Ruiterpaden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Ruiterpaden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:10

Grrr.. Vandaag met m'n verzorgpony op buitenrit gegaan maar ongeveer élk pad is verboden en het enige ruiterpad wat er ongeveer is loopt ongeveer 10 cm van de weg af... Misschien kijk ik wel niet goed genoeg en zijn er wel héél veel ruiterpaden in de omgeving van Vaassen maar ik kan ze niet echt vinden...
hebben jullie dat ook? Dat je dan éíndelijk een mooi pad hebt & dan kijk je op het bordje > Ja hoor, verboden voor paarden Boos!

MyHorseGirl

Re: Ruiterpaden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:12

Jaa heb ik ook. Maar ik negeer het gewoon Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:14

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:15

Gelukkig hebben wij daar geen last van.
We hebben sowieso ruim 60km ruiterpaden in het bos en er wordt ook niks van gezegd als de buiten de paden komt.
Omdat het bos zo groot is, kom je vrijwel nooit iemand tegen.
En ookal rijd je buiten de ruiterpaden, je wordt altijd vriendelijk aangesproken als je toch iemand tegen komt.
Laatst kwam ik iemand van Staatsbosbeheer tegen en toen verwachtte ik wel dat ik aangesproken zou worden omdat ik buiten de ruiterpaden aan het rijden was. En hij stopte inderdaad, maar gewoon om even een praatje te maken. Hij vond het leuk een paard tegen te komen en vroeg of het een beetje uit te houden was in de bossen.
Maar hij heeft niks gezegd van dat ik naar het ruiterpad moest. Wenste ons nog veel plezier en hoopte ons nog eens tegen te komen als we er weer waren.
Dus hier gaat het rijden in de bossen allemaal erg gemakkelijk.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:16

MyHorseGirl schreef:
Jaa heb ik ook. Maar ik negeer het gewoon Lachen

Mijn vader zei vandaag in de auto: 'En anders krijg je toch lekker een bekeuring? Nederland Bekeuringland!'

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:23

Bij ons is het een ramp. Opzich zijn er wel ruiterpaden, maar voordat je er kan komen is de snelste weg door/langs het dorp (waar een heleboel zeikende mensen wonen die gaan eikelen als je paard een mestbal laat vallen, ga dan niet in een dorp wonen?) of een omweg over de Bweg (waar je voor je sokken wordt gereden omdat de fijne dorpelingen daar harder rijden dan 60 km/h).

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:03

Ik negeer het gewoon altijd :p
alleen moet oppassen voor boswachter controleerder.
Op de Veluwe heb je een heleboel ruiterpaden.

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:03

waar ik woon heb je daar gelukkig geen last van. alle paarden in het bos zijn toegankelijk voor iedereen. er zijn wel ruiterpaden maar daar ben je niet verplicht te rijden. toch doe ik het wel liever vanwege honden. mijn paard is niet helemaal onverschrokken en kent nog niet veel dus pas ik daar wel goed op.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:33

Wij hebben wel een ruiterpad in een bos in de buurt (ja, 1 heel Haha! ) maar dat is overwoekerd en loopt dood. Ook handig dus. Een mail naar staatsbosbeheer heeft geen enkel effect gehad en die heb ik dan dus ook maar standaard op zak, als ik de gewone wandelroutes neem.

Gelukkig zitten er nu dichter bij huis wel veel bospaden waar je gewoon overheen mag rijden. Zondags rijden ze daar ook op motoren en quads, dus zal die pony van mij wel niet zo spannend zijn vermoed ik Haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:55

Dat is lastig! Als wij buiten willen rijden gooien we het paard in de trailer en zoeken een mooi plekje uit waar we kunnen rijden maar als je die mogelijkheid niet hebt en niet meteen aan een bos met ruiterpaden woont is dat niet fijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:19

Hier hebben wij daar niet echt last van, gelukkig.

Indiana92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:04

even googlen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:14

sorry, maar wij staan op een camping op de veluwe, ook zo zeikerig álles verboden voor paarden... terwijl er wel overal hoefafdrukken staan... en je komt er geen kip tegen.
stél dat je een boswachter tegen komt 1 keer per jaar een keer een bekeuring krijgt. dan kan je voor dat geld heerlijk een jaar buiten in de bossen rijden. Bloos

nog een krom verhaal....
zelfde met onze boot: je moet(!): brandblusser (alsof we niet genoeg water hebben), reddingslijn, vuurpijlen, zwemvesten zoveel als in de boot zit en nog meer bij je hebben geloof ik... nou ons bootje is een rubber opblaasboot met een motor. die van ons zinkt als we al die zooi meenemen Tong uitsteken (dan kan er niemand meer mee Tong uitsteken )
ze geven je geen bekeuring zolang je je aan de regels houd, maar ga je in zwemgebied kloten met je boot, tellen ze álles op, brandblussen reddingslijn álles.
(binnen de boeien is het officieel roeien, maar als je heeeel rustig récht door wegvaart maken ze er geen probleem van.)

dat is denk ik wel hetzelfde denk ik...

Suusiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:36

Bij mij in de buurt omg. Zoetermeer is dat totaal niet... Bij ons staat dat je over het strand en bijna alles mag Haha! Misschien mag het wel niet maar dan moeten ze het er bij zetten Bloos Tong uitsteken
Maar wij zitten wel bij een kinderboederij en die hebben ook paarden dus misschien dat zij een woordje bij de gemente hebben gedaan:P