ik en een vriendin hebben sinds vandaag 2 verzorgponys.
Een Shetlander die echt heel vriendelijk is en nog een a-welsh die bijt.
De a-welsh (magic) is al 2 keer hoefbevangen geweest en de eigenaar heeft nu eindelijk het weiland in vakjes gedeeld en voer veranderd dus dat wordt opgelost. Alleen Magic heeft hiervoor een verzorger gehad die hem sloeg en is ook heel veel verwend. Als je met de shet bezig bent komt die er aan en als je niet uitkijkt krijg je een bijt. Toen ik over het schrikdraad stapte schrok die een beetje en kwam op ze achterbenen naar me toe. Als je beetje achter hem zit trapt die naar je.
De eigenaar zegt dat die jaloers is als je met de shet bezig gaat, zijn paarden jaloers? Hij komt dan in iedergeval wel weer dreigend op je af, of gaat bijten. Maar we weten niet hoe we dat goed kunnen aanpakken, slaan doen we absoluut niet en het helpt ook niks. We willen eerst zorgen dat magic ons meer vertrouwd, alleen wat we kunnen we doen om dat bijten te stoppen en dat trappen enzo. Want zo kan het niet dat als wij de shet aan het poetsen zijn snel aan de andere kant van de shet moeten staan om magic te kunnen ontwijken. Op een duur hebben we Magic wel vastgehouden en gepoetst en geaaid daarna werd ze wel wat liever.
En wat kunnen we het beste met Magic doen? Omdat ze hoefbevangen is..
Wie weet of je mag longeren? En is wandelen ook goed?
Graag tips