Hoeveel verzekering betalen jullie voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Hoeveel verzekering betalen jullie voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:47

Hai,

Ik vraag me af hoeveel verzekering jullie per maand/jaar betalen voor je paard, en wat voor een verzekering het is. Sorry als hier al een topic over is.. dan heb ik niet goed gekeken.
Maar ik zit er overna te denken om mijn paard te gaan verzekeren, maar als het hartstikke duur is gaat me dat niet lukken.
En wat vinden jullie de voor - en nadelen van een verzekering voor jullie paard? Ik heb het over de ziektekosten verzekering. Want moet je de WA en ziekteverzekering apart doen?

Alvast bedankt, groetjes Milou

cissy

Re: Hoeveel verzekering betalen jullie voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:36

ik zou eens google-en op paardenverzekering en dan prijsvergelijken met de diverse aanbieders. Wij kunnen hier wel vertellen wat we aan premie betalen maar iedereen heeft een andere verzekering, wel/niet ziektekosten, wel/niet diefstal, goedkoop/duur paard etc etc daar heb je dus helemaal niks aan helaas.
Vraag jezelf eens af wát je uberhaupt wilt verzekeren en waarom, soms is het lonender om een potje te maken waar je elke maand geld in stort om eventuele grote uitgaven zelf te betalen ipv te verzekeren.

WA hoort je gewoon al te hebben maar daar vallen alleen maar de kosten onder die jouw paard aan anderen berokkend niet de kosten aan je paard zelf, bij de meeste WA verzekeringen zitten 1 of 2 paarden al bij in als 'huisdier'.
Ziektekosten verzekeringen zijn er in zoveel uitbvoeringen, hoe uitgebreider hoe duurder de premie en vaak niet apart af te sluiten maar als aanvulling op een verzekering voor dood bij ongevallen of blijvende kreupelheid.
succes met beslissen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:39

Ook via de zoekfunctie van bokt zijn er TIG topics over te vinden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:35

Hangt er helemaal vanaf wat de verzekerde waarde van je paard is.
Ik betaal 200 euro per 3 maanden en dit dekt alle ziektekosten behalve MRI en shockwave geloof ik. Paard is verzekert voor een waarde van 6500 euro.

Ik ben heel blij dat we dit zo gedaan hebben als je ziet wat voor ellende we al met dat paard gehad hebben qua blessures.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:33

TS: Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Kijk hier eens:
[TAO] Wat is de beste paardenverzekering??

Ik schrijf het wat bot, maar het laat weinig aan onduidelijkheid over, naar mijn idee.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:50

Wat de kosten zijn is geheel afhankelijk wat je wilt.
Ten eerste moet je de verzekerde waarde vaststellen. Altijd 20 % extra berekenen, want bij veel verzekeringen krijg je 80 % vergoed. Daarnaast kan je kiezen voor diefstal en bepertke of uitgebreide ziektenkosten verzekering.
Misschien kan je eens een keer contact opnemen met een verzekering met de vraag of ze een berekening willen maken.

Succes ermee.