Waterslang probleempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Waterslang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:48

Ik heb een probleempje, want ik kan mijn pony niet afspuiten met een waterslang. Ik vind dit heel jammer, want als ze gezweet heeft vind ik het fijner om haar af te spoelen zodat het zweet weg is en er minder vliegen op af komen. Ook is het makkelijker met staart wassen.
Als ik de slang uitrol best, maar alleen alleen het geluid van het vallende water is eigenlijk eng enook van die slang hoe kan ik dit het beste oplossen?

ZusJacobs

Re: Waterslang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:49

*oefenen*oefenen*oefenen*
eerst die slang gewoon aanzetten en laat haar maar snuiven doen, gewoon negeren.
steeds een stapje verder, begin bij de benen en steeds iets verder omhoog.
heb geduld en dan komt het goed Lachen

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:56

Ok ik zal het proberen, zal het wel even een keer buiten doen. Anders is de hele gang nat Tong uitsteken

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 00:14

En vergeet niet te belonen als het goed gaat door even of voor die dag helemaal te stoppen, al ben je nog niet helemaal klaar. Onze 3-jarige hebben we aardig slang-mak gemaakt door eerst voorzichtig de slang op haar benen te zetten. Trekt ze 'm weg, dan blijft de waterstraal er (zachtjes) op. Laat ze 'm staan, halen we de slang eraf. Dan leert ze dat ze hem beter kan laten staan, dan is het sneller voorbij. Dat langzaam uitbouwen, en inderdaad erg vaak oefenen. Lachen

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:24

Heeel veel oefenen ..
ze moet er aan wennen ...

En je kan ook met een natte spons haar afnemen ..

Groetjes

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:20

Sientje schreef:
En vergeet niet te belonen als het goed gaat door even of voor die dag helemaal te stoppen, al ben je nog niet helemaal klaar. Onze 3-jarige hebben we aardig slang-mak gemaakt door eerst voorzichtig de slang op haar benen te zetten. Trekt ze 'm weg, dan blijft de waterstraal er (zachtjes) op. Laat ze 'm staan, halen we de slang eraf. Dan leert ze dat ze hem beter kan laten staan, dan is het sneller voorbij. Dat langzaam uitbouwen, en inderdaad erg vaak oefenen. Lachen

dit is voor mij wel interesant, wat doe je als het paard trapt naar de slang? mijn mrrie vind de voorbenen geen probleem. mar achter wel ook verder over het lichaam is ' eng' als ik bij de staartwortel ben heb ik ineens een paard dat heel veer korter is in de rug, want dan trekt ze hem helemaal bol!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:24

MissDonna schreef:
Sientje schreef:

dit is voor mij wel interesant, wat doe je als het paard trapt naar de slang? mijn mrrie vind de voorbenen geen probleem. mar achter wel ook verder over het lichaam is ' eng' als ik bij de staartwortel ben heb ik ineens een paard dat heel veer korter is in de rug, want dan trekt ze hem helemaal bol!

ik denk dat je dan eerst bij de hoefjes moet beginnen, als dat goed gat (trouwens heel uitbundig belonen) kun je steeds iets hoger gaan.
veel paarden vinden de buik niet zo fijn, dus dan kan het zijn dat ze hun rug bol maken en de buik intrekken. Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:56

Nou vandaag geprobeerd, maar ze werd helemaal gestoord. De slang was echt doodeng. NIet eens het water maar de slang en het geluid. En daarna het water nog... Echt vorig jaar een keer benen afgespoten met een andere slang ging goed, maar nu is het echt een ramp. Ze gaat heel hard achteruit lopen...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:02

Kan je haar niet vastzetten dan? Zet hem/haar desnoods vast aan 2 kanten zodat ze niet rondjes kan gaan draaien! en eerst een paar meter van haar af de slang heel zacht aan en dan heel ietsje dichterbij. of zet haar vast en leg alleen de slang er neer, gewoon zonder de slang aan te hebben ofzo en dan ga je zelf ergens zitten. Gewoon wachten tot ze doorheeft dat tie niet eng is!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:03

Maar als ik haar vast zet en ze raakt wel in paniek wat ddan? Als ze haar hoofd ineens omhoog rukt, dan kan je die paardenknopen echt niet los krijgen (heb ervaring)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:10

hmm miss iemand die je erbij helpt?
die kan het paard vasthouden of de slang..
en idd leg de slang maar is bij haar desnoods in haar stal of weiland, laat haar maar wennen dat die slang NIET eng is..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:05

Winx schreef:
Maar als ik haar vast zet en ze raakt wel in paniek wat ddan? Als ze haar hoofd ineens omhoog rukt, dan kan je die paardenknopen echt niet los krijgen (heb ervaring)

Je hebt ook halster touwen met een paniek sluiting eraan

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:12

Oefen met iemand anders, begin met een klein straaltje op een afstand die zij acceptabel vindt. Dit kan één meter zijn, dit kan tien meter zijn. Zodra zij redelijk ontspannen is ga je een klein beetje naar voren, wacht tot ze weer redelijk ontspannen is. Dan kan je op een keer bij de hoeven terecht komen, maar oefen per keer niet langer dan een kwartier.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:14

Laat dat afspuiten maar even achterwege!
Leg eerst die tuinslang maar eens naast haar neer tijdens het poetsen zonder dat er water uitkomt. Je gaat haar gewoon uitgebreid poetsen. Gaat dit goed dan doe je de volgende keer de kraan aan maar wel de slang gewoon laten liggen (blijven poetsen of geef haar wat te eten. I.i.g. iets wat ze plezierig vind). Gaat dit goed dan pak je af en toe de slang een keer op om je handen er aan af te spoelen.
En gaat dit goed dan breid je het uit naar de slang oppakken en een haar er eens aan te laten ruiken, houd de slang wel laag en alles met geduld!!
Gaat dit goed dan probeer je laag bij de grond de hoef af te spoelen (niet spuiten) en gebruik lauw water!!
Gaat dit goed dan ga je verder maar alles met geduld. Lukt het niet, doe je een stapje terug. Dus ga je verder met wat je de keer ervoor hebt gedaan wat wel goed ging.

Succes!