HC

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

HC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:50

HC;
Wat is dat precies?

Paar vraagjes

= Wat is volledige naam?
= Hoevaak mag je HC starten in dezelfde klasse?
= Ik rijd nu B+1, het klinkt gek, maar ik zou wel is willen weten hoe het is om een L2 proef te rijden. Wijken en achterwaarts zit er zowat op, dus daarom... Hier verder geen discussie over, kun je dus vanuit het B ineens L2 HC rijden?
= Mag je dat ook doen, als je B+1 bent?
= Mag je dan, bijvoorbeeld, op een 'selectiewedstrijd' B starten, en HC L2? Of L1.. xD

xx.

DL_

Re: HC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:56

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:58

= Wat is volledige naam? zie reglement
= Hoevaak mag je HC starten in dezelfde klasse? onbeperkt
= Ik rijd nu B+1, het klinkt gek, maar ik zou wel is willen weten hoe het is om een L2 proef te rijden. Wijken en achterwaarts zit er zowat op, dus daarom... Hier verder geen discussie over, kun je dus vanuit het B ineens L2 HC rijden? Nee

= Mag je dat ook doen, als je B+1 bent? Nee
= Mag je dan, bijvoorbeeld, op een 'selectiewedstrijd' B starten, en HC L2? Of L1.. xD nee

je mag alleen HC starten in een klasse waarin je startgerechtigd bent (of lager), maar niet hoger.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:02

Lielle schreef:
= Wat is volledige naam? zie reglement
= Hoevaak mag je HC starten in dezelfde klasse? onbeperkt
= Ik rijd nu B+1, het klinkt gek, maar ik zou wel is willen weten hoe het is om een L2 proef te rijden. Wijken en achterwaarts zit er zowat op, dus daarom... Hier verder geen discussie over, kun je dus vanuit het B ineens L2 HC rijden? Nee

= Mag je dat ook doen, als je B+1 bent? Nee
= Mag je dan, bijvoorbeeld, op een 'selectiewedstrijd' B starten, en HC L2? Of L1.. xD nee

je mag alleen HC starten in een klasse waarin je startgerechtigd bent (of lager), maar niet hoger.

Officieel. Maar vaak kun je met verenigingen wel eens iets regelen hoor. Vraag aan de secretaris van je vereniging eens of je niet een keer L1 mag proberen op de volgende wedstrijd van je eigen vereniging. vaak doen ze daar niet zo moeilijk over hoor. Maar toch zou ik als ik jouw was gewoon ff lekker doorrijden in de B, die L1 komt vanzelf. blijf nou maar in het hier en nu, de rest komt later.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:05

Lielle schreef:
\

je mag met springen na (bijv) een fijn L rondje wel M HC starten toch? Maar dan alleen als je daar toestemming van de zittende jury voor krijgt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:08

Anders bel je de plaatselijke manege op, vraag of je een keer deel mag nemen op een onderlinge wedstrijd daar, en start een L2 proef. In de regel moet je van je score een punt of 10 aftrekken en dan weet je wel wat je officieel gemiddeld zou scoren Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:08

als ik je een tip mag geven, rijd die L2 proef eens thuis en richt je in de ring op 70% halen in het B Knipoog

Noukie, officieel niet, tenzij je al tenminste 10 wp'en in het L hebt. Maar er wordt veel gerotzooid met HC starten in het springen, coupons worden ook maar zelden gevraagd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:11

Lielle schreef:
Noukie, officieel niet, tenzij je al tenminste 10 wp'en in het L hebt. Maar er wordt veel gerotzooid met HC starten in het springen, coupons worden ook maar zelden gevraagd.

ok, dat van die 10 wp wist ik dan weer niet.
Had de regel gehoord van een jurylid die wel echt correct met de regels omgaat, maar hij legde het uit over een meisje dat die 10 punten idd al had, dus dat heeft hij er toen niet expliciet bij gezet.
Weet ik dat ook weer Lachen tnx

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:13

Urielle schreef:
Anders bel je de plaatselijke manege op, vraag of je een keer deel mag nemen op een onderlinge wedstrijd daar, en start een L2 proef. In de regel moet je van je score een punt of 10 aftrekken en dan weet je wel wat je officieel gemiddeld zou scoren Knipoog

hahaa ja inderdaad, dat laatste klopt wel heel mooi Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:08

Lielle schreef:

Je mag ook gewoon een klasse hoger starten hoor.
Juist om te proberen /kijken of je er klaar voor bent Knipoog
Je mag alleen niet 2 klasses hoger starten, dus als je B bent mag je HC L1 starten.

Ben je bijv. M1 dan mag je HC L2 of M2 starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:26

_10_ schreef:
Lielle schreef:

Je mag ook gewoon een klasse hoger starten hoor.
Juist om te proberen /kijken of je er klaar voor bent Knipoog
Je mag alleen niet 2 klasses hoger starten, dus als je B bent mag je HC L1 starten.

Ben je bijv. M1 dan mag je HC L2 of M2 starten.

Ik heb het opgezocht, voor dressuur heb je wb die klasse hoger gelijk. Springen en sgw heb ik nog niet opgezocht, maar je mag iig 1 of meer klasses lager starten, dus ook B als je M bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:37

reglement springen schreef:
3. Hors Concours starten
Indien een organiserende vereniging met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om hors concours (buiten mededinging) te starten, mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:
a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is of in een lagere klasse. Indien de combinatie in de rubriek waarin zij startgerechtigd is zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient het parcours voor klassering als eerste te worden verreden.
b. Deelnemers die aan een rubriek voor prestatiepunten of aan een bijzondere wedstrijd om prijzen, maar niet voor prestatiepunten hebben deelgenomen mogen met inachtneming van het bepaalde inzake het maximale aantal starts met hetzelfde paard hors concours (buiten mededinging ) uitkomen in een hogere klasse als de jury hiertegen - op grond van de getoonde verrichting in de oorspronkelijke klasse - geen bezwaar heeft.

mijn opmerking klopt dus wel voor het springen. Alleen als je startgerechtigd bent in die klasse, of in lagere klasses.

Artikel 124 van het dressuurreglement zegt helemaal niets over in welke klasse je HC mag starten. Er staat wel dit:

Citaat:
a. Deelnemers aan de promotiewedstrijden mogen niet tevoren met hetzelfde paard in een gelijkwaardige dan wel lagere rubriek – ook niet buiten mededinging – uitkomen.
b. Deelnemers die aan een rubriek voor promotie of aan een wedstrijd om prijzen, maar niet voor promotie, in een bepaalde klasse hebben deelgenomen, mogen uiteraard met in achtneming van het bepaalde inzake het maximale aantal starts deelnemen aan een rubriek in de naast hogere klasse, doch dan buiten mededinging.

Maar er wordt niets gezegd over HC starten in een klasse als je die dag helemaal niet voor punten start.

Voor sgw staat er niets in het reglement.