Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cardy schreef:Het rijden gaat erg lekker en neem al een beetje de Z oefeningen mee. Hier wordt ze ook lekker los van en gebruik het dan soms ook bij het losrijden voor een wedstrijd.

Zep schreef:Ik zou de oefeningen niet te hard in klasses verdelen, je gaat ze zo snel als doel op zich beschouwen.
Losrijden heeft imo alles te maken met je paard rond over de rug, op eigen benen de tijd te geven om z'n spieren op te warmen. Een appuyement of travers is een verzamelende oefening en hoort -naar mijn mening- niet in je losrijden thuis.
Cardy schreef:- Bij overgang stap-galop loopt ze al aan te dribbelen voordat ik de hulp geeft (zodra de voorlezer het onderdeel voorleest, en als ze het iets anders zegt doet me paard het al minder). Ook probeert ze dan haar kont naar binnen te gooien, probeer dit te corrigeren maar hierdoor gaat ze alleen maar schever van lopen.
Cardy schreef:- En wat ik al helemaal vervelend vind: aan het eind met ik halvevolte halve baan doen en dan G halthouden en groeten. Bij X staat ze al op de rem en moet ik haar zowat naar vore "schoppen" wil ik haar vlakbij G stil te krijgen.. Weer een 5 ervoor, terwijl ze het zo netjes kan.
En idd je hoort dat soort dingen vaker.