leren laarzen met coating, helemaal geen onderhoud nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

leren laarzen met coating, helemaal geen onderhoud nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:29

Als je laarzen hebt met een coating, bijvoorbeeld de Petrie Perfect. Dan is het heel erg leuk dat je een gratis doosje met laarzenwas krijgt, maar het trekt er gewoon niet in.
Blijft erop liggen en de laarzen worden alleen maar vettig en trekken stof aan. Bij mijn andere leren laarzen (zonder coating) trekt alles er zo in, en als ik flink door nattigheid gelopen heb, dan mag ik soms wel 3 keer de boel invetten (ik gebruik dan soms gewoon ledervet of hamanol i.p.v. speciale laarzenwas)
Ook als je laarzen met coating schoonmaakt onder de kraan, doekje erover en ze zijn direct droog. Er trekt dus helemaal niets in het leer. Hoef je er dan ook helemaal geen onderhoud aan te doen behalve af en toe een keer onder de kraan schoonmaken bij laarzen met coating?

Ment

Re: leren laarzen met coating, helemaal geen onderhoud nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:27

Nee, een vochtig doekje om ze schoon te krijgen is voldoende. Met onder de kraan houden zou ik toch een beetje oppassen, maar het moet wel kunnen...

Ik smeerde mijn Petrie Perfect wel in met laarzenvet voordat ik op wedstrijd ging voor de glim, maar daar werden ze idd best stofaantrekkend van Clown .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:33

Vreemd dat ik er dan zo'n potje met laarzenwas bij kreeg. Ach ja, komt heus wel van pas voor wat anders.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:17

ik heb ook de pertie perfect, ik maar ze normaal alleen schoon met wat water. Ja maar voor een wedstrijd doe ik het met petrie spul. Lachen (en daar worden ze idd stofaantrekkend van. Clown )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:32

ik heb de chaps met coating, en neem nooit meer coating, ik ben er zó zuinig op, rij zelfs maar 1x in de week maar het laat helemaal los, dan maar liever wat meer verzorging dan een vochtig doekje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:50

Ik heb daar geen last van. Een coating hoort niet los te laten, zou er dan ook weer mee terug gaan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:04

Ik heb ook de petrie perfect en meer als water en een doekie kennen die laarzen niet Clown