Ik heb ook lang met harde lenzen gereden, maar dat ging niet meer vanwege het stof. Nu heb ik sinds gisteren maandlenzen, en dat gaat tot nu toe prima!

AnitaMaykaBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:46

opzich kan je hem wel ophouden, maar dan moet je voor de zekerheid wel zorgen voor een reservebril.
het meest handige is natuurlijk lenzen, maar ik weet niet of dat er ook is voor alleen veraf??

succes!

_wildegune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:04

Ik zou 'm gewoon ophouden, ik rijd namelijk ook gewoon met zonnebril.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:07

Je kan hem gewoon ophouden. Ik heb zelf ook een bril en rijd er ook mee, als je een goede bril hebt hoort er niks te gebeuren. mijne is al aardig kapot aan het gaan, maar heb lenzen dus vaak draag ik hem niet. als ik ga rijden wel, want ik heb harde lenzen en dan gaat het nog wel is mis, dus tijdens het rijden draag ik mijn bril.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:09

Ik hield hem ook altijd gewoon op, wel een keer een glas eruit gedonderd toen ik van de pony viel,... maar zou er niet aan moeten denken dat ik zonder bril zou rijden Nagelbijten / Gniffelen
( ik zie ook slecht in de verte, heb -1.50/-1.75 )

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:47

ik rijd al jaren met een bril( ik heb -3.0). En ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik ben er al best vaak mee van een paard af gevallen maar hij is altijd gewoon blijven zitten.

Doe 'm gewoon op Bloos

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:00

Ik zou hem gewoon op doen. Niks aan de hand.. Zo snel zal hij ook weer niet kapot gaan.
Ik rijd zelf met lenzen in, maar ik kan je verzekeren dat een bril eigenlijk handiger is omdat daar geen stofjes in kunnen komen uit de stal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:34

Ik rijd nooit met bril het lijkt mij gewoon niet prettig rijden met en een cap en bril msaar goed ik heb ook maar een lichte sterkte dus zie het allemaal nog alleen zie de contouren minder scherp veraf. Je moet doen waar je je goed bij voelt, als je het zonder bril kunt prima als je liever met bril rijdt ook prima toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:56

Ik rij met bril, heb wel lenzen, maar dat gaat niet meer, die doen gewoon pijn.
Ik spring ook met bril.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:55

Tessebes schreef:
Ik rij altijd gewoon met bril, anders zie ik namelijk niks. Ik heb nergens last van, hij blijft prima op m'n hoofd zitten en ook bij vallen is er nog nooit iets mee gebeurd.

Hier hetzelfde, ik ben een gevaar in de bak als ik zonder rijdt Haha!

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:00

Janientje schreef:
Tessebes schreef:

Hier hetzelfde, ik ben een gevaar in de bak als ik zonder rijdt Haha!

ja dit heb ik ook Knipoog
vanmiddag weer wedstrijd gereden, met mijn gewone bril.
gaat prima hoor Knipoog
met trainen ook.
springen en dressuur (ben er de laatste tijd wat afgevallen Bloos )
maar is nog helemaal heel hoor Knipoog

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:08

Ik rij altijd zonder bril.
Heb een heel dun montuur en verbuigd vrij snel.
Daarnaast heb ik ook nog eens een pony die heel druk is, en vaak met haar snoetje dicht bij mijn gezicht wil zijn (kusjes geven)
Hierdoor ben ik bang dat ze mijn bril af stoot, en dat haar voet net omhoog gaat, waar mijn bril dan onder beland.
Heb wel eens een zonnebril op met rijden ( die is van plastic) en vind het niet vervelend om een bril op te hebben met rijden.
Je moet gewoon zelf ervaren wat je prettig vind.