welk opscheermachientje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

welk opscheermachientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:36

Ik wil heel graag een scheerapperaatje om mijn paard zijn benen en hoofd te scheren. Maar welk apperaatje is fijn in gebruik? Ik heb het liefst een scheermachientje die oplaadbaar is dat je geen snoer hebt. Maar zijn die er wel in opscheermachientjes? Kun je daar de benen mee doen.

Welk machientje raden jullie mij aan of juist helemaal niet?

Edit: waar zijn ze te koop en voor welke prijs? Is ook altijd handig om te weten Knipoog Ik heb trouwens 2 paarden. Hij word dan ook niet heel intensief gebruikt. Maar eens in de maand ofzo.
Laatst bijgewerkt door felicity op 06-05-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: welk opscheermachientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:37

Die van moser heb ik altijd fijn mee gewerkt. Nu doe ik alles gewoon met mijn econom. Die oplaaddingen blijven zwakker en kunnen minder tegen een stootje dan de econom.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:39

Ik heb ook een moser, wel met snoer.....werkt goed, komt alleen niet meteen door een dikke vacht heen, moet wel beetje bij beetje doen zeg maar!

Scheer er trouwens ook de hond mee Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:41

Waarschijnlijk zijn je mesjes dan wat bot rijoyco.

Ik scheer /schoor onze bouvier ook met de econom, maar dan wel met andere messen, ik meen koeien of schapenmessen dat het zijn. Ze zijn wat grover en lopen daarom minder snel vast en blijven langer scherp.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:42

Ja dat dacht ik ook, maar ik ben er niet over uit of ik de messen wel kan wisselen/slijpen?!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:54

Slijpen moet altijd kunnen. Anders kun je gewoon het hele ding naar de scharensliep brengen . Hij weet vast wel hoe die open moet.
Ik denk trouwens niet dat je andersoortige messen hebt voor zo'n klein apparaat. Geen boer die ermee gaat scheren Haha!

Voor alle zware scheerapparaten zijn wel verschillende messen te krijgen, voor schapen, koeien, paarden etc